Web Analytics Made Easy - Statcounter

به رغم انکار مالکیت نفتکشی که غربی ها از ناپدید شدن آن خبر داده اند، رسانه های غربی همچنان اصرار دارند که این نفتکش به امارات متحده عربی تعلق دارد!

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر، رسانه های غربی با مطرح کردن ناپدید شدن یک نفتکش اماراتی در خلیج فارس و مرتبط کردن آن به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس، تلاش نمودن تا سناریوی جدیدی را علیه ایران به کلید بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: لندن، انگلیسی بودن کشتی توقیف‌شده در خلیج فارس را تکذیب کرد فیلم/ نمای دیگر از لحظه توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق واکنش ظریف به توقیف کشتی قاچاقچیان سوخت در خلیج فارس

امروز با بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر توقیف یک "شناور خارجی" که حامل یک میلیون لیتر "سوخت قاچاق" بوده است، این رسانه ها، شناور توقیفی را همان نفتکش اماراتی ریاح معرفی کردند.

این اصرار در حالی است که چند روز قبل خبرگزاری رسمی امارات، خبرگزاری رسمی امارات (WAM) به نقل از یک مقام مسئول اماراتی که نخواسته نامش فاش شود، گزارش داد که چنین نفتکشی نه به امارات تعلق دارد و نه در اجاره این کشور بوده است.

عکس/ خبر رادیو فرانسه درباره نفتکش ناپدید شده

اما چرا غربی ها اصرار دارند که این شناور اماراتی است؟! اساسا چرا ایران برای انتقام از انگلیس، یک نفتکش اماراتی را توقیف کرده است؟!

چندی پیش امارات متحده عربی اعلام کرد نیروهای نظامی خود را از یمن خارج کرد.

ابوظبی بعد از چهار سال حمله به یمن و ویران کردن این کشور، نه تنها به نتیجه دلخواه خود نرسید بلکه این مسیر با نتایج معکوس همراه شد که بارزترین آن‌ها انتقال جنگ یمن به عمق خاک عربستان و امارات و تشدید مخالفت داخلی و جامعه جهانی با این درگیری‌ها است.

علاوه بر این، جنجال های آمریکا و تهدید حمله به ایران، موجب شد تا اماراتی ها سایه جنگ را بیش از گذشته بر سر خود ببینند و به همین دلیل در مواضع و سیاست های خود تجدید نظر کردند و سیاست کاهش تنش در خلیج فارس را پی گرفتند.

در همین راستا، به رغم جنگ تبلیغاتی غرب برای متهم کردن ایران در ماجرای انفجار نفتکش اماراتی، مقامات این کشور به صراحت اعلام کردند اطلاعات و شواهدی برای متهم کردن ایران وجود ندارد.

به نظر می‌رسد این مواضع امارات موجب شده تا عربستان و آمریکا تلاش کنند دوباره پای این کشور را به تنش با ایران باز کنند و به رغم انکار مالکیت نفتکش از سوی اماراتی ها، رسانه های غربی و سعودی همچنان بر اماراتی بودن شناور توقیف شده، اصرار دارند.

علاوه بر این، ادعای تعلق این شناور به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، توجه ها را از حضور بی دلیل غربی‌ها در خلیج فارس را می کاهد.

منبع: جام نیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو سوخت قاچاق یمن امارات سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حسین عباس‌نژاد افزود: با اعلام مرکز هواشناسی استان مبنی بر ناپایداری جوی و دریایی در استان، تهمه رفت و آمد‌ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز و از قشم به هرمز ممنوع شده است.

وی گفت: دلیل این ممنوعیت‌ها برای ارتقا سطح ایمنی سفر‌های دریایی و حفظ جان هموطنان از بروز هرگونه حوادث و سوانح دریایی است.

عباس نژاد افزود: از هموطنان خواهشمندیم سفر‌های خود به جزیره رنگین‌ کمانی هرمز را به روز‌های آینده موکول کرده و از سوار شدن با شناور‌های غیرمجاز در این مسیر‌ها به شدت خودداری کنند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی هرمزگان با اعلان اینکه با مساعد شدن شرایط جوی و دریایی، رفت و آمد شناور‌ها در این دو مسیر از سرگرفته می‌شود، گفت: هموطنان برای اطلاع از رفت و آمد‌های شناور‌ها در بنادر شهید حقانی با شماره ۰۷۶۳۱۱۱ و بنادر غرب هرمزگان با ۰۷۶۴۵۷۷ تماس بگیرند.

شرایط ناپایداری دریا در مناطق دریایی جنوب کشور تا روز جمعه دهم فروردین‌ ماه با وزش باد‌های شدید شمال غربی و مواج شدن دریا پیش‌بینی شده است.

بیشتربخوانید: ممنوعیت رفت و آمد شناور‌ها از فردا در بنادر غرب هرمزگان

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین استان‌ها در پذیرش میهمانان نوروزی به ویژه در جزایر قشم و هرمز به شمار می‌رود.

طرح تسهیل سفر‌های نوروزی در استان هرمزگان از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو‌های شوتی حامل سوخت قاچاق در سیریک
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • خودرو کشنده داف حامل ۹۳ رأس احشام قاچاق توقیف شد
  • توقیف خودرو شوتی حامل البسه قاچاق در خرم آباد
  • توقیف محموله ۶۰ میلیاردی لامپ‌های قاچاق در لرستان
  • در سال ۱۴۰۲ رانندگان حامل سوخت قاچاق ۸۴ نفر کشته و مجروح برجای گذاشتند
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • توقیف خودرو‌های حامل چوب قاچاق در ماسال
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز