Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایبنا، گمرک ایران در دستور العملی ردیف تعرفه دستگاه استخراج رمز ارز را به گمرکات کشور اعلام کرد.

این مسئله نشان می‌‍دهد موضوع استخراج بیت کوین و رمز ارز‌ها با قرار گرفتن در دستور کار هیئت دولت به صورت جدی در حال پیگیری است و گمرک با اعلام تعرفه گمرکی و قابلیت واردات قانونی این دستگاه‌ها باید منتظر مصوبه ماینینگ از سوی دولت بماند تا با قانونی شدن فضا، صنعت ماینینگ با آماده بودن زیرساخت‌های لازم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و وزارت نیرو تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سوءاستفاده سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از برق یارانه‌ای/ تولید بیت کوین در کشور تهدید است یا فرصت؟

بر اساس اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بیست و دوم تیر ماه به ستاد‌های نظارت و گمرکات اجرایی دستگاه استخراج ارز دیجیتال با عنوان ماینر در ردیف گمرکی ۸۴۷۱۹۰۹۰ قرار می‌گیرند و با این ردیف گمرکی ترخیص می‌شوند.

لازم به ذکر است که در ردیف گمرکی ۸۴۷۱۹۰۹۰ عمدتا دستگاه‌های کارتخوان، پین پد یا رمزخوان‌ها و برخی دیگر از ابزار‌های بانکی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

پیگیری موضوع استخراج بیت کوین و رمز ارز‌ها  در دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است

مسعود امرالهی درباره شایعات مطرح شده در خصوص افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و ارزش افزوده کالاهای اساسی افزود: با ورود دولت سیزدهم و تصمیم هیات وزیران مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالاهای اساسی امسال تغییری نکرده و همچنان یک درصد باقی می ماند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: با توجه به اینکه کالاهای اساسی همچنان با ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی تامین و وارد کشور می شود و عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده تغییری نکرده است هرگونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی از جمله شکر، قند، حبوبات و سایر کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم با متخلفان و گران فروشان کالاهای اساسی در بازار برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی مشخص شد
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد
  • شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند
  • ارز نیمایی پارچه رومبلی و پرده حذف شد
  • حذف ارز نیمایی برای واردات پارچه
  • ارز نیمایی پارچه حذف شد
  • ارز نیمایی از ۷ ردیف تعرفه پارچه حذف شد
  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک