Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@15:33:35 GMT

دشمن قاطعیت ببیند ، عقب نشینی می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۰۹۰۴

دشمن قاطعیت ببیند ، عقب نشینی می کند

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه بندرگز اظهار کرد: نماز جمعه از نهادهاى اصیل اسلامى است که رسول اکرم(ص) در بدو ورود به مدینه و در نخستین روزهاى ایجاد حکومت اسلامى آن‌را پایه‎گذارى کردند.

وی تصریح کرد:انقلاب اسلامى ایران هم بر اساس رهنمودهاى اسلامى امام راحل در همان آغاز کار خود نماز جمعه را که عمل فراموش شده بود را احیاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندرگز اذعان کرد:  نماز جمعه در طول ۴۰ سال گذشته خدمات فراوانى را به ایران اسلامى ارائه کرده و زمینه حل بسیارى از مشکلات و معضلات اجتماعى به‎ویژه عبور از فتنه‌ها را فراهم آورده است.

حسینی توجه دادن دل‎های مردم به ذکر الهی، اجتماع مؤمنان و زمینه‌سازی برای همدلی، یکپارچگی و تألیف قلوب، گستردگی نهاد نماز جمعه در سراسر کشور به‌ عنوان یک زنجیره و شبکه‌ به‌هم‌پیوسته، توانایی مجموعه‌ گسترده نماز جمعه در نهادینه کردن عالی‌ترین و دشوارترین گفتمان‎ها در موضوعات اصلی و ضروری کشور مانند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، بصیرت‎افزایی و عدالت‎خواهی را از جمله ویژگی‎های نماز جمعه برشمرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور یادآور شد: یکی از نیازهای امروز جامعه‌ ما تقوا است که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد و یکی از مصادیق رعایت تقوا «اجتناب از ناامید کردن جوانان» است.

امام جمعه بندرگز گفت: ارتقای تقوای دینی و آگاهى بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامى و رویدادهاى مهم اجتماعى و سیاسى وروشنگری نسبت به ابعاد جنگ روانی دشمن، ایجاد همبستگى و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مردم، مقابله با یأس و ناامیدی و تجدید روح دینى و نشاط معنوى براى مردم به ویژه جوانان، جلب همکارى مردم براى حل مشکلات عمومى و کمک به دولتمردان برای رفع مشکلات اقشار ضعیف و محروم از جمله نقش ائمه جمعه در امیدآفرینی است.

حسینی تاکید کرد: وقتی در جامعه‎ای امید افزایش یابد افراد احساس تعلق خاطر بالایی به نظام خود پیدا می‎کنند و وقتی افراد جامعه امیدوار باشند همه ظرفیت‎های فردی و اجتماعی جامعه رشد می‎کند، همچنین در جایی که امید باشد خلاقیت و نوآوری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افزایش امید در جامعه، دشمنان را در جنگ نرم ناکام می‎گذارد، بیان کرد:در نبرد اراده ها، جمهوری اسلامی ایران برای عقب نشاندن دشمن بایستی «قاطعیت» خود را نشان دهد.

امام جمعه بندرگز متذکر شد: الگوی رفتاری دشمن به گونه‌ای است که در صورت مشاهده قاطعیت عقب خواهد نشست، همچنان که اگر نرمی و سستی ببیند، گام به جلو برمی‌دارد.

حسینی با اشاره به اینکه پس از هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی در خلیج فارس، «توان و اراده» آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران زیر سوال رفت، یادآور شد: آنها نه تنها نتوانستند برخلاف عملیات روانی که اجرا می‌کردند، دست به جنگ محدود بزنند، بلکه تنها اقدام تلافی جویانه‌شان، طبق اخبار روزنامه‎های آمریکایی حمله سایبری به زیرساخت یکی از گروه‎های عضو حشدالشعبی عراق بود. حالا انگلیس خبیث برای جبران شکست آمریکا پیشقدم شده است.

وی تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی اعلام کرده است که اقدام آمریکا در توقیف نفتکش حامل نفت ایرانی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و در مکان و زمان مناسب به این اقدام پاسخ می‌دهد و اقدام ایران برای مقابله به انگلستان، بیش از همه، آنها را به وحشت قرار داده است.

امام جمعه بندرگز در ادامه به فرامین رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز کرد: معظم‎له با انتقاد شدید از رفتار طلبکارانه‌ اروپایی‌ها و عمل نکردن آنها به ۱۱ تعهد برجامی تأکید کردند که روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه خواهد یافت و توفیقات ملت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل چشمان حسرت‌زده‌ غربی‌ها روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمازجمعه این هفته تهران (۷ اردیبهشت) به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

درب‌های دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای ورود نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونان و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میز‌های خدمت پاسخگوی نمازگزاران هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از:
• وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی (ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود.
این کتاب را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده است که گلچینی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمان، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی در این کتاب گنجانده شده است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی درباره جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودار‌های مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است.
علاقه مندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه کنند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

نمازگزاران مطابق هر هفته می‌توانند از فرصت مشاوره ازدواج، خانواده و کودک متخصصان «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه تهران استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند