Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بازدید‌های صورت‌گرفته از بنای تاریخی میدان حسن آباد که شب گذشته بر اثر آتش سوزی گسترده در این میدان آسیب دیده است گفت: «این بنا را با همکاری شهرداری، مجددا مرمت و احیا می‌کنیم.» تاریخ انتشار: 19:00 - 28 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۴۶۵

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به این که بعد از وقوع آتش‌سوزی در انبار محل نگهداری کالا در میدان حسن آباد، حریق به بخش‌هایی از بنای تاریخی این میدان که در فهرست میراث فرهنگی ثبت ملی شده بود، سرایت کرده است افزود: «بررسی‌های اولیه حکایت از آسیب ۳۰ تا ۴۰ درصدی حریق به این بنا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «به‌محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزی در میدان حسن‌آباد و با توجه به وجود بنای تاریخی در این میدان، در محل وقوع حادثه حاضر شدم و با همکاری نیرو‌های آتش نشانی مستقر در محل حادثه تمهیدات لازم برای سرایت بیشتر آتش به این بنای تاریخی صورت گرفت و بعد از مهار آتش، بررسی‌های اولیه میزان خسارت وارده به بنا از شب گذشته آغاز شد.»

شیخ الاسلامی افزود: «صبح امروز نیز بازدید مجددی از بنا صورت گرفت و کار کارشناسی در خصوص بررسی میزان دقیق خسارات وارد شده به این بنا آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد سقف شیروانی بنا در طبقه اول به‌طور کامل فروریخته و به‌دلیل حجم آوار و آب، بخشی از سقف ضربی طبقه اول نیز فروریخته است.»

وی افزود: «آواربرداری، پاک‌سازی و رفع خطر، تهیه طرح بازسازی بخش‌های فروریخته طبقه همکف و استحکام بخشی، بازسازی کامل پوشش نهایی طبقه اول، ترمیم فضا‌های داخلی طبقه اول، ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده نما و سامان‌دهی تأسیسات برقی کل بنا از مهم‌ترین اقداماتی است که باید درخصوص این بنای تاریخی صورت گیرد.»

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اضافه کرد: «به‌نظر می‌رسد بیش از ۲میلیارد تومان برآورد اولیه میزان خسارت است و با توجه به تخریب ۳۰ تا ۴۰درصدی بنا برآورد دقیق مستلزم بررسی کامل است.»

وی افزود: «قطعا با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان زیباسازی و سازمان نوسازی و با نظارت سازمان میراث این پروژه قابل اجراست.»

وقوع حریق در انبار محل نگهداری کالا در حسن آباد باعث وارد شدن خساراتی به بنا‌های و ساختمان‌های واقع در ضلع غربی این میدان تاریخی شد و در این میان حریق به بنای تاریخی میدان حسن آباد که ثبت ملی شده است نیز آسیب‌هایی وارد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن آباد آتش سوزی شهرداری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار ساحلی دوره زندیه در بندر خمیر مرمت می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان هرمزگان از مرمت دیوار سدار با همکاری شهرداری بندر خمیر خبر داد.

سپهر زارعی امروز (۲۷ فروردین ماه) اظهار کرد: دیوار سدار یکی از آثار تاریخی شهرستان بندر خمیر است که از بالای کوه تا ساحل دریا برای محافظت از شهر بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت دیوار سدار به دوران زندیه می‌رسد، افزود: مصالح به‌ کار رفته در این اثر تاریخی، سنگ لاشه و گچ نیم‌کوب است.

او بیان کرد: اعتبار مرمت این اثر تاریخی توسط شهرداری بندر خمیر تأمین می‌شود و طرح مرمت و نظارت بر اجرای مرمت این اثر برعهده میراث‌ فرهنگی استان است.

دیوار ساحلی سدار در سه کیلومتری شرق بندر خمیر و در نزدیکی جنگل حرای «مردو» قرارگرفته است. این دیوار سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۸۳۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • دیوار ساحلی دوره زندیه در بندر خمیر مرمت می‌شود
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • قلعه نادری قشم در معرض نابودی/ میراث فرهنگی کجاست!+ عکس
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری
  • مرمت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری
  • تلاش صندوق توسعه و احیاء برای مرمت و واگذاری بهره‌برداری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری
  • سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد