Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@02:28:37 GMT

کارنامه آنلاین در راه مدارس

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۱۶۹۸

کارنامه آنلاین در راه مدارس

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مهدی شرفی امروز در نشست خبری در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق «ایران هوشمند مدرسه هوشمند» را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی «مدرسه هوشمند»، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز تکالیف برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور اجرایی می‌شود، ادامه داد: پرونده الکترونیکی آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان، طرح واقعیت مجازی، محتوا و رایانش ابری و نیز کارنامه تحصیلی آنلاین، از جمله اهداف رسیدن به این برنامه راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوع ثبت‌نام آنلاین مدارس، دریافت تائیدیه آنلاین برای انتقال و جابجایی دانش‌آموزان و نیز دریافت کارنامه تحصیلی الکترونیکی دانش‌آموزان، از جمله برنامه‌های مد نظر است که از سال تحصیلی آینده کارنامه آنلاین تحصیلی، به مرور در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

شرفی با اشاره به اینکه تحقق مدرسه هوشمند، برنامه‌ای است که در رأس سیاست‌های دولت قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس این برنامه، تمامی دستگاه‌ها ملزم هستند در حوزه هوشمندسازی مدارس وارد شده و بخشی از تکالیف را بر عهده بگیرند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، تمامی فرآیند آموزشی و اداری دانش‌آموزان باید با استفاده از فناوری‌های نوین انجام شود تا شاهد کاهش اختلاف تحصیلی دانش‌آموزان در کل کشور باشیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملی مدارس در ذیل شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: در حوزه هوشمندسازی، موضوع محتوای آموزشی الکترونیک نیز یکی از محورهای اصلی است و هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار محتوای الکترونیکی، از این طریق ایجاد شده است. از سوی دیگر، ما قصد داریم برای حمایت از تولید محتوای الکترونیکی توسط دانش‌آموزان، برنامه‌های مدونی داشته باشیم و به همین دلیل جشنواره تولید محتوای الکترونیک دانش‌آموزان در این راستا برگزار می‌شود.

شرفی با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه، مأموریت هوشمندسازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات و با همکاری وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است، تأکید کرد: اتصال مدارس به یک شبکه خاص، ایجاد خدمات نرم‌افزار مناسب آموزشی در مدارس و نیز ایجاد محتوای آموزش الکترونیکی در داخل و خارج محیط مدرسه، از جمله این مأموریت‌ها است که فردا تفاهمنامه‌ای برای پیگیری این هدف، میان وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش به امضا می‌رسد.

وی بر نقش فناوری اطلاعات در هوشمندسازی مدارس در جهت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه دروس ملی تأکید کرد و گفت: موضوع هوشمندسازی مدارس در کنار هوشمندسازی و توانمندسازی معلمان و استفاده از محتوای الکترونیک در مدارس، از جمله برنامه‌هایی است که وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده دانش آموزان فناوری فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از ادامه توزیع شیر رایگان در بین ۱۳۴ هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی دولتی شهری و روستایی استان مرکزی به صورت دو نوبت در هفته خبر داد.

آن طور که مولوی می‌گوید این برنامه پس از هفت سال تعطیلی دوباره از آذر ماه گذشته راه اندازی شد. هدف از این اقدام، پیشگیری از سوء تغذیه و ارتقاء سلامتی دانش آموزان و ترویج فرهنگ مصرف شیر است.

او افزود: این اقدام با توجه شخص رئیس جمهور همراه بود که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و استانداری‌های سراسر کشور را به توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی الزام کردند.

مولوی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در استان در نظر گرفته شده است، گفت: تامین این اعتبار کار کمی نیست ولی مهمتر از آن، توزیع دقیق و کارشناسی است تا شیر ناسالم به دست دانش آموزان نرسد.

دیگر خبرها

  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم