Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حاتمی  معاون اقتصادی استاندار به اهمیت بورس و تاثیرات مثبت آن در رونق اقتصاد و درآمد اجتماعی ناشی از مشارکت اقتصاری اشاره و گفت: رونق فعالیت بورس بر اساس تجربیات کشورهای مختلف بر شفافیت سازی فعالیت‌های اقتصادی، شکوفایی مالی بنگاه‌های اقتصادی و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد تاثیر مستقیم و مثبت دارد و بسیاری از کشورهای توسعه یافته بر افزایش سهم بورس در اقتصاد تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اقتصاد استان از شهریور سال گذشته تاکنون در زمینه بیکاری، تورم و بهبود کسب و کار جهش مثبت داشته و انتظاری که از فعالان بورس استان داریم اینست که برای کمک به افزایش درآمد استان، بهبود فضای کسب و کار بویژه کسب و کارهای خلاقانه و نوآور فرهنگ بورس را در بین صاحبان صنایع و مردم استان گسترش دهند.


معاون اقتصادی استاندار گفت: تمام تلاشمان اینست که صنایع مهم استان به بورس ورود پیدا کنند و سهامشان را برای جلب مشارکت مردم استان عرضه کنند که این می‌تواند مشارکت اقتصادی و منتفع شدن مردم در سود اقتصادی را افزایش دهد و به همین خاطر نشست مشترک بین فعالان و آگاهان عرصه بورس با فعالان عرصه اقتصاد استان را یک ضرورت می‌دانم که باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/ز

 

رونق فعالیت بورس بر اساس تجربیات کشورهای مختلف بر شفافیت سازی فعالیت‌های اقتصادی است 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفاه حداکثری حق مردم ایران است

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به مساله اقتصاد نفتی، تحریم‌ها و معیشت مردم پرداخته است. در این سرمقاله می‌خوانیم:

ایران، فقط نفت نیست. عده‌ای نجات دادن ایران از بحران اقتصادی را در گرو فروش نفت می‌دانند و می‌گویند با ایجاد تغییر در سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها می‌توانیم میزان فروش نفت را افزایش دهیم، درآمد‌های ارزی را بالا ببریم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

این، حرف درستی است ولی تنها راه نجات اقتصاد کشور از بحران اقتصادی نیست. قطعاً باید برای برداشتن سدی که با تحریم‌ها بر سر راه فروش نفت و مبادلات تجاری و پولی و بانکی به وجود آمده و اقتصاد کشورمان را تحت تاثیر قرار داده، اقدام شود ولی نباید به این مقدار اکتفا کرد. علاوه بر نفت، ثروت‌های پیدا و پنهان زیادی داریم که با رفع تحریم‌ها می‌توانیم آنها را هم به خدمت بگیریم و تولید ثروت کنیم. موقعیت جغرافیائی ایران که استعداد تبدیل شدن به مرکز رفت و آمد‌های بین‌المللی ترانزیتی در بخش‌های دریائی، زمینی و به ویژه هوائی را دارد، نیروی فوق‌العاده باهوش انسانی، ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، امکانات بالقوه علمی در بخش‌های پزشکی، فنی و دفاعی، ثروت‌های زیرزمینی و استعداد فراوان کشاورزی بخش‌های قابل توجه ظرفیت‌هائی هستند که می‌توانند اقتصاد ایران را به یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان تبدیل کنند.

ما نباید برای ایران و ایرانی به حداقل امکانات معیشتی رضایت بدهیم. ایران نه‌تن‌ها باید از بحران اقتصادی نجات پیدا کند بلکه باید به مرفه‌ترین کشور جهان تبدیل شود. با امکانات بالقوه‌ای که ایران دارد، رسیدن به این مرحله از رفاه کار مشکلی نیست. مهم‌تر اینکه ما بهیچوجه نباید مردم خود را از داشتن حداکثر رفاه و بالاترین امکانات معیشتی محروم نگهداریم.

وضعیتی که امروز در جامعه ما از نظر معیشتی وجود دارد در خور شان ملت ایران نیست. عدم تلاش برای بهره برداری از ظرفیت‌های موجود درآمدزائی کشور از نفت گرفته تا ظرفیت‌های علمی، فنی، پزشکی، ثروت‌های زیرزمینی، ترانزیتی و کشاورزی علاوه بر اینکه کوتاهی آشکار نسبت به فراهم ساختن رفاه در خور شان این مردم است، نوعی اهانت به آنان نیز محسوب می‌شود. مسئولان اگر قدرت رفع موانع و فراهم ساختن زمینه‌های تولید ثروت به تناسب ظرفیت‌های موجود را ندارند، باید کنار بروند و کار را به کسانی بسپارند که قدرت به فعلیت رساندن امکانات بالقوه کشور را دارند.

کشاورزی ایران می‌تواند حرف اول را در اقتصاد داخلی بزند. امکانات ترانزیتی ایران می‌تواند حرف اول را در منطقه بزند. نیروی انسانی بااستعداد ایران می‌تواند حرف اول علمی را در جهان بزند. نفت، ثروت‌های زیرزمینی و تنوع آب و هوائی ایران می‌توانند حرف اول را برای تامین رفاه عمومی مردم بزنند. ما با برخورداری از اینهمه ثروت بالقوه و اینهمه ظرفیت بی‌نظیر چرا ایران را به جائی نرسانیم که حرف اول را در تمام زمینه‌ها در منطقه و سپس در جهان بزند؟

 چرا با دست خودمان زنجیر‌های محدودیت را در زمینه‌های تبادل تجاری، پولی و بانکی به پا‌های اقتصاد کشورمان بسته‌ایم و هر روز که می‌گذرد آن را محکم‌تر می‌کنیم؟ اینکه بخواهیم مستقل باشیم و زیر بار هیچ قدرتی نرویم، ایده بسیار ارزشمندی است که هر ایرانی غیرتمندی آن را دوست دارد. اینکه بخواهیم منافع ملی کشور و ملت را بدون هیچ کم و کاستی تامین کنیم، عالی‌ترین ارزش است. اینکه بخواهیم از نظام جمهوری اسلامی حفاظت کنیم، هدف کاملاً درستی است.

این خواسته‌ها فقط وقتی محقق خواهند شد که از تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای تامین رفاه مردم آنگونه که در خور شانشان باشد استفاده کنیم و از کرامت انسانی مردم پاسداری نمائیم. مردم، پشتوانه کشور و نظام هستند و با راضی نگهداشتن آنهاست که می‌توان کشور و نظام را حفظ کرد. اقتصاد، زیربنا نیست ولی ساکنان بنا را بدون اقتصاد سالم و قدرتمند نمی‌توان سرپا نگهداشت. حفاظت از پشتوانه کشور و نظام، اصلی‌ترین وظیفه حکمرانان است.

tags # تورم ، ایران سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! کاربرد عجیب آلت تناسلی سنگی در بین انسان‌های اولیه

دیگر خبرها

  • انعکاس تحلیل واقعی از بازار در ویژه برنامه نوروزی «بهار بازار» + فیلم
  • فعالیت روزانه ۱۵ اکیپ تعزیرات حکومتی در گیلان/ انجام ۱۷۷۹ مورد بازرسی
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی در قامت مسئول جذب سرمایه‌گذار فعالیت کنند
  • تقدیر از فعالان برپایی نماز در دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی
  • ببینید | پیشران اقتصاد کشور | محیط کسب‌وکار فعالان اقتصادی عرصه دیجیتال باید سالم و رقابتی باشد
  • برنامه دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در وضع مقررات برای فعالیت کسب‌وکارهای دیجیتال
  • احیای بیش از ۳۰۸ واحد تولیدی استان مرکزی
  • صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر
  • نقش پررنگ «نفت» و «خدمات» در رشد اقتصادی در ۹ ماهه ۱۴۰۲
  • رفاه حداکثری حق مردم ایران است