Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@06:28:17 GMT

روند کاهشی قیمت طلا در آینده ادامه‌دار است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۱۷۸۸

مسعود یزدانی نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که روند کاهشی قیمت طلا در آینده ادامه‌دار است؟ گفت: این روز‌ها سیاست در اقتصاد گره خورده است و همین موضوع باعث شده که برخی مولفه‌ها از سیاست تاثیر بپذیرند. امروز با بررسی‌هایی که در کف بازار داریم معتقدیم که بانک مرکزی مهمترین بازیگری است که در این شرایط توانسته قیمت دلار را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- مسعود یزدانی افزود: در این مدت بانک مرکزی با اقدامات جهادی توانسته بازار ارز را به شکل مطلوبی پیش برود و با تزریق ارز به بازار قیمت‌ها را در حد معقولی کاهش دهد. چنانچه این روند ادامه‌دار باشد قیمت دلار و همچنین قیمت طلا نیز تا پایان تابستان کاهش خواهد یافت.

او اظهار کرد: قیمت طلا را قیمت دلار مشخص می‌کند. چنانچه قیمت ارز و همچنین انس جهانی طلا کاهش یابد، قطعا در روز‌های آینده قیمت طلا در بازار داخل ارزان خواهد شد. به نظر می‌رسد امسال بیشترین کاهش را در قیمت طلا داشته باشیم. یزدانی درباره حباب سکه گفت: در حال حاضر حباب تمام سکه بهار آزادی به ۱۵۰ هزار تومان رسیده است؛ در حالی‌که طی ماه‌های گذشته حباب سکه تمام به یک میلیون تومان هم می‌رسید.

این فعال صنفی درباره وضعیت فعلی بازار طلا اظهار کرد: زمانی که قیمت هر کالایی ارزان می‌شود، تقاضا در بازار فروکش می‌کند. در حال حاضر رکود عمیقی در مصنوعات طلا وجود دارد و فعلا تقاضایی در بازار وجود ندارد. در گذشته با کاهش قیمت طلا تقاضای زیادی برای خرید سکه و طلا‌های آب شده دیده می‌شد در حالی که امروز چنین اتفاق‌هایی را شاهد نیستیم.

یزدانی در توصیه‌ای به مردم گفت: توصیه بنده به مردم این است که همیشه لباس فصل را بر تن کنند. یعنی در این شرایط عقلانیت حکم می‌کند کسانی که در بازار طلا سر رشته‌ای ندارند در این بازار ورود نکنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بانک مرکزی ارز بازار قیمت طلا روند کاهشی قیمت طلا قیمت سکه و طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی : تورم، هم مهار و هم کاهشی شده‌است

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت ‌دولت گفت: روند تورم در کشور، مهار و کاهشی شده‌است اما مسئولان نباید دست از تلاش بردارند.   به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت ‌دولت گفت: روند تورم در کشور، مهار و کاهشی شده‌است اما مسئولان نباید دست از تلاش بردارند.   وی افزود: رشد تجارت و افزایش صادرات در کشور و همچنین کاهش واردات مواد مصرفی خوشحال‌کننده است.    رئیس‌جمهور گفت: جامعه نخبگانی و عموم مردم باید در جریان عملکرد دولت در سال جاری قرار گیرند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد
  • گرانی طلا در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛ گرانی در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛ گرانی راه است؟
  • سرمایه گذاران طلا بخوانند ؛ گرانی در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛گرانی راه است؟
  • رئیسی : تورم، هم مهار و هم کاهشی شده‌است
  • رئیسی: روند تورم در کشور، مهار و کاهشی شده‌است
  • کاهش آمار فوتی‌های جاده‌ای نسبت به سال گذشته در آستارا
  • ادامه روند کاهشی قیمت سکه