Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رسانه‌های عراقی به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد که یک هواپیمای اطلاعاتی آمریکا اخیرا از مقرهای نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق جاسوسی کرده است.

به گزارش مشرق، همزمان با انتشار خبر حمله پهپادی به یکی از مقرهای نیروهای الحشد الشعبی عراق در استان صلاح الدین (مرکز عراق)، شبکه «الاتجاه» این کشور به نقل از منبعی اختصاصی پرده از جاسوسی جدید آمریکا علیه این نیروها و نیروهای مسلح عراق برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع اطلاعاتی در استان نینوی (شمال عراق) در گفت‌وگو با این شبکه گفت که یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا اقدام به انجام پایش هوایی کامل کوهستان «سنجار» و مناطق جنوبی این منطقه کرده است.

بیشتر بخوانید: حمله پهپاد ناشناس به پادگان حشد الشعبی

او گفت که هواپیمای به کار گرفته شده، فناوری پیشرفته‌ای دارد و این عملیات روز چهارشنبه اتفاق افتاده است.

این منبع اطلاعاتی عراق افزود: «در این عملیات از هواپیمای بی ۳۵۰ که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برای پایش هوایی استفاده می‌کند و مجهز به دوربین‌های پیشرفته بوده، استفاده شده است. این نوع هواپیما جدا از کادر پرواز، قابلیت حمل پنج الی هفت نفر را دارد».

به گفته این منبع در نیروهای اطلاعاتی عراق، هواپیمای آمریکایی در جنوب سنجار از چهار تیپ نیروهای الحشد الشعبی (گردان‌های حزب‌الله، انصار العقیده، گردان‌های امام علی (ع)، یگان‌های مدافع شنگال) و نیروهای گارد مرزی و لشکر ۱۵ ارتش عراق تصویربرداری کرده است.

شبکه تلویزیونی الاتجاه گزارش داد که به تصاویر هوایی عملیات پایش هوایی هواپیمای اطلاعاتی آمریکا در سنجار دست پیدا کرده و خطوط آبی بیانگر حرکت هواپیماست و همه مناطق سنجار و جنوب آن را پوشش می‌دهد.

در طول جنگ علیه داعش، نیروهای ائتلاف آمریکا بارها مقر ارتش، پلیس و الحشد الشعبی و غیرنظامیان را در مناطق مختلف عراق به بهانه «اشتباهات محاسباتی» هدف قرار داده است.

اخیرا رسانه‌های عراقی فایل صوتی گفت‌وگو بین فرمانده عملیات الانبار عراق با یکی از عناصر اطلاعاتی سیا  را منتشر کردند که در این فایل، فرمانده عراقی مختصات و محل استقرار نیروهای عراقی را در اختیار جاسوس آمریکایی قرار می‌دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو عراق آمریکا نیروهای مسلح جاسوسی حمله پهپاد حشدالشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی عوبدا ارتش رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در راستای مقاومت در برابر اشغالگری و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه مردم فلسطین اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، روز دوشنبه 15 آوریل، پایگاه هوایی عوبدا ارتش رژیم صهیونیستی در  اراضی اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق بر  ادامه حملات کوبنده خود به اهداف رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی
  • جزئیات حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است