Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از ادعای آمریکا مبنی بر سرنگون کردن پهپاد ایران در تنگه هرمز، قیمت نفت افزایش یافت و بشکه‌ای 62.93 دلار فروخته شد.به گزارش بلاغ،به نقل از رویترز، با تشدید تنش‌ها در غرب آسیا و پس از ادعای آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن پهپاد ایران در تنگه هرمز، قیمت نفت افزایش یافت.

اما قیمت نفت هنوز در مسیر بیشترین کاهش هفتگی در 7 هفته گذشته قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت در ابتدای این هفته به امید کاهش تنش‌ها در غرب آسیا و همچنین نگرانی در مورد تقاضا و کم شدن تاثیرات طوفان امریکا کاهش یافته بود.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار افزایش 62.93 دلار فروخته شد. نفت برنت روز پنج‌شنبه برای چهارمین جلسه کاری متوالی کاهش یافت و 2.7 درصد از ارزش خود را از دست داد و در مسیر کاهش هفتگی بیش از 6 درصد قرار دارد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 66 سنت افزایش 55.96 دلار معامله شد. این نوع نفت روز گذشته 2.6 درصد از ارزش خود را از دست داده بود و در آستانه ثبت کاهش هفتگی 6 درصدی قرار دارد.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت نشانه‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور، نرخ بهره بانکی آمریکا را به شدت کاهش دهد.

وی افزود: «اقدام فدرال رزرو و گزارش سرنگونی پهپاد ایرانی سبب اندکی افزایش در بازارهای نفتی شد.»

آژانس بین‌المللی انرژی نیز پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال 2019 را از 1.2 میلیون بشکه در روز به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

رئیس این نهاد بین‌المللی گفت اگر اقتصاد جهان به ویژه چین، ضعف بیشتری از خود نشان دهد، این رقم ممکن است بیشتر کاهش یابد. (جزئیات بیشتر)

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا چند دلار شد؟

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۷ آوریل) ثابت ماند زیرا تقاضا برای طلا در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تا حدی فشار ناشی از بازدهی بالاتر خزانه داری آمریکا را جبران کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در نزدیکی بالاترین رقم پنج ماهه جلسه قبل در نوسان بود زیرا بازارها ارزیابی کردند که فدرال رزرو چقدر سریع ممکن است برای کاهش نرخ بهره در سال جاری حرکت کند.

مقامات ارشد بانک مرکزی ایالات‌متحده از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از ارائه هرگونه گزارش در مورد زمان کاهش نرخ بهره اجتناب کردند و اعلام کردند که سیاست پولی باید برای مدت طولانی‌تری محدودکننده باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

باریک گلد، معدنچی کانادایی گزارش داد که تولید اولیه طلا در سه ماهه اول کمتر از حد انتظار بوده است. بورس آتی شانگهای محدوده معاملات و نسبت حاشیه برخی از قراردادهای آتی فلزات از جمله مس و طلا را افزایش خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهانی برای یک سال دیگر با رشد آهسته اما ثابت در نظر گرفته شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۸.۱۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۵۲.۹۳ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۷ دلار و ۲۵ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه