Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد ۲۴  یک شرکت نیوزیلندی طرح چهار روز کار در هفته را به بوته آزمایش گذاشته تا بهره‌وری کارمندان را بیازماید. نتیجه این طرح موفقیت‌آمیز بود و اکنون مدیریت این شرکت به دنبال یک تغییر دائمی است.

به گزارش یورونیوز، شرکت املاک پرپچوال گاردین که ۲۴۰ کارمند دارد، طرح ۴ روز کار در هفته را به مدت دو ماه به اجرا درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این طرح کارمندان یک روز کمتر کار می‌کردند، اما حقوق آن‌ها بدون تغییر باقی ماند.

در اجرای این طرح دکتر هلن دلانی از بخش بازرگانی و پروفسور جارود هار از بخش فن‌آوری دانشگاه اوکلند به عنوان مشاور حضور داشتند تا میزان بهره‌وری کارکنان را به کمک ابزار‌های علمی بسنجند.

در پایان این طرح استرس کارمندان حدود ۷ درصد کاهش یافته و ۷۸ درصد افراد گفتند که می‌توانند تعادل خوبی میان کار و زندگی برقرار کنند؛ این رقم پیش از انجام این طرح ۵۴ درصد بود.

همچنین بررسی عملکرد کارمندان نشان می‌دهد که نه تنها میزان بهره‌وری آنان کم نشده بلکه راهکار‌های بهتری در کار ارائه می‌کنند که می‌تواند به پیشرفت شرکت کمک کند.

به عنوان مثال پروسه‌های کاری سرعت گرفته، جلسات اداری کوتاه‌تر و موثرتر شده و ترکیب جلسات کاری با زمان نهار استفاده بی‌رویه از اینترنت را کم کرده است.

کارمندان در ادامه گفته‌اند که روابطشان با یکدیگر نیز بهتر شده و آن‌ها تمایل بیشتری دارند که به یکدیگر کمک کنند.

بسیاری از کارکنان این شرکت کاهش ساعات کاری را یک «هدیه» و «یک امتیاز» می‌بینند و به دلیل حسن نیت شرکت تمایل دارند قدم‌های موثرتری در جهت کمک به سودآوری آن بردارند.

همچنین این طرح باعث بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی آن‌ها در خارج محل کار شده که بر عملکرد آن‌ها در شرکت تیز تاثیر به سزایی گذاشته است.

اکنون اندرو بارنز، مدیر اجرایی پرپچوال گاردین، به هیئت مدیره شرکت توصیه کرده است که طرح چهار روز کاری را دائمی کنند. منبع: عصر ایران خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عملکرد کارمندان کاهش ساعات کاری کار کمتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز، عباسی گفت: در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۴ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت ۱۶۷ نفر از وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از آنجا که سازمان حفظ نباتات با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌هایی مثل سرطان، ناباروری، جهش‌های ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد این تحقیق تفحص در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات ادامه داد: تخلفات متعددی از جمله در تخصیص و تأمین ارز ترجیحی، واردات سموم ممنوعه و تقلبی، صدور مجوز‌ها و تایید سموم زیستی و قرنطینه‌های گیاهی احصا گردید که جهت برطرف نمودن و جلوگیری از تکرار آن‌ها اصلاح قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال ۱۳۴۶ ضروری می‌باشد.

استاد تمام دانشگاه تهران افزود: قطعاً بدون این تغییرات و تحولات اساسی، استمرار وضعیت گذشته و فعلی، بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه خواهد افزود.

شایان ذکر است این گزارش با ۱۶۷ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ رأی مأخوذه، به قوه قضاییه ارجاع گردید.

دیگر خبرها

  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟