Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@20:49:14 GMT

ترامپ: شک ندارم که پهپاد ایرانی را زده‌ایم!

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۱۳۰۴

ترامپ: شک ندارم که پهپاد ایرانی را زده‌ایم!

خبرگزاری تسنیم:در حالی که سیمای جمهوری اسلامی ایران روز جمعه فیلم رصد کشتی جنگی آبی‌-خاکی «یو‌اس‌اس باکسر» توسط پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پخش کرد و بسیار از رسانه‌های بین‌المللی نیز این فیلم را منتشر کردند، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همچنان اصرار دارد که نیروهای کشورش روز گذشته این پهپاد ایرانی را سرنگون کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ دقایقی پس از منتشر شدن این فیلم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز وعده انتشار آن را داده بود، به خبرنگاران گفت: «شکی نیست که ما آن پهپاد را ساقط کرده‌ایم. ما به هر اقدام تحریک‌آمیز دیگری از سوی ایران پاسخ خواهیم داد.»

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه نیز در آغاز سخنرانی خود در کاخ سفید ادعا کرده بود که نیروهای آمریکایی یک فروند پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده‌اند. وی گفت: «پیش از آغاز سخنرانی می‌خواهم شما را در جریان حادثه‌ای که امروز در تنگه هرمز اتفاق افتاد، قرار دهم. امروز کشتی یو‌اس‌اس باکسر که یک شناور آبی‌-خاکی تهاجمی است، علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله 1000 یاردی (900 متری) آن پیشروی کرده و چندین هشدار را نادیده گرفته بود، اقدام دفاعی انجام داد و پهپاد را بلافاصله نابود کرد.»

وزارت دفاع آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای در تأیید ادعای رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد: «حوالی ساعت 10 صبح به وقت محلی یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع بال ثابت به کشتی آبی-خاکی یواس‌اس باکسر که در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود، نزدیک شد و در محدوده خطرناکی قرار گرفت. کشتی یو‌اس‌اس باکسر نیز به‌منظور حفظ امنیت خود و خدمه اقدام دفاعی انجام داد.»

اما صبح امروز جمعه 28 تیر 98، مقامات نظامی کشورمان قویاً این ادعای ترامپ را تکذیب کردند. سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در این باره اعلام کرد که ادعای ترامپ کاملاً کذب است. وی گفت: «بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته‌اند و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.»

در ادامه سپاه پاسداران اطلاعیه‌ای رسمی در این باره صادر کرد و ضمن تکذیب ادعای ترامپ نوشت که به زودی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه آمریکایی و سند دروغین بودن ادعای آنان را منتشر خواهد کرد.

عصر روز جمعه (حوالی ساعت 8) شبکه «پرس‌ تی‌وی» جمهوری اسلامی ایران فیلمی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده انتشارش را داده بود، پخش کرد تا دروغ بودن ادعاهای ترامپ و مقامات آمریکایی آشکار شود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ پهپاد ایران سرنگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است

وزیر فرهنگ نوشت: سخن گفتن از ‎سبک زندگی ایرانی-اسلامی بدون پرداختن به رکن حیاتی و ستون اساسی آن، یعنی معماریِ تمدن‌پایه، راه به جایی نمی‌برد، از این رو ما پس از یک دوره مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه دائمی هنر ‎معماری را تأسیس کردیم تا وظایف ذاتی وزارت فرهنگ در این حوزه را احیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی هنر معماری نوشت:

«سخن گفتن از ‎#سبک_زندگی ایرانی-اسلامی بدون پرداختن به رکن حیاتی و ستون اساسی آن، یعنی معماریِ تمدن‌پایه، راه به جایی نمی‌برد، از این رو ما پس از یک دوره مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه دائمی هنر ‎#معماری را تأسیس کردیم تا وظایف ذاتی وزارت فرهنگ در این حوزه را احیا کنیم.

برنامه‌ریزی جهت تهیه طرح‌های «توسعه» هنر معماری، ساماندهی و ایجاد «بانک اطلاعات» در خصوص فعالیت‌های هنری معماران و «حمایت» از هنرمندان معمار و آثار آن‌ها در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از جمله وظایفی است که به رئیس دبیرخانه هنر معماری محول شده است.»

به گزارش ایمنا، روز گذشته بود که اولین جلسه شورای معماری با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، محمد خراسانی‌زاده مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت‌فرهنگ، عاطفه خادمی مشاور وزیر فرهنگ، محمد مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد و وزیر فرهنگ در این جلسه اعلام کرد: جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه خواهد شد و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی که همکاران اصلی ما برای تعمیق این موضوع هستند کار را به پیش خواهیم برد.

کد خبر 746841

دیگر خبرها

  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • سرنگونی پهپاد هرمس ۴۵۰ در جنوب لبنان
  • نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • ترکیه ادعای رهگیری موشک‌های ایرانی را رد کرد
  • دارالمرحمه سمنان با زنگ اقتدار آهنگین شد
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • حمله کوبنده مقاومت عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله بامدادی کوبنده مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی