Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  روح الله مرادی بخشدار مرکزی شهرستان فسا گفت: نخستین جشنواره استانی عکس بادام کوهی در شهرستان فسا بامعرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

وی افزود: در این جشنواره ۲۵۰ اثر از ۱۳۰ عکاس در دو بخش حرفه ایی و عکس موبایلی از سراسر استان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری تعداد ۱۲ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی ادامه داد: در این جشنواره سه نفر به عنوان نفرات برتر بخش حرفه‌ای، دو نفر در بخش عکس موبایلی و هفت نفر نیز از سوی داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

بخشدار مرکزی شهرستان فسا گفت: این جشنواره فرصتی برای معرفی بادام کوهی (الوک) محصول منطقه میان جنگل فسا است و تلاش می‌شود دومین جشنواره ملی بادام کوهی با کیفیت بهتر در سطح کشوری برگزار شود.

احمد رضا مداح، محمد حسین پور و هانیه بردبار به عنوان نفرات اول تا سوم بخش عکس حرفه‌ای معرفی شدند.

طاهره زبردست و مریم اکبر زادگان به عنوان نفرات اول و دوم بخش عکس موبایلی معرفی و فاطمه اینالویی، بهاره افتخار، حمید حساس، مهرناز عقلایی، سید جلال هاشمی، سارا عبدالهی و فاطمه مداح از سوی داوران شایسته تقدیر شدند.

الوک یا بادام کوهی که به آن بخورک هم می‌گویند همانند بادام در ابتدا سبز و پوشیده از کرک اما تلخ است و به مرور زمان و با رسیدن میوه، پوشش خارجی سبز رنگ آن خشک شده و پوست آن نیز سفت و سخت می‌شود و مغز بادام کوهی در داخل آن رشد کرده و آماده استفاده میشود.

درختان بادام کوهی عموماً بسته به شرایط جوّی در انتهای فصل بهار و یا ابتدای تابستان به ثمر می‌نشینند و در منطقه میانجنگل شهرستان فسا رشد می‌کنند.

مغز دانه‌های بادام کوهی به صورت طبیعی تلخ می‌باشد، اما با روش‌های محلی و سنتی بوسیله چندین بار جوشاندن در آب جوش و پاستوریزه کردن این دانه‌ها، مغز بادام کوهی را فرآوری، پاستوریزه و تلخی آن را گرفته و به اصطلاح شیرین می‌کنند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

جشنواره عکس بادام کوهی در فسا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عکس هنری محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل

ابوالفضل مجیدی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل اظهار کرد: برگزاری مسابقه پیامکی ویژه این طرح از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز ۱۵ این ماه مبارک ۱۵ هزار نفر از شهروندان آران و بیدگل در این مسابقه مشارکت داشته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه قرعه کشی برای معرفی برندگان این مسابقات عید فطر انجام خواهد شد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی اولیه برای تعداد برگزیدگان در هر روز ۲ نفر بود که با توجه به اعلام همکاری شهرداری‌ها برای این طرح احتمال افزایش تعداد برندگان در هر روز وجود دارد.

وی همچنین به توزیع ۲۰۰ کتاب «مسطورا» بین مبلغان و مبلغات دینی شهرستان که در محافل جز خوانی قرآن شرکت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: این مبلغان در جلسات طرح «زندگی با آیه‌ها» را معرفی می‌کنند.

مجیدی تبار با اشاره به تبلیغات محیطی برای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آران و بیدگل نیز ابراز کرد: این برنامه نیز با همکاری شهرداری‌های شهرستان اجرایی شده است.

شناسایی ۱۷۲ جلسه خانگی قرآن‌خوانی برای معرفی طرح «زندگی با آیه‌ها»

وی همچنین به تهیه محتوای متناسب با فضای مجازی برای طرح «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و گفت: فایل صوتی آیه‌های معرفی شده در هر روز ضبط و در شبکه‌های مجازی پرمخاطب شهرستان منتشر می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل همچنین به شناسایی ۱۷۲ جلسه خانگی قرآن برای معرفی طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و ادامه داد: این روند تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی ضمن دعوت همه شهروندان آران و بیدگل برای مشارکت در طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» تصریح کرد: متقاضیان و اهالی قرآن می‌توانند با ارسال عدد ۵ به شماره ۳ ٠٠٠ ۱۳۸۹ در این پویش ملی شرکت کنند.

کد خبر 6064141

دیگر خبرها

  • مدیرکل صداوسیمای کردستان چهره برتر سال معاونت استان‌ها شد
  • معرفی کادر جدید فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • اندی رابرتسون و انجام چالش رتبه بندی 5 هافبک برتر اروپایی بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • معرفی اعضای کادر فنی جدید صنعت نفت آبادان؛ امید به نجات در قعر جدول
  • معرفی کادر فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • نفرات برتر رقابت های کوراش در خراسان‌شمالی مشخص شدند
  • فرآیند پخت یک غذای محلی با قارچ کوهی و گوجه توسط یک بانوی عشایر افغان (فیلم)
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور