Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-19@11:39:46 GMT

نیروی دریایی سپاه نفتکش انگلیس را توقیف کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۱۴۷۵

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه می افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

 برخی منابع خبری جمعه شب مدعی شده‌اند نفتکش «استینا امپرو» که در حال حرکت با پرچم انگلیس بوده به سمت ایران هدایت شده است. وزارت دفاع انگلیس گفته از گزارش‌ها در این خصوص مطلع است.(اینجا)

310 310

کد خبر 1281363

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ محمدجواد ظریف مهدی تاج باشگاه استقلال پهپاد هواپیمای بدون سرنشین بازیگران سینما و تلویزیون ایران فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای مجاز سفرهای دریایی نوروز 1403

تین نیوز

عفیفی پور با اعلام مسیرهای مجاز دریایی گفت: از تمامی مردم درخواست می کنیم که صرفا از مسیرهای مجاز دریایی، تردد کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، اله مراد عفیفی پور در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به منظور تشریح اقدامات و برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار داشت: در راستای ایمنی سفرهای دریایی مولفه های شناور، ترمینال و مسیر تردد از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به صورت جدی مدنظر قرار گرفته و بازرسی های متعدد از ترمینال ها و پایانه های مسافری و نقاط مبدا گردشگری انجام شده است.

وی افزود: همچنین بازدیدهای مستمر در بخش شناورها، صورت گرفته است و به شناورهایی که دارای نواقص بوده تذکر داده و توقیف شده اند. همچنین مولفه سوم که مربوط به مسیرهای دریایی است با توجه به بعد مسافت، نشانه گذاری و پاکسازی شده است.

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کنترل بازرسی فنی و ایمنی شناورها مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: قطعا شناورها در زمان بهره برداری دچار اشکالاتی می شوند و بر اساس استانداردها بازرسی انجام و پس از رفع نواقص، مجدد وارد چرخه می شوند.

تعداد قایق ها، شناورها و صندلی ها

عفیفی پور با اشاره به اینکه ۵۸ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶۴۴۱ صندلی درجا تا امروز آماده شده است، بیان کرد: همچنین ۴۷ فروند لندینگ کرافت که مخصوص حمل ۱۹۳۲ دستگاه حمل خودرو درجا است و ۹۵ فروند شناور با کاربری تفریحی به مسافران ارائه خدمت می کنند و باید بدانیم مقوله قایق های تفریحی با شناورهای تفریحی متفاوت است.

وی افزود: قایق های تفریحی ۵ تا ۷ نفر ظرفیت دارند تعداد آن ها به ۶۷۵۱ فروند می رسد و ۴۱ هزار و ۳۸۰ نفر ظرفیت دارند که تا کنون جهت ارائه خدمت مراجعه کرده اند.

مسیرهای مجاز دریایی در استان هرمزگان

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد مسیرهای مجاز دریایی در استان هرمزگان، اظهار داشت: تردد از بندر شهید حقانی به جزیره قشم و بالعکس، بندر شهید حقانی به هرمز و بالعکس، بندر شهید حقانی به جزیره لارک و بالعکس، قشم به هرمز و بالعکس، قشم به لارک و بالعکس، بندر پهل به بندر لافت و قشم و بالعکس، بندر لنگه به بندر کیش و بالعکس، بندر لنگه به جزیره بوموسی و بالعکس، بندر چارک به بندر کیش و بالعکس، بندر آفتاب به بندر کیش و بالعکس مسیرهای مجاز دریایی است.

عفیفی پور با بیان اینکه کشور ما دارای سواحل گسترد ه است که در ایام نوروز مورد استقبال و بازدید مردم قرار می گیرد، گفت: برخی افراد سودجو به دلیل ناآگاهی خدمات غیرقانونی ارائه می کنند و از مردم درخواست می کنیم صرفا در مسیرهایی تردد کنند که نمایندگان سازمان بنادر حضور داشته باشند و باید اعلام کنیم نمایندگان سازمان بنادر به صورت ۲۴ ساعته در مبادی رسمی حضور دائمی دارند.

مسیرهای دریایی بین المللی

وی در مورد سفرهای دریایی بین المللی، گفت: تردد از مسیرهای بندر چابهار به عمان، بندر باهنر به امارات، بندر لنگه به امارات، بندر خرمشهر به امارات و کویت، مسیرهای دریایی بین المللی است که امکان سفرهای دریایی از طریق آن ها فراهم است اما فعالیت ها متناسب با تقاضا صورت می گیرد.

توضیح در مورد قیمت بلیت ها

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص قیمت بلیت شناورها، تصریح کرد: نرخ گذاری بلیت شناورهای مسافری در حوزه اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی نیست و استانداری ها به همراه سازمان های صنایع استان ها در این خصوص تصمیم گیری می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خط و نشان سردار تنگسیری: اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می کنیم
  • اولتیماتوم فرمانده ارشد سپاه ؛ اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را توقیف کنند ...
  • سردار تنگسیری: اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می‌کنیم
  • خط و نشان قاطعانه سردار تنگسیری: اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می کنیم
  • انگلیس ۳ نفتکش ایران را توقیف کرد، شاه گفت انگلیس دو نفتکش را بردارد و یکی را برگرداند
  • پیام فرمانده نیروی دریایی سپاه به‌مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت
  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • مسیرهای مجاز سفرهای دریایی نوروز 1403
  • اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی برای مسافران نوروزی در گیلان
  • آمادگی ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری در هرمزگان