Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب نگاهی داریم به تفاوت های زمین های مختلف تنیس.

اختصاصی طرفداری- در مطلبی جدا، به مقایسه ابر ستاره های دنیای تنیس پرداختیم. هر کدام از این ستاره ها، مهارت خاص و ویژه ای در زمین های مختلف دارند. به همین بهانه، در این مطلب نگاهی داریم به زمین های مختلف تنیس و ویژگی های آنها را ذکر می کنیم. همچنین مقایسه ای میان این زمین های مختلف انجام می دهیم تا بهتر با سطوح متنوع این ورزش آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خاک رس

توپ در برخورد با خاک رس، فرو می رود و سرعتش گرفته می شود و در نتیجه، با زاویه و ارتفاع بیشتری بالا می آید. ارتفاع توپ در خاک رس، نسبت به بقیه زمین ها بیشتر است. به دلیل سرعت پایین توپ، بازی در خاک رس نسبت به چمن و هارد کورت، کند تر است و همین باعث می شود تا بازیکنان سریع تر خسته شوند. بازیکن زمان بیشتری برای حرکت در اختیار دارد و سرعت رسیدن او به توپ، بیشتر است. بازیکنانی که قدرت بالایی دارند و فیزیک مناسبی دارند، در این زمین ها از بقیه، موفق تر هستند. طبق آمار به دست آمده، کمتر از 6 درصد سروها در خاک رس، تبدیل به Ace (سروی که مستقیم و بدون دخالت بازیکن حریف، تبدیل به امتیاز می شود) می شود. همچنین بازیکنی که سرو می زند، تنها در 62 درصد مواقع موفق به امتیاز گیری می شود که این آمار نسبت به بقیه سطوح تنیس، بسیار پایین است. رافائل نادال به عنوان بهترین بازیکن زمین های خاکی شناخته می شود.

هارد کورت

70 درصد معتبرترین مسابقات تنیس، در این زمین ها برگزار می شود. بازیکنانی که سرو خوبی می زنند، در هارد کورت نسبت به بقیه بازیکنان، برتری دارند. بر خلاف زمین های خاکی، توپ در هارد کورت فرو نمی رود و سرعت بیشتری هم دارد. زاویه و ارتفاع توپ زیاد است، ولی به خاک رس نمی رسد. سفتی زمین باعث می شود تا در این زمین ها، مصدومیت های زیادی رخ دهد. اکثر مصدومیت های بازیکنان تنیس، در زمین های هارد کورت به وجود می آید. نواک جوکوویچ صربستانی، مهارت خاصی در این زمین ها دارد.

چمن

برخورد توپ با چمن، باعث می شود تا توپ جهش بسیار کمی پیدا کند و ارتفاع پایین و زاویه بسیار کمی پیدا کند. ارتفاع توپ در چمن، پایین تر از خاک رس و هارد کورت است. برخورد توپ با چمن، باعث می شود تا توپ لیز بخورد ولی سرعت چندانی از دست نمی دهد و همین منجر می شود که توپ سرعت بالایی داشته باشد. معمولا بازی در زمین چمن بیشتر از خاک رس و هارد کورت طول می کشد. به دلیل سرعت بالا توپ، بازیکنان باید بسیار سریع باشند و دقت بالایی هم داشته باشند. طبق آمار به دست آمده، زمین چمن، با 35 درصد، کمترین میزان Break Point (امتیازی که در سرو حریف به دست می آید) را نسبت به بقیه زمین ها دارد. راجر فدرر، به عنوان بهترین بازیکن در زمین چمن شناخته می شود.

در مقایسه کلی این زمین ها، ارتفاع در زمین های رس بالاتر از بقیه است اما سرعت آن، نسبت به هارد کورت و چمن پایین است. سرعت و زاویه توپ در زمین های هارد کورت، بیشتر از چمن است ولی به اندازه خاک رس نیست. سرعت توپ در زمین چمن بسیار بالاست ولی ارتفاع آن پایین تر از دو زمین دیگر است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت اصلی WWE و AEW از نظر نویسنده سابق کشتی کچ

وینس روسو، به اظهارنظر درباره تفاوت اصلی WWE و AEW پرداخت.

WWE و AEW اکنون بزرگترین کمپانی‌های کشتی کچ جهان به شمار می‌روند و البته برکسی پوشیده نیست که WWE با اختلاف در صدر این لیست جای گرفته است. به اعتقاد وینس روسو این فاصله زیاد بین WWE و AEW یک دلیل اصلی دارد.

طرفداری | از دیدگاه هوادران این دو کمپانی روشی کاملا متفاوت را در تولید برنامه‌های خود در پیش گرفته‌اند. درحالیکه AEW بیشتر تمرکز خود را بر روی ساخت مسابقاتی سرشار از نمایش‌های تکنیکی و مهارت‌های ورزشی برجسته قرار داده است، WWE بیشتر سرمایه خود را بر جنبه داستان پردازی و ساخت استوری‌لاین‌هایی جذاب گذاشته است. با این وجود، به اعتقاد وینس روسو تفاوتی که این دو کمپانی در هدف اصلی خود دارند، سبب شده که این اختلاف فاحش بین آنها به وجود بیاید.

وینس روسو، نویسنده سابق کشتی کچ در مصاحبه با Sportskeeda اظهار داشت که پولساز بودن یک تصمیم همیشه برای WWE مهمترین مسئله است، در حالیکه تونی خان به نظر چندان به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد.

تفاوت AEW و WWE در این است که هر آنچه WWE انجام می‌دهد برای پول است و البته انتقادی به آنها وارد نیست چون هدف از حضور در این حرفه همین است. 

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • تایتل: تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • تفاوت اف ۲۲ و جنگنده جی ۲۰ چیست؟
  • تفاوت راپید و روان‌نویس
  • کسب‌وکار میلیونی در زیر ‌زمین | چگونه دستفروشان، مترو را قرق کرده‌اند؟
  • عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد سرعت گرفت
  • تفاوت اصلی WWE و AEW از نظر نویسنده سابق کشتی کچ
  • موشک کروز چیست؟
  • هارد مینیاتوری که نوکیا سال 2006 در گوشی N91 استفاده کرد (فیلم)
  • سه پست مختلف برای بازیکن مورد علاقه ساکت!