Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد ۲۴  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد، به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس (PBS) آمریکا از اینکه دولت آمریکا پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ توافقات دولت‌های قبلی از جمله توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام را لغو کرده، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در اظهاراتی طعنه‌آمیز درباره روندی که دولت ترامپ در عرصه‌های بین‌المللی در پیش گرفته است، گفت: «مگر در سال ۲۰۱۶ در آمریکا بجای انتخابات، انقلاب شده که زیر همه توافقات دولت‌های قبلی زده اند؟!»

وی افزود: «این سیاست که آنچه مال من است، مال من است و آنچه مال شماست قابل مذاکره است، جواب نمی‌دهد.»

وزیر امور خارجه کشورمان درباره اتهامات آمریکا علیه ایران و «تحریک‌آمیز» خواندن اقدامات ایران از سوی مقامات واشنگتن تصریح کرد: «اقدامات ایران تحریک آمیز است؟! ما در منطقه خودمان هستیم. آمریکایی‌ها از ۶۰۰۰ مایل دورتر به منطقه ما آمدند؛ این تحریک آمیز نیست؟!»

ظریف در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار بوده سناتور «رند پال» از طرف ترامپ با وی دیدار کند [که البته این قضیه از سوی شخص ترامپ تکذیب شد]نیز اظهار داشت: «معمولا با نمایندگان کنگره آمریکا از هر حزبی به عنوان نمایندگان مردم آمریکا نه به عنوان فرستاده کسی و البته به درخواست خودشان دیدار می‌کنم.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص روابط بین ایران و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس تأکید کرد: «آماده ایم با مقامات کشور‌های خلیج فارس در هر زمانی دیدار و گفتگو کنیم.»

ظریف همچنین در خصوص نقش حزب‌الله لبنان در منطقه خاطرنشان کرد: «حزب الله یک گروه مهم در لبنان است که در دولت، مجلس و جامعه این کشور حضور فعال دارد و نیرویی ثبات ساز است.»

منبع: تسنیم خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ظریف توافقات بین المللی برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخباری از حمله جنگنده‌های پاکستانی به شرق افغانستان

طلوع نیوز در گزارشی مدعی حمله جنگنده‌های پاکستانی به مناطقی از استان پکتیکا در شرق افغانستان شد.

به گزارش ایسنا، طلوع‌نیوز به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شد که یکشنبه شب جنگنده‌های پاکستانی به منطقه برمل در استان پکتیکا واقع در شرق افغانستان حمله هوایی کردند.

این منبع گفته است که در این حمله یک خانه در منطقه لمن هدف قرار گرفته و بر اساس اطلاعات اولیه پنج نفر از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند.

به گفته‌ این منبع، مهاجران وزیرستان در این منطقه زندگی می‌کنند.

اسلام‌آباد تاکنون هیچ اظهارنظری درباره این گزارش نداشته است.

دولت طالبان اتهامات اسلام‌آباد مبنی بر حضور اعضای تحریک طالبان پاکستانی در کشور را رد می‌کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان تاکید دارد که این دولت اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان برضد دیگر کشورها از جمله پاکستان مورد استفاده قرار گیرد.

مجاهد در این باره گفت: «حضور گروه‌های خودسر خارجی در افغانستان را رد می‌کنیم آنها اجازه فعالیت در خاک افغانستان ندارند. در این راستا ما تلاش‌های نهایی خود را کرده‌ایم و هنوز هم می‌کنیم؛ ولی یک چیز را ما باید بپذیریم که افغانستان با پاکستان یک خط مشترک بسیار طولانی دارد.

به تازگی آصف علی درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان ادعا کرده که پنج تا شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در افغانستان حضور دارند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، درانی در نشست صلح و آشتی افغانستان: منافع و گزینه‌های سیاست پاکستان که از سوی موسسه مطالعات صلح پاکستان راه‌اندازی شده بود، هند را نیز به پشتیبانی از طالبان پاکستان در خاک افغانستان متهم کرده است.

رسانه‌های پاکستان به نقل از نماینده ویژه نوشته‌اند: «پاکستان در جریان گفت‌وگوها به دولت موقت کابل گفته است که باید تحریک طالبان پاکستان را خلع سلاح کند و رهبری آن را بازداشت کند. طالبان خط قرمز پاکستان است، اسلام‌آباد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد تحریک طالبان پاکستان از طریق همکاران افغان از هند پول می‌گیرد و در حدود پنج تا شش هزار تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند.

پیش از این نیز نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان با متهم‌ساختن دولت طالبان به‌ پذیرش تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، گفته بود که حمله‌های این گروه ۶۵ درصد در مرز پاکستان افزایش یافته‌اند؛ موردی که دولت طالبان آن را رد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود رایزنی کرد
  • رایزنی سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود درباره غزه
  • دفاع از حقوق ملت وظیفه همگانی است
  • حمله شبانه پاکستان به افغانستان؟ + جزئیات | واکنش طالبان افغانستان و پاکستان | چند نفر کشته شدند؟
  • اخباری از حمله جنگنده‌های پاکستانی به شرق افغانستان
  • نشست استاندار با ائمه جمعه استان یزد
  • رزمایش کره‌جنوبی برای مقابله با کره‌شمالی
  • هشدار چین به فیلیپین درباره توقف اقدامات تحریک آمیز
  • ببینید | واکنش ظریف به مسدودسازی اینستاگرام سایت رهبر انقلاب
  • محموله ۵ هزار کیلویی مواد مخدر در ایران