Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در جریان سفر به ونزوئلا با مقامات دولت کاراکاس در ارتباط با اینکه ایران چگونه می‌تواند به بازگرداندن آرامش به این کشور کمک کند صحبت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در پایان سفر 6 روزه خود به نیویورک و پیش از ترک آمریکا در جمع خبرنگاران ایرانی به تشریح اهداف سفر خود به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه هدف اصلی سفر وی به کاراکاس شرکت در اجلاس وزرای خارجه جنبش نم است خاطرنشان کرد: این اجلاس در پایان دوره ریاست ونزوئلا و جنبش غیر متعهدها برگزارمی‌شود. در جریان این سفر ضمن شرکت در اجلاس مذکور، با مقامات ونزوئلا نیز در مورد همکاری‌های دو کشور و اینکه ایران چگونه می‌تواند به این کشور برای بازگرداندن آرامش کمک کند، رایزنی و گفت‌وگو می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ایران همکاری‌های سیاسی و اقتصادی خوبی نیز با نیکاراگوئه و بولیوی دارد ادامه داد: ما دوستان خوبی در آمریکای جنوبی و لاتین داریم. آن‌ها در سال‌های گذشته شرکای سیاسی و اقتصادی ما بودند و اکنون نیز همین ارتباطات برقرار است.

ظریف با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی را در بولیوی در حال اجرا داریم که به نفع مردم این کشور نیز هست گفت: در جریان سفر به بولیوی و نیکاراگوئه با روسای جمهور و وزیران خارجه این دو کشور نیز در ارتباط با گسترش همکاری‌ها رایزنی و صحبت می‌کنیم.

ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود باخبرنگاران ایرانی مستقر در نیویورک خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا در تلاش است که بار دیگر سیاست "مونرو" را در قاره آمریکا بازآفرینی کند و بر مداخلات خود در آمریکای لاتین اضافه کند. در چنین شرایطی لازم است که مجموعه‌ای هماهنگ از کشورهای مستقل در برابر این سیاست‌های آمریکا مقاومت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفر ظریف به ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد حسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: داوطلبان کنکور اطمینان داشته باشند که امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود.
وی یادآور شد: آزمون‌های سازمان سنجش در ۴ دسته؛ شامل سنجش علمی، استخدامی، صلاحیت حرفه‌ای و آزمون‌های بین‌المللی قرار دارند و دستورالعمل حفاظتی به عنوان سند بالادستی به تصویب شورای امنیت کشور (شاک) رسیده است. در این سند وظایف دستگاه‌ها در زمینه‌های اجرایی، امنیتی، قضایی و انتظامی مشخص شده است.
حاجیلو ادامه داد: همه دستگاه‌ها ملزم هستند بر اساس این دستورالعمل حفاظتی در تمام آزمون‌های کشور هماهنگی لازم را داشته باشند و وظایف گفته شده را اجرا کنند تا امنیت داوطلبان تامین شود.
وی با اشاره به برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر در جلسات مختلف آمورشی حفاظت آزمون شرکت کرده اند و موضوع امنیت قبل، حین و بعد از آزمون برای تمام عوامل اجرایی و حفاظتی تبیین شده است.
قائم مقام سازمان سنجش گفت: در زمان خروج سوالات از قرنطینه اصلی تا رسیدن بسته‌های سوالات به مخازن اصلی محل برگزاری آزمون مانند دوی ۴۰۰ متر است و همه عوامل ملزم هستند در هوشیاری کامل قرار داشته باشند.
وی اضافه کرد: برای این بخش ۳ لایه حفاظتی و یک لایه جدید بعنی لایه چهارم حفاظتی در نظر گرفته شده است که اجرای این لایه‌های حفاظتی در شهر‌های بزرگ تا دورافتاده‌ترین مراکز آزمون یکسان است.
حاجیلو تاکید کرد: همه عوامل اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری باید شناسایی شده باشند و دارای شناسنامه باشند و هیچ عامل بیرونی خارج از عوامل شناسنامه دار اجازه ورود به مجموعه‌های حفاظتی را ندارد. مواردی در گذشته دیده شده که محرمانه به مرکز مربوطه اخطار داده شده است.
وی با تاکید بر اجرای اقدامات حفاظتی در زمان برگزاری آزمون گفت: دفترچه غایبان کنکور قطعا باید ۱۰۰ درصد پلمپ شده جمع آوری شود. تجربه نشان داده در زمان برخورد با فرد متقلب همه تمرکز بر پاسخنامه قرار می‌گیرد، اما عوامل هوشیار باشند در هیچ شرایطی دفترچه سوال فرد متقلب از حوزه خارج نشود. پاسخنامه‌ها نیز همانند دفترچه‌ها در امنیت کامل ارسال شود.
قائم مقام سازمان سنجش تکریم خانواده‌های داوطلبان کنکور را یکی از مهمترین وظایف عوامل اجرایی و حفاظتی دانست و گفت: از افراد فرهیخته و مسوولیت پذیر برای تکریم خانواده‌ها استفاده کنید. خانواده‌ها در فاصله مناسب از حوزه آزمون پذیرایی شوند. برای این موضوع بودجه‌ای در اختیار نمایندگان تام الاختیار وزیر علوم در حوزه‌های آزمون قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: براساس مکاتبات سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر کشور در همه استان‌ها در زمینه برگزاری کنکور باید شورای تامین استان تشکیل شود. رصد فضای مجازی از زمان ثبت نام تا زمان برگزاری کنکور در حال انجام است و این کار با همکاری پلیس فتا در حال انجام است و در شورای تامین نیز این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.
حاجیلو از عوامل اجرایی و حفاظتی و نمایندگان دانشگاه‌ها خواست بحث اطلاع رسانی به خانواده‌ها و داوطلبان کنکور را به صورت جدی از مراکز صداوسیما استان‌ها پیگیری کنند و افزود: بیش از ۱۰۰ فیلم کوتاه اطلاع رسانی در زمینه کنکور تهیه شده که لازم است تا زمان برگزاری آزمون مرتب پخش شوند.

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا