Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@10:28:28 GMT

ارزش گذاری دلار واقعی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۰۱۴۱

ارزش گذاری دلار واقعی نیست

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  صندوق بین المللی پول اعلام کرد که بر اساس داده‌های پایه اقتصادی کوتاه‌مدت، دلار ۶ تا ۱۲ درصد گران‌تر از واقعیت ارزش گذاری شده است، در حالی که یورو، ین ژاپن و یوآن چین، کاملاً با داده‌های اقتصادی اساسی مطابقت دارند.


صندوق بین المللی پول که پیش از این با دونالد ترامپ، در مورد استفاده از تعرفه‌ها برای کاهش کسری تجاری، مخالف بود، حالا احتمالاً با این ارزیابی که ارزش دلار بیش از واقعیت است، به دیدگاه‌های او نزدیک‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ بارها گلایه کرده که قدرتمند بودن دلار در حال آسیب رساندن به صادرات آمریکایی است.


ترامپ پیش از این، سیاست‌های اروپا و چین را متهم می‌کرد که در حال پایین آوردن ارزش یورو و یوآن در برابر دلار آمریکا هستند. گزارش بخش خارجی صندوق، که به بررسی سالیانه ارزهای کشورها و مازاد و کسری تجاری آنها می‌پردازد، نشان داد که در منطقه اروپا و سایر اقتصادهای پیشرفته، مانند سنگاپور، همچنان مازاد تجاری وجود دارد، اما ایالات‌متحده و انگلیس و برخی اقتصادهای در حال ظهور با کسری تجاری روبرو هستند.


صندوق بین المللی پول در بیانیه خود هشدار داد که جنگ تجاری آمریکا و چین، در سال آینده، با ایجاد اختلال در سرمایه‌گذاری، از بین بردن اعتماد به نفس تجاری و بر هم زدن چرخه تجارت در جهان، ۴۵۵ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب خواهد زد.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول ترامپ اقتصاد جام نیوز دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

رئیس جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان و سریلانکا را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و و ارتقای روابط با کشورهای همسایه و همسو است.   سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.   رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.   رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری 10 میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.   رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محرک جدید بورس
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟