Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@13:50:56 GMT

دستگیری ذبح کنندگان گوشت اسب و الاغ + عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۱۳۰۸

دستگیری ذبح کنندگان گوشت اسب و الاغ + عکس

به گزارش جماران؛ مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: افردی که اقدام به ذبح ۹ راس اسب و ۲ راس الاغ مریض در یکی از شهرستان‌های استان کرده بودند، در حین کشتار دستگیر و به هشت سال حبس محکوم شدند.

امیرحسین بهداد اظهار داشت: به محض اطلاع از ذبح گوشت غیرمجاز و ناسالم، اکیپ‌های تخصصی برای شناسایی وارد عمل شده و متخلفان را به سرعت شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افراد در حین کشتار بازداشت‌شده و تحویل مقامات قضائی شدند و دستگاه قضائی نیز بلافاصله رسیدگی به پرونده را آغاز کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سنگین‌ترین محکومیت از طرف دستگاه قضائی برای این افراد صادر شد، ادامه داد: متخلفان به ۷ سال حبس تعزیری و یک سال حبس به خاطر تهدید علیه بهداشت عمومی و همچنین پرداخت ۴۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان جریمه مالی محکوم شدند.

بهداد گفت: معمولاً این گونه گوشت‌ها به صورت چرخ کرده و فله‌ای به فروش می‌رسد از این رو توصیه می‌کنیم شهروندان از خرید گوشت‌های چرخ کرده و فله‌ای پرهیز کرده و گوشت چرخ کرده بسته بندی شده را با برچسب‌های ثبت شده دامپزشکی خریداری کنند.

شماره تلفن ۱۵۱۲ پل ارتباطی مردم با اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال گوشت الاغ گوشت اسب فروش گوشت اسب فروش گوشت الاغ قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت:با توجه به افزایش احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم سال همزمان با فصل فعالیت کنه‌ها که عامل انتقال این بیماری هستند، ضروری است به ویژه گروه‌های در معرض خطر شامل دامداران، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصابان، کشاورزان و به خصوص روستاییان که به نحوی با دام سروکار دارند، با جلوگیری از رفتار‌های مخاطره‌آمیز مراقب سلامتی خود باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، خودداری از کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارکنان کشتارگاه، نگهداری لاشه حداقل به مدت ۲۴ ساعت پس از استحصال در اتاق سرد در کشتارگاه، خودداری از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی، خودداری از مصرف گوشت تازه (گوشت خریداری شده باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد، نگهداری و سپس مصرف شود) استفاده از دستکش، هنگام خرد کردن گوشت در مراکز عرضه و نیز منازل و خودداری از جدا و له کردن کنه‌ها که ممکن است بر روی بدن دام باشند از موارد مهم پیشگیری از این بیماری دانست.

وی، افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که نشانه مشهودی در دام‌های آلوده ندارد و ازاین رو اقدامات دامپزشکی صرفاً به منظور تأمین بهداشت جمعیت انسانی و متعاقب گزارش وقوع بیماری در انسان، آغاز می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • سرانه 7 کیلوگرمی گوشت قرمز در سال
  • شرایط واردات گوشت قرمز و دام از ۷ کشور فراهم شد
  • دستگیری ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی در ماکو
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • دستگیری ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات تقلبی
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند