Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون فاش شدن فیش حقوقی ۲۰ میلیونی معاون وزیر آموزش و پرورش،  نبود سلامت روان در یک سوم  دانش‌آموزان و  ورود رشته‌های جدید مهارتی در مهر ۹۹ معرفی شد.

حکم حقوقی ۲۰ میلیون تومانی یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش/ افزایش ۴۴۰ هزار تومانی حقوق دانشجو معلمان

میدرضا حاجی بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و رئیس فراکسیون فرهنگیان اظهار کرد: نگاهی که رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش دارند را تا به حال در هیچ فرد دیگری مشاهده نکرده‌ایم ایشان در سیاست‌های ابلاغی خود تأکید دارند که آموزش و پرورش در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی سال ۹۱ خدمت ایشان رسیدم فرمودند در میان وزارتخانه‌ها آموزش و پرورش جایگاه بالاتری دارد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت می‌کنیم می‌گوید حقوق ۲۰ میلیونی یا بازنشسته‌ای که حقوق بالا بگیرد، نداریم و به حقوق فردی که پایین‌ترین حقوق را می‌گیرد ۲.۷ درصد و به فردی که بالاترین حقوق را می‌گیرد ۱۶ درصد اضافه کرده‌ایم که این نوع افزایش جوانمردانه نیست.

تداوم فعالیت مدارس پلمپ شده پایتخت از مهر ۹۸

حجت الاسلام و‌المسلمین تیمور علی‌عسگری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات توافق با بنیاد شهید برای تعیین تکلیف مدارس استیجاری آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی که آقای حسینی سرپرست آموزش و پرورش با آقای شهیدی رئیس بنیاد شهید داشته است جلسه‌ای سه جانبه با حضور افراد مذکور و استاندار تهران برای تعیین تکلیف این مدارس برگزار شد.

  وی ادامه داد: با توجه به توافقات انجام شده طرفین حداکثر تا پایان تیرماه امسال نسبت به انعقاد قرارداد برای اجاره عرصه یا عیان املاک در صورت تعلق عیان به بنیاد شهید با نظر هیئت کارشناسی رسمی دادگستری اقدام خواهند کرد.   دانش‌آموزان وضعیت سلامت روان خوبی ندارند/ فعالیت یک میلیون و ۵۰ هزار معلم در شهرستان‌های استان تهران   مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورشاظهار کرد: در این دوره آموزشی به دنبال تبیین اهداف، برنامه و سیاست‌ها هستیم و دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری را با ما دارند در این دوره حضور پیدا کردند تا راهکار‌های اجرای بهتر را مرور کنیم.

شکوهی گفت: تاکنون حدود چهار ماه از این تغییرات می‌گذرد و کار را با هماهنگی جلو می‌بریم تا در نهایت دانش آموزی متعادل و تمام و کمال داشته باشیم و در انجام این امر مهم و حساس به همکاری نزدیک استان‌ها نیاز داریم.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باهوش در مدارس بسیار داریم، اما دانش آموزی که از سلامت روان برخوردار باشد کم است بنابراین حراست از نونهالان و نوجوانان ضرورت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان تهران ۲ اداره کل آموزش و پرورش با ویژگی‌های خاص خود داریم، ادامه داد: میانگین تراکم دانش آموزی در شهرستان‌های استان تهران ۳۲ است در حالی که میانگین کل کشور ۲۴ است.

مدیرکل شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار دانش آموز و تربیت می‌شوند، گفت: از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی ۱۱۲ هزار نفر در شهرستان‌های استان تهران هستند.

براساس برجام هیچ تحریمی نباید وجود داشته باشد/ دنیا می‌خواهد درآمد نفتی ایران به صفر برسد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: در مقاطعی با تنگناهای جدیدی مواجه هستیم و اگر به دنبال رفع موانع کشور هستیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش و مدرسه وجود ندارد، تنها راه توسعه و رهایی از بیماری های مزمن کشور توجه به این نهاد است.

وی با تاکید بر نقش سرمایه انسانی در کشور گفت: سرمایه انسانی می تواند سرمایه های دیگر کشور را توسعه دهد و قادر است سایر سرمایه ها را به حرکت در آورد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اولین و مهم ترین موضوعی که نباید با محدودیت به آن نگاه کنیم آموزش و پرورش است، گفت: این نهاد امروز یکی از قطب های اصلی توسعه سرمایه است و مسیر توسعه از آن می‌گذرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: باوجود اینکه ۶ سال از روی کارآمدن دولت می‌گذرد، ۴ سال در تحریم بودیم اما به دنیا نشان دادیم ایران می تواند با قدرت های بزرگ بنشیند و یا گفتگو تعامل داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد ما از برجام استفاده نکنیم برخی تعهداتمان را انجام نمی‌دهیم و م این کار به این دلیل است که پذیرفته بودیم که ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده بیشتر در ایران نداشته باشیم یا درصد غنی سازی بیشتر از ۳.۶۷ درصد نباشد اما دنیا بداند با کشوری بی‌اراده ای روبرو نیست بلکه با مردمی متمدن و تاریخ ساز روبرو است و نمی‌شود که توافقی صورت گیرد و بعد یک طرفه به هم بزنند و بعد تحریم کنند و بگویند بیایید مذاکره کنید.

جهانگیری با اشاره به اینکه هیچ تحریمی طبق برجام نباید وجود داشته باشد، گفت: بازگشت به برجام کار ساده ای است اما اروپایی ها باید به آمریکا بگویند از تحریم های ظالمانه دست بردارد.

سال آینده؛ ایجاد رشته‌های الکترونیک و کامپیوتر در مدارس سمپاد/ ۱۰۵ هزار مربی پیش‌دبستانی مشمول استخدام هستند

جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در نوزدهمین پرسش مهر کلیدی ترین موضوع نظام تعلیم و تربیت پرسیده شد که سه بخش دارد اول آنکه چه چیزی در نظام تعلیم و تربیت آموختید، کدام معلم بیشترین نقش در مهارت آموزی داشت، کدام مهارت برای آینده کشور مورد نیاز است؟.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ پیرامون سرمایه نیروی انسانی، پژوهشی هایی انجام شد، گفت: نیروی انسانی  پر بازده ترین سرمایه در آموزش و پرورش است و کشورهایی که سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه داشتند چهار و نیم برابر رفاه اجتماعی در این کشورها افزایش یافت.

حسینی ادامه داد: در دهه ۱۹۷۰ سهم انتقاد به نظام تعلیم و تربیت افزایش یافت، به این صورت که اول آنکه آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور باشد، مهم ترین محور تحقق عدالت اجتماعی باشد و روحیه پرسش‌گری و نقادی را افزایش دهد اما آنطور که شایسته است، عمل نکرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه ۷۰ به نظام تعلیم و تربیت ۳ انتقاد اساسی وارد شد اول اینکه باید در نظام تعلیم و تربیت روحیه انتقادی، پرسش‌گری، دوری از حافظه محوری و تحقق عدالت اجتماعی به نتیجه برسد و آنطور که شایسته و بایسته است انجام نشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برای مهارت های فنی و حرفه ای بیش از ۹۰۷ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند و نسبت ۳۶ درصدی را دارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 98-97 حدود ۲۲ درصد دانش‌آموزان تحت‌ پوشش این طرح قرار می‌گیرند، همچنین در طرح ملی نوجوان و جوانان خوارزمی در متوسطه اول بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ دانش‌آموز تحت‌پوشش هستند.

تحصیل بیش از ۱۲۰ دانش آموز اوتیستیک در مدارس عادی/ افتتاح مدرسه اوتیسم در ۲ استان کشور

مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره برنامه این سازمان برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم اظهار کرد: برای این دانش آموزان برنامه‌های ویژه‌ای داریم و تلاش کردیم تا در تمام استان‌های کشور حداقل یک مدرسه اوتیسم وجود داشته باشد.

  وی با اشاره به اینکه خیرین را به سمت ساخت مدارس ویژه  برای دانش آموزان اوتیستیک سوق داده ایم، گفت: تا مهر ۹۸ در ۲ استان کشور مدرسه اوتیسم افتتاح خواهیم کرد.   قدمی با اشاره به اینکه برای ۶ پایه تحصیلی اوتیسم کتاب درسی تولید شده است، تصریح کرد: ارزیابی‌های تشخیصی و برنامه های ویژه ای  برای  این دانش آموزان  در نظر داشتیم تا متناسب با شرایط خود به تحصیل بپردازند.   رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه رویکرد تلفیقی برای دانش آموزان اوتیسمی مورد توجه است، تصریح کرد: پشتیبانی و حمایت از این دانش آموزان دشوار است؛ در شرایط فعلی بیش از ۱۲۰ دانش آموز اوتیستیک در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.   28 هزار نیروی مشاور در آموزش پرورش نیاز داریم   علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره تامین نیروی انسانی مشاوره برای دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی اظهار کرد: کمبود نیروی مشاوره را بیشتر از طریق همکاران حق التدریس و سایر همکاران مربوطه به این رشته جبران می‌کنیم البته امسال تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان هم به عنوان نیروی مشاوره به خدمت گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به استاندارد‌های در نظر گرفته شده برای تامین نیروی مشاوره در شرایط فعلی دو سوم کمبود وجود دارد و مدارس با یک سوم نیاز اداره می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه باید به ازای هر ۱۵ دانش آموز یک مشاور داشته باشیم گفت: اکنون برای تامین نیاز نیروی مشاوره در تمام مقاطع تحصیلی به ۴۰ هزار مشاور نیاز داریم که فقط ۱۲ هزار نیروی متخصص وجود دارد و ۲۸ هزار نفر کمبود داریم.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ برای ارتقای سلامت در جامعه و رسیدن به اهداف آن، باید از کوچکترین جز یک جامعه یعنی خانواده شروع کرد و گامی برای ارتقای سلامت خانواده، می‌تواند از آموزش فرزندان در مدرسه آغاز شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش نقشی مهم می‌توانند ایفا کنند.
در این راستا قرار است زنگ حوزه سلامت امروز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت زده شد، زیرا دانش آموزان می‌توانند برای ارتقای سلامت خانواده‌ها کمک کنند.

حدود سه میلیون سفیر سلامت دانش آموزی
دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین، برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای ارتقای سلامت اجرا می‌کند که یکی از این برنامه‌ها، استفاده از تشکل دانش‌آموزی سفیران سلامت است و با توجه به کمبود نیروی متخصص حوزه سلامت در آموزش و پرورش، از ظرفیت سفیران سلامت به عنوان پیام‌آوران بهداشت و سلامت استفاده می‌کند. گستردگی فعالیت‌های آموزش و پرورش و حضور هزاران دانش‌آموز در کلاس‌های درس موجب می‌شود تا توجه به امر سلامت در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود و هرچه سطح سلامت دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند، خانواده سالم‌تر و جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.
اجرای برنامه سفیر سلامت دانش آموزی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از سال ۱۳۹۴ تا کنون فرصتی مناسب برای انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده‌ها و جامعه است.
حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت می‌گوید: هم اکنون حدود سه میلیون سفیر سلامت دانش آموزی در سراسر کشور داریم که در ۱۶ جلسه آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند و در برنامه ۱۴۰۳ وزارت بهداشت، آموزش و دانش آموزان نقش اساسی خواهند داشت.
به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، تلاش‌ها برای افزایش سفیران سلامت دانش آموزی به ۴ میلیون نفر ادامه دارد و همچنین دانش آموزانی هستند که سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند.

ارتقای سلامت دانش آموزان؛ سرمایه گذاری برای نسل آینده
کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و توجه به جنبه‌های مختلف سلامت آنان تضمین‌کننده سلامت حال و آینده جامعه است و در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز به ارتقای سلامت دانش آموزان به عنوان سرمایه گذاری برای نسل آینده توجه ویژه‌ای می‌شود.
همچنین آموزش‌وپرورش با داشتن متخصصان در امر آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس می‌تواند گام‌های مؤثری برای ارتقای سلامت جامعه بردارد، زیرا هر یک از دانش آموزان به‌عنوان سفیر، سلامت خانواده‌ها را به مسائل و پیام‌های بهداشتی آگاه می‌کند و می‌تواند در آینده به‌عنوان مجری توانمند سلامت کشور باشد.
رویکرد سواد سلامتی به مفهوم ایجاد توانایی در درک مطالب بهداشتی یکی از راهکار‌های اساسی در توانمندسازی دانش آموزان سفیر سلامت است.
این در حالیست که میان وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش برای تربیت سفیران سلامت تفاهم نامه‌ای منعقد شده است.

اجرای طرح نهضت ملی سواد سلامت آموزی
حسین رضایی زاده دبیر هیئت ممتحنه رشته طب سنتی و تاریخ پزشکی هم با اشاره به شعار دومین روز هفته سلامت «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: این طرح خصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است که دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با تمرکز بر روی سه قشر از مخاطبان در مدارس کشور آغاز خواهد کرد که مخاطبان آن شامل معلمان و مربیان پرورشی و سلامت مدارس، دانش آموزان و والدین است.
به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی، با هدف آموزش‌های ساده و کاربردی با زبان کودکان برای دانش آموزان مقطع اول تا ششم تدوین شده تا با بهره گیری از فنون گرافیک و اصول آموزش کودکان، مهمترین آموزه‌های سبک زندگی را در قالب داستان به ایشان بیاموزد.
در مرحله اول طرح بیش از ۱۰۰۰ مدرسه در ۱۰ استان تهران، قم، البرز، قزوین، اصفهان، کرمان، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل و مازندران و ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان قرار است آموزش‌های کلی سبک زندگی و سلامت و تغذیه سالم را فرا بگیرند.

از سویی برای توانمند سازی افراد برای خودمراقبتی، علاوه بر سفیران سلامت دانش آموزی در مدارس، در دانشگاه‌ها نیز سفیران سلامت دانشجو برای مراقبت از سلامت خود و همسالان تربیت شده اند.
ده درصد دانشجویان هر دانشگاه به عنوان سفیر سلامت معرفی شوند که این دانشجویان پس از ثبت نام، با دوره‌های آموزشی راهنمای خودمراقبتی جوانان از جمله تغذیه، اعتیاد، مصرف دخانیات، ورزش و فعالیت بدنی، پیشگیری از حوادث، سلامت روان، ایدز، بیماری‌های آمیزشی و … بصورت حضوری آشنا می‌شوند و به دانشجویان شرکت کننده در دوره گواهی آموزشی اهدا می‌شود.
سفیران سلامت دانشجو پس از شرکت در دوره‌های آموزشی می‌توانند مطالب آموزشی را به دیگر گروه‌ها منتقل کنند.

هفته سلامت در اردیبهشت هرسال با هدف ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در جامعه و سیاستگذاران و ذی‌نقشان با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی