Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@16:11:12 GMT

مدیران جامعه در مقابل ارباب رجوع خود تواضع کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۸۹۴

مدیران جامعه در مقابل ارباب رجوع خود تواضع کنند

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری خطیب جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان در رابطه با سیره و سبک زندگی پیامبر(ص) براساس آیات قرآن کریم گفت: قرآن مطمئن‌ترین سیره زندگی پیامبر(ص) را به ما بیان و برای تربیت بشر الگو معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه خداوند در آیه 21 سوره احزاب می‌فرماید پیامبر(ص) در تمام ابعاد زندگی بشر الگو و اسوه و حجتی برای بشریت در روز قیامت است افزود: از سویی به رفعت، رحمت، تواضع و نرم‌خویی پیامبر(ص) با مؤمنان اشاره شده و از طرفی رفتار در نهایت خشونت با کفار پیامبر اسلام(ص) نیز آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه خداوند در سوره اسرا می‌فرماید پیامبر در مقابل مؤمنان تواضع کن بیان کرد: این آیه خطاب به تمام مدیران جامعه است که در مقابل ارباب رجوع خود تواضع کنند.
وی با بیان اینکه مدیران جامعه اسلامی آمدند برای خدمت به مردم و میزهایی که پشت آن نشسته‌اند میز خدمت به مردم است گفت: خداوند در سوره توبه می‌فرماید پیامبری با ویژگی‌های از خود شما را برایتان آوردیم تا شما را درک کند و مامور از طرف خداوند است.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه پیامبر(ص) غمخوار امت است و برای او سنگین است که درد مردم را ببیند و کاری انجام ندهد افزود: یک مدیر نباید به ارباب رجوع خود بگوید مشکل خود شماست و به من ربطی ندارد بلکه باید برای رفع مشکل مردم تلاش کند.
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) برای هدایت مردم جوش می‌زد و حرص داشت تصریح کرد: در قرآن کریم 227 بار کلمه رحیم آمده است که نشان‌دهنده آن است که خداوند و پیامبر بسیار رحیم هستند و خداوند از پیامبر(ص) به‌عنوان رحیم یاد می‌کند.
خطیب جمعه کرمان در ادامه به فشارهای اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت مسکن و اجاره مسکن در هفته های اخیر دغدغه آور شده است.
وی افزود: 43 درصد مردم تهران مسکن ندارند و مستاجر هستند و از سویی تعداد زیادی خانه بدون استفاده وجود دارد، یعنی به نوعی احتکار مسکن شکل گرفته که مدیران باید فکری برای مهار و کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار مسکن داشته باشند.
حجت الاسلام عسگری، تحویل هرچه سریعتر مسکن مهر و عرضه زمین برای انبوه سازی و ساخت مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت باید در مسأله مسکن تدبیری کرده و چاره ای بیندیشد.
خطیب جمعه کرمان در ادامه سخنان خود به مسائل روز دنیا از جمله دزدی دریایی انگلیس اشاره کرده و گفت: انگلیس هم‌پیاله آمریکاست، نفتکش ایران را دزدیدند و خدمه آن را آزاد کردند، اما کشتی آزاد نشد.
وی اظهاررد: مقام معظم فرمودند که انگلیسی های از دست نیروهای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران سیلی خواهند خورد که برای دیگران درس عبرتی خواهد شد.
حجت الاسلام عسگری با استناد به آیه 194 سوره بقره ادامه داد: به فرموده قرآن کریم، هرکس تعدی و قانون شکنی کرد، راه مقابله به مثل برای ما اجازه داده شده است، جمهوری اسلامی انتقام این حرکت انگلیسی ها را خواهد گرفت و امروز آنها از حرکت ایران وحشت دارند که چه زمانی این اتفاق می افتد.
خطیب جمعه کرمان، خروج یک جانبه آمریکا از برجام و عمل نکردن به 11 تعهد آنها را یادآور شد و بیان کرد: اگر آنها سرعقل نیایند مرتبا ایران از تعهدات خود می‌کاهد و دلیلی ندارد یک کشور قدرتمند و آزاد، یکطرفه عمل کند.
حجت الاسلام عسگری در ادامه سخنان خود 24 تیر روز تأسیس شورای نگهبان را تصریح کرد و افزود: وجود شورای نگهبان، سدی است برای اینکه افراد مفسد و بی صلاحیت و نااهل در پست های حساس ورود نیابند، حضور شورای نگهبان یک حضور مبارکی است.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، استقامت و ایستادگی بر مواضع اصولی را تاکید دارند، بیان کرد: نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرده زمان آن فرا رسیده که جنگ یمن فروکش کند و این نتیجه مقاومت است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان سیاست و اقتصاد خطیب جمعه عسگری دشمن مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۳هزارو ۳۵۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان کرمان

همزمان با سراسر کشور آیین واگذاری ۳هزار و۳۵۵ واحد مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با رتبه دوم در سطح کشور و در شهرستان بردسیر برگزار شد. 

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در حاشیه شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آیین واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویان سراسر کشور و همزمان افتتاح ۳ هزار و۳۵۵ واحد مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان که با حضور بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان،مدیر کل راه و شهرسازی استان، بسیج سازندگی و جمعی از مسئولان این شهرستان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و رئیس کمیته امدادو جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد در راستای رفع نیاز و توانمندی مددجویان طیف گسترده‌ای از خدمات را طراحی و متناسب با نیاز آنها خدمات مختلفی ارائه می‌کند، گفت: باتوجه به اینکه موضوع مسکن یکی از نیاز‌های اولیه و اساسی خانواده‌هاست، تامین مسکن مددجویان یکی از اولویت‌های مهم این نهاد است.

وی با اشاره به افتتاح ۳ هزار و۳۳۵ واحد مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان افزود: این واحد‌های مسکونی با زیربنای هر واحد بطور متوسط ۵۰ مترمربع احداث شده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان در استان کرمان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۵۸ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: برای ساخت ۳ هزارو۳۳۵ واحد مسکونی با اعتبار تقریبی هزارو۱۰۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته امداد ومنابع بانکی و آورده مددجویان و خیرین هزینه و با همکاری بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی و سپاه و بانک‌های عامل احداث و این اتفاق میمون در استان رقم خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • افتتاح 3 طرح هادی در شیروان
  • گفت و شنود/ مگه کوری؟!
  • واگذاری ۳هزارو ۳۵۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان کرمان
  • لغو تمامی مرخصی های دست اندرکاران آموزش و پرورش
  • پژوهشکده‌ای که در خانه اربابی جان گرفت
  • بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی عملیات وعده صادق
  • مرخصی تمام مدیران استان کرمان لغو شد
  • افتتاح همزمان ۲۰۰۰ مسکن روستایی در مازندران
  • یک بام و دو هوای مدیران فارس در مقابل آسمان شیراز