Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@04:27:25 GMT

پادشاه عربستان سفر تفریحی خارجی خود را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۹۲۳

پادشاه عربستان سفر تفریحی خارجی خود را لغو کرد

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی چاپ لندن افزود: پادشاه عربستان تصمیم گرفته است امسال تعطیلات خود را در شهر در حال احداث «نیوم» در شمال غرب این کشور و سواحل دریای سرخ، سپری کند.

معمولاً ملک سلمان تعطیلات طولانی خود را در سواحل فرانسه و مغرب می‌گذراند، اما وی ترجیح داده که به دنبال شدت یافتن انتقادات از ریاض و واکنش‌های تند از آن به دنبال قتل خاشقچی در سال گذشته، تعطیلات را در کشور خود سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی و نویسنده روزنامه واشنگتن پست، شهریورماه سال گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد. ریاض در پی این رخداد، با فشار‌های شدید منطقه‌ای و بین المللی روبه رو شده است.

شاه عربستان سال گذشته نیز تعطیلات طولانی مدت و پرهزینه تابستانی خود را در شهر نیوم سپری کرد.

این در حالی است که شاه سعودی در سال ۲۰۱۵ تعطیلات تابستانی خود را در جنوب فرانسه سپری کرد و قرار بود سه هفته آنجا اقامت داشته باشد، اما به دنبال هفته‌ها اعتراض ساکنان محله نزدیک کاخ سلمان به بسته شدن یک ساحل عمومی، وی ناچار به ترک فرانسه و سفر به طنجه در مغرب شد. رسانه‌ها در ماه اوت ۲۰۱۷ (مهرداد / ‏شهریور‬ ۱۳۹۶) نیز اعلام کردند که تعطیلات تابستانی ملک سلمان در شهر طنجه مغرب بیش از یکصد میلیون دلار هزینه داشته به طوری که روزنامه‌ها به آن با عنوان «گران‌ترین تعطیلات» اشاره کردند. بنابر این گزارش، این مبلغ هزینه شده معادل ۱.۵ درصد درآمد سالانه کشور مغرب از صنعت گردشگری است.

پیش‌تر کاربران فضای مجازی در عربستان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم این کشور، بار‌ها به هزینه‌های چند صد میلیون دلاری خاندان سلطنتی برای گذراندن تعطیلات در مناطق خوش آب و هوای جهان اعتراض کرده بودند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سال ۹۶ در راستای برنامه‌های اقتصادی جاه طلبانه خود اعلام کرده بود که قصد دارد یک ابرشهر ۵۰۰ میلیارد دلاری با نام نئوم در همسایگی اردن و مصر، بسازد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پادشاه عربستان سفر تفریحی قتل جمال خاشقچی تعطیلات تابستانی ملک سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه به جای شنبه به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه به جای شنبه به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.

در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روزهای کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تأیید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهار نظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.

امیدواریم نظر نهایی سیاست‌گذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تأیید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

کد خبر 745174

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است
  • طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • راه اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل
  • مورد عجیب تعطیلی «پنجشنبه»‌ها
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟