Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه» به نقل از المنار، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم اسرائیل روز پنجشنبه در توییتر خود از دیدار با شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، در ایالات متحده خبر داد. این برای نخستین بار است که دیداری در این سطح میان مقامات اسرائیل و بحرین به صورت علنی برگزار می‌شود. در یکی از تصاویر منتشر شده از این دیدار، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران هم در کنار وزیران خارجه اسرائیل و بحرین حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاتز در توییتر خود اضافه کرد که همکاری با نخست وزیر بحرین برای ایجاد پیشرفت در روابط اسرائیل و کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس ادامه خواهد داشت.
مصر و اردن تنها کشور‌های عربی هستند که با رژیم اسرائیل رابطه دیپلماتیک رسمی دارند، هرچند در سال‌های اخیر تعداد بیشتری از کشور‌های منطقه به بهانه تهدید ایران تلاش کرده اند تا به اسرائیل نزدیک شوند.
وزارت خارجه اسرائیل هم در بیانیه‌ای که منتشر کرده، اذعان داشته است که دیدار مذکور با «هماهنگی‌های پشت پرده از سوی وزارت خارجه آمریکا به عنوان بخشی از کنفرانس آزادی مذهبی که توسط مایک پومپئو، وزیر خارجه، در واشنگتن سازماندهی شده، انجام شده است.»
در این بیانیه گفته شده که موضوع ایران و تهدیدات منطقه‌ای و همچنین همکاری میان تل آویو و منامه مهم‌ترین موضوعات مورد بحث دو طرف بوده اند.
نزدیکی میان شیخ نشین‌های خلیج فارس و اسرائیل همزمان با افزایش خصومت‌ها علیه ایران، بیشتر می‌شود.
وزارت خارجه بحرین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور آماده میزبانی نشست مربوط به امنیت کشتیرانی و هوانوردی با همکاری آمریکا و لهستان و مشارکت بیش از ۶۰ کشور است.
در این بیانیه آمده است که «هدف از این اقدام بحرین، ایفای نقش برای کمک به برقراری امنیت و ثبات منطقه به دلیل خطراتی است که در سایه اقدامات ایران، منطقه را تهدید می‌کند و خطری بزرگ برای دریانوردی و هوانوردی در منطقه است».

وزیر خارجه بحرین اواخر ماه ژوئن گذشته اعتراف کرد که کشورش خواهان صلح و روابط بهتر با اسرائیل است. او تاکید کرد که کشورش «حق موجودیت اسرائیل» را به رسمیت می‌شناسد.
بن احمد همچنین روز پنجشنبه در یک نشست بحث و بررسی در شورای آتلانتیک واشنگتن گفت: منامه امیدوار است که با اسرائیل در زمینه‌های گردشگری و تجارت در آینده نزدیک همکاری داشته باشد. این چیزی است که ما می‌خواهیم به آن دست یابیم. ما این هدف را داریم.
او ادامه داد: مردم اسرائیل برای نسل‌های آینده خود به آرامش خاطر نیاز دارند. بنابراین، آن‌ها باید به چیزی که می‌گوییم گوش کنند. این چیزی است که ما به آن باور داریم و می‌خواهیم به آن دست یابیم. منطقه‌ای که مردم اسرائیل به آن تعلق دارند بسیار بزرگتر است، زیرا شامل سرزمین‌های ما و کشور‌های ما است.
وزیر خارجه بحرین همچنین گفت که با غیبت تشکیلات خودگردان فلسطین از اجلاس اقتصادی منامه که اواخر ژوئن گذشته در منامه برگزار شد دنیا به آخر نرسیده است. وی تاکید کرد: هرچه بیشتر در جنبه اقتصادی روند صلح موفق شویم، آن‌ها (فلسطینی‌ها) بیشتر به آن متقاعد می‌شوند.   سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی دیدار خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین با یسرائیل کاتس، همتای صهیونیستی وی در واشنگتن و انتشار عکسی دوستانه از این دیدار را به شدت محکوم کرد و آن را خیانت به قدس و فلسطین دانست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اسرائیل بحرین فلسطین برایان هوک آمریکا معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!