Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از دریافت گزارش هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو خبر داد و گفت: بنا بر این گزارش‌ها، از نیروهای نظامی درخواست کردیم، این نفتکش را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند.

ساعتی پیش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرده بود:عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش العالم، این اطلاعیه می افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفتکش انگلیسی سازمان بنادر تنگه هرمز سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند

به گزارش خبرگزاری مهر، دریادار علیرضا تنگسیریدر گفتگویی به مناسبت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران اظهارداشت: جوانان ما باید تاریخ معاصر را بخوانند، تا به ارزش داشته هایمان پی ببرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ظلم و جنایت های انگلیس به مردم ایران خاطر نشان کرد: انگلیسی ها سالهای سال نفت و منابع غنی سرزمین ما را به غارت بردند. در جریان جنگ جهانی بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ما کشته شدند در صورتی که ما بی طرف بودیم.

دریادار تنگسیری با اشاره به ماجرای ملی شدن نفت ایران گفت: زمانی که نفت ملی شد انگلیسی ها ایران را ترک کردند و خودشان به عراق و کارگرهای هندی را به هندوستان فرستادند.دولت وقت متوسل به ایتالیا شد و پالایشگاه را به ایتالیا واگذار کرد.

وی ادامه داد: جوانان ما باید بدانند تا آن زمان در صنعت نفت ما ایرانی ها کارگرهای ساده و پایین ترین طبقه شغلی بودند و حق نداشتند در کوچکترین مسائل فنی و مدیریتی وارد شوند. به همین خاطر وقتی انگلیسی ها رفتتد هیچکس حتی ایتالیایی ها قادر به راه اندازی پالایشگاه نبودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: دولت ایران برای اینکه نفت را بفروشد مجبور می شود ۳ نفتکش ایتالیایی را بارگیری کند. بعد از بارگیری نفتکش ها زمانی که وارد اقیانوس هند شدند انگلیسی ها هر سه را توقیف می کنند. خبر به شاه ایران میرسد. شاه از روی وادادگی می گوید بگویید انگلیس یک نفتکش را بر دارند و دوتای دیگر را آزاد کند، و انگلستان قبول نمی کند و شاه ایران می گوید پس بگویید دوتا نفتکش را به انگلیسی ها بدهند.

دریادار تنگسیری گفت: اما امروز جوانان همین سرزمین به برکت انقلاب اسلامی و جرات و روحیه خود باوری که حضرت امام خمینی (ره) در دل ما نهادینه کرد با سربلندی در مقابل استکبار ایستاده اند. الان با رهبری فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مد ظله العالی) با همان ادبیات با استکبار وارد صحبت می شویم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان داشت: اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را در هر جای این دنیا توقیف کنند مقابله به مثل می کنیم. دیگر گذشت زمانی که برای غارت اموال مردم نجیب ایران اسلامی بیگانه ای گردن کشی کند.

کد خبر 6058444

دیگر خبرها

  • انگلیس ۳ نفتکش ایران را توقیف کرد، شاه گفت انگلیس دو نفتکش را بردارد و یکی را برگرداند
  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • مسیرهای مجاز سفرهای دریایی نوروز 1403
  • حادثه دریایی جدید در جنوب شرق عدن
  • آمادگی ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری در هرمزگان
  • گزارشی از یک حادثه امنیتی در شرق عدن
  • افزایش غیر رسمی ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بلیت شناور‌های مسافری در بنادر هرمزگان
  • اعلام ۱۳ مسیر مجاز سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳/خدمات‌رسانی در ۲ مسیر دریایی بین‌المللی به مردم در ایام نوروز
  • پارسال سانحه دریایی منجر به فوت نداشتیم/ مسافران از ایستگاه‌های گردشگری استفاده کنند
  • ضرورت ارتقا شاخص‌ها و استانداردهای ایمنی در بنادر هرمزگان