Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@09:08:22 GMT

چین: آمریکا فشار‌ها علیه ایران را متوقف کند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۷۶۱

چین: آمریکا فشار‌ها علیه ایران را متوقف کند

"گنگ شوانگ" روز جمعه در کنفرانس خبری هفتگی و در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: چین معتقد است اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران به عنوان قطعنامه الزام آور شورای امنیت، تنها راه واقع بینانه و موثر برای حل مساله هسته‌ای ایران و کاهش تنش‌ها است.

او تصریح کرد: پکن از همه طرف‌های برجام می‌خواهد خویشتنداری خود را حفظ کنند و از طریق گفتگو زمینه حفظ این توافق مشترک را فراهم کنند همه اعضا باید در حال حاضر به برجام پایبندی نشان دهند تا همه طرف‌ها از جمله ایران به حقوق قانونی ناشی از این توافق برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که ادعا کرد وزیر خارجه ایران گفته است چنانچه آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را بردارد احتمال مذاکره وجود از اظهارات ظریف به عنوان یک سیگنال مثبت یاد کرد که بیانگر تمایل ایران به پرهیز از تنش و حل مساله از طریق دیپلماسی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار امیدواری کرد که ایالات متحده نیز با حسن نیت به درخواست ایران پاسخ مثبت پاسخ دهد، اقدامات غلط مانند اعمال فشار حداکثری بر ایران را متوقف کند مانع اجرای جامع توافق هسته‌ای نشود و به حقوق همه طرف‌ها در چارچوب برجام احترام بگذارد.

گنگ شوانگ در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و چند شرکت چینی گفت که پکن مخالف تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه واشنگتن علیه ایران است.

او از آمریکا خواست روش غلط تحریم علیه شرکت‌های چینی را اصلاح کند و به حقوق قانونی و منافع همه طرف‌ها احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: فشار حداکثری آمریکا علیه تهران ریشه بحران هسته‌ای ایران است ایالات متحده نه تنها به طور یک جانبه از این توافق خارج شده است بلکه موانع بیشتری برای ایران و سایر طرف‌ها برای اجرای توافق نامه از طریق تحریم‌های یک جانبه و اعمال فشار ایجاد کرده است.

گنگ شوانگ تاکید کرد موضع چین در مورد جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته‌ای بسیار روشن است ما با جدیت مخالف هر گونه فعالیت مبنی بر گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستیم، همیشه به طور جدی تعهدات بین المللی را اجرا می‌کنیم و متعهد به همکاری بین المللی در زمینه عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای در چارچوب احترام متقابل، برابری و تامین منافع متقابل هستیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چین ایران و آمریکا مناقشه ایران و آمریکا توافق هسته ای ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز نوشت: ‌این نشست محرمانه در حالی سه شنبه هفته گذشته برگزار شد که مهلت مقرر شده ۱۸ آوریل (فروردین) برای تصمیم گیری ایالات متحده در مورد اعمال مجدد تحریم‌ها بر صنعت نفت ونزوئلا بسیار نزدیک است.

بر اساس این گزارش، دولت جو بایدن ‌رییس جمهوری آمریکا، متعهد شده‌ است در پاسخ به آنچه واشنگتن به عنوان شکست مادورو در اجرای تعهدات خود برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در اواخر سال جاری می داند، ‌تحریم های نفتی علیه این کشور را بار دیگر اعمال کند.

دولت بایدن هشدار داده است در صورتی که رئیس جمهوری ونزوئلا در اجرای وعده‌هایش برای انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ ژوئیه (هفت مرداد) پیشرفتی ایجاد نکند، ‌تحریم‌های نفتی که در ماه اکتبر (مهرماه) تعلیق کرده بود را ‌دوباره اجرایی خواهد کرد.

این گزارش افزود: ایالات متحده در ماه اکتبر (مهرماه) در واکنش به توافق انتخاباتی بین دولت مادورو و مخالفانش، کاهش جزئی را در اعمال تحریم‌ها علیه ونزوئلا اعمال کرده بود. این در حالی است که آمریکا ادعا می کند دولت مادورو موانع بزرگی را برای مشارکت ائتلاف اپوزیسیون از جمله نامزد اصلی آن، ماریا کورینا ماچادو، ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، تعامل دیپلماتیک دولت بایدن با مادورو و کاهش تحریم‌های ایالات متحده نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ از سیاست «فشار حداکثری» دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بود.

اکنون با توجه به مذاکرات هفته گذشته آمریکایی‌ها و هشدار برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت های جهانی نفت و سرازیر شدن بیش از پیش مهاجران ونزوئلائی به سمت مرز ایالات متحده و مکزیک تشدید شده است.

گفتنی است پس از اینکه دادگاه عالی ونزوئلا ممنوعیت انتخاباتی ماچادو به دلیل حمایت وی از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و اتهامات فساد مالی او را تایید کرد، ایالات متحده در ژانویه گذشته (دی ماه) برخی تحریم‌های غیرمرتبط با انرژی را دوباره علیه کاراکاس اعمال کرده است.

کد خبر 843907 برچسب‌ها ونزوئلا - نیکلاس مادورو ایران و آمریکا خبر ویژه ونزوئلا

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند