Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به اخبار مربوط به کنار کشیدن امارات از جنگ یمن آنرا تاکتیک رسانه‌ای دانسته که با هدف در امان ماندن از حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن رخ داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، عبدالباری عطوان در مطلبی در رأی الیوم با اشاره به خروج نیرو‌های اماراتی از یمن آورده است: ما دقیق بودن گزارش‌هایی که از خروج نیرو‌های اماراتی حکایت دارد را نمی‌دانیم؛ محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در تماس تلفنی با ما اعلام کرد که نیرو‌های اماراتی هنوز حضور دارند و تغییر و تحولی صوری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که منابع غربی اعلام کرده اند که عقب نشینی انجام شده و به شکل تدریجی رخ داده است.

وی می‌نویسد: موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های انصارالله یمن که بیشتر فرودگاه‌ها در جنوب عربستان را هدف قرار داده اند و پرواز‌ها را در آن تعطیل کرده اند، نقش بارزی در موضع امارات در جنگ یمن ایجاد کرده است و کفه ترازو را به نفع مخالفان جنگ در داخل حاکمان امارات سنگین می‌کند.

عطوان نوشت: هنوز بسیاری در داخل یمن و خارج آن بر این باورند که خروج امارات از یمن تاکتیک رسانه‌ای بیش نیست و تلاشی برای در امان امان ماندن از حملات موشکی یمنی‌هاست. به اعتقاد برخی ناظران، امارات دو روز قبل نیرو به بندر المخا اعزام کرده است و هنوز بر همه فرودگاه‌ها و بنادر و جزایر یمن (سقطرا، میون، ارخبیل و حنیش) مسلط است.

این تحلیلگر معروف جهان عرب ادامه داد: انصارالله یمن بحث حملات به امارات را موضوع وقت دانسته و اوضاع را به دقت رصد می‌کند تا زمان مناسب فرا برسد و احتمال تغییر وجود دارد. یک منبع وابسته به حوثی‌ها به ما گفت که عربستان شاید تحمل حملات به فرودگاه‌هایش را داشته باشد، اما امارات تحمل یک حمله هم ندارد.

وی بیان کرد: بعید نیست شیخ زائد حکمت پیشه کند و خروج امارات را راهبردی و نه تاکتیکی کند تا وحدت میان امیر نشینان (هفتگانه) حفظ شود. دو کشور در برابر دخالت نظامی خارجی شکست نخورده اند یعنی افغانستان و یمن و اگر آمریکا نتوانست که پس از ۱۸ سال در افغانستان کاری از پیش ببرد، ائتلاف ضد یمن هم کاری از پیش نخواهد برد. اینکه خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در دیدار با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن، اولویت را بر راهکار سیاسی دانسته است در واقع اذعان به شکست راهکار نظامی حملات هوایی و بمباران فرشی یمن از سوی ائتلاف سعودی است و اینکه گزینه نظامی شکست خورده و علاوه بر آن تبعات منفی جنگ یمن بر عربستان و متحدانش شروع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عبدالباری عطوان ارتش امارات جنگ یمن جنایت جنگی امارات نیروهای اماراتی انقلاب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال العین امارات و الهلال عربستان در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه امروز پنجشنبه در ورزشگاه هزاء بن زائد امارات برگزار شد که با برد چهار بر دو میزبان اماراتی همراه بود.

سوفیان رحیمی (۶ و ۲۶-پ نالتی و ۳۸-پ نالتی) و کاکو (۵۶-پ نالتی) برای العین و مالکوم (۴۹) و یاسر الشهرانی (۷۸) برای الهلال گلزنی کردند.

شاگردان هرنان کرسپو در حالی موفق به کسب پیروزی پرگل شدند که الهلال در ۳۶ دیدار قبلی رسمی خود در تمامی مسابقات نتیجه‌ای جز پیروزی نگرفته بود. آنها همچنین ۴۴ بازی نباخته بودند و آخرین شکست آبی‌پوشان فوتبال عربستان به ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ باز می‌گردد.

الهلال با این شکست تلخ حالا در فصلی رویایی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند تا تمام تلاش‌های اخیر آنها که تبدیل به رکوردی در سطح دنیا شده بود دیگر به چشم نیاید.

کد خبر 6081518 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • آخرین جزییات از پرواز‌های دبی پس از بارش
  • پرواز‌های دبی از سرگرفته شد
  • پروازهای دبی از سرگرفته شد
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل