Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تامین مالی سازمان صنایع کوچک گفت: ۲۵ تا ۵۰ درصد هزینه تولید مربوط به هزینه تامین مالی است و اگر از روش زنجیره تامین مالی استفاده شود ، می توان هزینه تولید را  تا ۵۰ درصد کاهش داد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد کهیاری مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصو پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال جاری گفت: اقتصاد ما بانک محور است و باید تبدیل به اقتصاد بازار محور تبدیل شود و به این منظور باید بنگاهای اقتصادی بزرگ از طریق بازار سرمایه تامین مالی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط تصریح کرد: ما نیازمند بانک خاص بنگاه‌های کوچک و متوسط هستیم.

بیشتر بخوانید: ضرورت ایجاد صندوق‌های مالی تخصصی در بخش تولید

این مقام مسئول تاکید کرد:باید نحوه تامین وثیقه بانکی برای بنگاه‌های کوجک و متوسط تغییر کند و اخذ وثایق سنگین از جمله ملک برای  ارائه تسهیلات حذف شود چراکه کالا‌های واحدهای تولیدی  بزرگترین تضمین و وثیقه برای آنها محسوب می شود.

کهیاری گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار واحد صنعتی و ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط داریم و سیستم بانکی امکان ارزیابی این همه بنگاه را ندارد.

وی افزود:برای اولین بار است که ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط قرار می‌گیرد و روش تامین مالی آن‌ها هم موسوم به زنجیره تامین مالی است که از سال ۲۰۱۴ در دنیا استفاده شده است.

مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک تصریح کرد: اسم جنگ اقتصادی کنونی را باید فرصت تحریم بگذاریم که با استفاده از آن می‌توانیم از اقتصاد نفتی عبور کنیم.

کهیاری گفت: اقتصاد کشور‌هایی مثل ترکیه، کره جنوبی، و مالزی با تکیه بر بنگاه‌های کوچک متوسط رشد کرده است و باید دانست که بنگاه‌های کوچک و متوسط تحریم پذیر نیست.

وی تاکید کرد: ۲۵ تا ۵۰ درصد هزینه تولید مربوط به هزینه تامین مالی است اگر از روش زنجیره تامین مالی استفاده شود ، می توان هزینه تولید را  تا ۵۰ درصد کاهش داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند