Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک منبع در کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه خبری الحدث عربستان مدعی شد که آمریکا به زودی ویدیوی سرگونی پهپاد ایرانی را منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز طی خبری نوشت که یک مقام آمریکایی مدعی شد اگر ایران همچنان به ارسال پهپاد به نزدیکی کشتی‌های آمریکایی بپردازد بار دیگر نیز آنها را سرنگون خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی افزود که واشنگتن دلایل آشکاری در سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز در اختیار دارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

ترامپ که در ابتدای مراسمی در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از شروع سخنرانی، می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد و «یو. اس. اس. باکسر» که یک کشتی آبی-خاکی تهاجمی است، در آن مشارکت داشته و طی آن باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله بسیار بسیار نزدیکی جلو آمده بود، تقریبا ۱۰۰۰ یارد (۹۱۴ متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.»

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح روز جمعه در واکنش به این ادعای ترامپ اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم  ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا  پس از انجام مأموریت شناسایی  و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته اند  و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو  یواس‌اس باکسر امریکایی گزارش نشده است.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران نیز بامداد جمعه با انتشار تصویر نقشه‌ای که فاصله میان ایران و آمریکا را نشان می‌دهد به ادعای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی واکنش نشان داد. او کمی بعدتر هم در جمع خبرنگاران در نیویورک ادعای ترامپ را تأیید نکرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کد خبر 6079193

دیگر خبرها

  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد
  • کاخ سفید : ایران باید فورا کشتی توقیف شده را آزاد کند
  • درخواست کاخ سفید از ایرانی برای آزادی کشتی توقیف شده
  • کاخ سفید : ايران باید فورا کشتی توقیف شده را آزاد کند
  • واکنش کاخ سفید به توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل توسط ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به توقیف کشتی صهیونیستی در تنگه هرمز