Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@07:15:19 GMT

قوانین موجود در حوزه محیط زیست کارآمد نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۱۰۳۸

قوانین موجود در حوزه محیط زیست کارآمد نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، هادی هاشمیان در همایش تقدیر از محیط بانان گلستان، خلاء های نظارتی را یکی دیگر از مشکلات در حوزه زیست محیطی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات ما در منطقه حفاظت شده جهان نما، تفکیک نشدن وظیفه مندی محیط زیست و منابع طبیعی در این منطقه است که سبب شده سودجویان با استفاده از این خلاء دست اندازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: این موضوع در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار گرفته و امیدواریم به زودی برای رفع این مشکل با کمک استاندار چاره اندیشی شود.   این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود با بیان این که محیط زیست از حقوق عمومی است و باید مردم را در حفظ محیط زیست وارد کنیم،تصریح کرد: بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، همه مردم در قالب سمن های زیست محیطی می توانند به عنوان ذی نفع در محاکم شکایت طرح کنند.   هاشمیان با اشاره به افزایش اقبال به شکار حیوانات، گفت: سمن ها می توانند با حضور پررنگ در این بخش به افزایش آگاهی های زیست محیطی مردم، جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی با زباله و پیشگیری از تخریب محیط زیست کمک کنند.   وی از سمن ها دعوت کرد علاوه بر حساسیتی که روی جنگل ها و منابع طبیعی دارند، برای جلوگیری از تخریب مراتع هم وارد میدان شود و افکار عمومی را حساس کنند.   رییس کل دادگستری استان به اهتمام دستگاه قضایی استان برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر علاوه بر کاهش ساخت و ساز ها در عرصه های جنگلی و مرتعی استان، مجوز های تغییر کاربری زمین های کشاورزی استان هم کاهش چشمگیری داشته است.   وی بیان کرد: در استان گلستان،  دادگستری با راه اندازی سامانه های پیامکی و تلفنی منتظر شکایت دستگاه های متولی نمی ماند و دادستان ها بلافاصله با دریافت گزارش های مردمی،  ورود می کنند.   هاشمیان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون 311 پرونده زیست محیطی در محاکم استان تشکیل شده است.


انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

حاتمی افزود: با توجه به اجرای مأموریت‌های پیشگیرانه یگان حفاظت محیط زیست و طرح‌های آموزش محیط زیست به ویژه طرح پرچمداری آموزش نیرو‌های مسلح، تخلفات زیست محیطی نسبت به سال ۱۴۰۱ هفت درصد کاهش یافت.

وی گفت: سال گذشته برای حفاظت از محیط زیست استان ۱۲۱ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۱ مورد مختومه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به  اینکه یک مورد از این تخلفات در بستر فضای مجازی کشف و رصد شد افزود: ۲۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال میزان ضرر و زیان وارده تخلفات زیست محیطی در سطح استان بوده که تاکنون از این میزان حدود ۱۴ میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۴۴۶ هزار ریال وصول شده و مابقی در حال پیگیری است.

حاتمی گفت: سال گذشته  ۹۵ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در خراسان جنوبی کشف و ضبط شد که از این تعداد ۱۰ قبضه غیرمجاز و ۸۵ قبضه مجاز بود.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۲۸ ادوات شکار و صید شامل انواع دوربین شکاری، چاقو سلاخی و انواع مهمات سلاح گلوله زنی و ساچمه زنی از متخلفان کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:  در این مدت ۶۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران، زنده گیری پستانداران ۲۳ مورد، شکار غیرمجاز پرنده ۵۲ مورد، زنده گیری پرندگان ۵۴ مورد، شروع به شکار ۳۲ مورد و ۵ مورد نیز نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند
  • دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی