Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در واکنش به حادثه حریق میدان حسن‌آباد گفت: این حادثه ساعت ۲۱:۱۸ شب پنج‌شنبه رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، آتش نشانان ایستگاه ۴۶، ۱۱۸، ۱، ۴، ۵۲، ۴۰ و ۱۸ آتش نشانی به همراه چندین دستگاه بالابر، نردبان هیدرولیکی، تانکر‌های آب و خودرو حامل دستگاه تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سمت ضلع غربی میدان حسن آباد حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این حادثه یک انبار حدودا ۱۵۰۰ مترمربعی مملو از ابزار و یراق آلات در ضلع غربی میدان حسن آباد دچار آتش سوزی گسترده شده و شعله‌های سرکش آتش به سرعت از قسمت سقف شیروانی انبار به بخش‌هایی از بافت تاریخی ضلع شمال غربی میدان حسن آباد سرایت کرده بود.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، ایمن سازی‌های لازم را انجام دادند،گفت: پس از مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات مخصوص، با استفاده از لوله‌های آب دهی عملیات مهار شعله‌های سرکش آتش را آغاز کردند. آتش سوزی با تلاش آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد و خوشبختانه با تلاش نیرو‌های آتش نشانی به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و تنها خسارات مالی به جای ماند.

وی اضافه کرد: در هنگام عملیات آتش نشانان عوامل شهرداری منطقه ۱۱ و ۱۲ برای کمک به نیرو‌های آتش نشانی در محل حادثه حضور داشتند. همچنین جزییات و علل حریق توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است که گزارش آن به محض دریافت از سازمان ارایه خواهد شد.

اگر آثار تاریخی به هر نحوی تخریب شوند دیگر نمی‌توان آن‌ها را به همان شکل سابق احیا کرد و توقع اشاعه فرهنگ و تاریخ ایرانی‌مان را از آن‌ها داشت

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها به ویژه آثار تاریخی شهر، گفت: آثار تاریخی به جا مانده از گذشته در پایتخت، هویت شهر محسوب می‌شوند و شهروندان با آن‌ها احساس تعلق خاطر به تهران پیدا می‌کنند، ضمن اینکه باید همه ساختمان‌های تهران ایمنی کامل داشته باشند، اما ایمن‌سازی و حفاظت از آثار تاریخی در مقابل حریق و هر نوع آسیب و‌خطر بسیار حائز اهمیت بوده و ضروری است.

نوری تاکید کرد: اگر آثار تاریخی به هر نحوی تخریب شوند دیگر نمی‌توان آن‌ها را به همان شکل سابق احیا کرد و توقع اشاعه فرهنگ و تاریخ ایرانی‌مان را از آن‌ها داشت. در نتیجه ضرورت دارد که تمام نهاد‌های درگیر در ایمن‌سازی آثار فرهنگی و تاریخی به ویژه سازمان میراث‌فرهنگی به حفظ آن‌ها و ایجاد ایمنی در آن‌ها توجه کند و اهتمام ویژه به خرج دهد. نوری در پایان گفت؛ قطعا یکی از الویت‌های شورای پنجم شهر تهران حفظ هویت شهر یعنی آثار فرهنگی و تاریخی است و در این راه از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نکرده و با نهاد‌های درگیر در ارتباط با ایمنی این آثار وارد تعامل و گفتگو شده و می‌شود.

انتهای پیام/

20 / 20 زهرا صدراعظم نوری رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران حادثه حریق میدان حسن‌آباد حادثه آتش سوزی در میدان حسن آباد عملیات آتش نشانان عوامل شهرداری منطقه ۱۱ و ۱۲ آثار تاریخی شهر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زهرا صدراعظم نوری حادثه حریق میدان حسن آباد حادثه آتش سوزی در میدان حسن آباد آثار تاریخی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سر آتش یار سوم محسن مرادی اظهار کرد: حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) مشهد ظهر جمعه از طریق سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و بلافاصله آتش نشانان چهار ایستگاه ۱۴، ۳۵،۳۶ و ۷ همراه با ۶ دستگاه خودرو راهی محل حادثه در پیامبر اعظم ۶۵ شدند.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه جوان ۳۵ ساله‌ای که تنها مصدوم این حریق بود و دچار سوختگی جزئی شده بود تحویل عوامل اورژانس دادند.

طبق گفته وی، بر اثر این حریق قسمتی از انبار و مقداری چوب نئوپان دچار حریق شده بود که اطفا شد.

مرادی گفت: علت این حادثه در دست بررسی‌های کارشناسی است.

کد خبر 6082755

دیگر خبرها

  • توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد
  • حریق واحد تجاری در حیدرآباد/ ۲ نفر مصدوم شدند
  • توضیح مقام ارشد ارتش درباره حادثه در اصفهان
  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • جزییات حریق کانکس در پایانه شرق تهران
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد