Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   متاسفانه مشکل قطع آب مصرفی در روستا و نزدیک شدن اهالی محلی به برکه محل زیست تمساح موجب وارد شدن آسیب جدی به دست دختربچه اهل روستای کشاری از توابع سرباز شد.

پورمردان افزود: با توجه به فصل گرما و کمبود آب در مناطق روستایی اهالی روستا علی رغم وجود تابلو‌های هشدار دهنده‌ی محیط زیست در منطقه و اطلاع رسانی‌های مداوم متاسفانه جهت استفاده و برداشت آب به برکه‌های محل زیست تمساح نزدیک شده و اینبار دختر بچه اهل روستای کشاری مورد حمله جدی تمساح قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دختر بچه مذکور جهت درمان به بیمارستان چابهار انتقال داده شده و پزشکان در صددند تا دست آسیب دیده وی را در صورت امکان پیوند بزنند.

تمساح‌ها در این فصل مهاجم بوده و از قلمرو و لانه‌های خود که در آن تخم گذاری نموده اند دفاع میکنند که نزدیک شدن هر موجودی از جمله انسان را هم به منزله تهدیدی برای نوزادان در شرف تولد خود می‌پندارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست در همین راستا کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران، شورا‌ها و اهالی محلی منطقه برگزار نموده و می‌نماید هم چنین تابلو‌های خطر وجود تمساح در منطقه نیز در مناطق نصب شده اند، اما متاسفانه مشکل کم آبی و استفاده از آب برکه هرازگاهی به قیمت جان اهالی تمام میشود که امیدواریم هرچه زودتر مشکل آب روستا‌های منطقه حل شود.

گفتنی است ؛ وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان جهت بررسی و پیگیری موضوع شبانه به چابهار عزیمت کرده است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۸۹ درصدی روستا‌های خراسان رضوی به اینترنت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی گفت:به منظور استقبال شایسته از میهمانان امام رئوف و ایجاد پایداری در شبکه ارتباطی حرم، سایت‌های مخابراتی ۴G و ۵G در (سردرب نواب، ایوان ساعت، نقاره خانه، مسجد گوهرشاد، رواق‌های زیرسطحی دارالحجه، دارالمرحمه و داراشفا ) نصب شده و یک سایت سیار نیز توسط اپراتور همراه اول در حرم مطهر مستقر شده تا از هرگونه افت کیفی در شبکه جلوگیری شود.

علی دلگیر  افزود: اتصال تمامی سایت‌های مخابراتی محدوده حرم مطهر رضوی به فیبر نوری به منظور افزایش کیفیت شبکه، بهینه‌سازی و توسعه سایت‌های محدوده حرم در قالب کارگروه خدمات سفر در استان و پایش میدانی وضعیت پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه (شامل صوت و اینترنت) در صحن‌های حرم مطهر، از دیگر اقدامات انجام شده در راستای میزبانی شایسته از عاشقان علی ابن موسی الرضا علیه السلام است.

دلگیر گفت:در این مدت، ۲۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی افزود: افزایش میزان دسترسی کل روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به سرویس اینترنت پرسرعت به میزان ۸۹ درصد و دسترسی همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به سرویس مکالمه به میزان ۹۶ درصد از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور پایداری شبکه ارتباطی در تمام مناطق استان خراسان رضوی بوده است.

 

دیگر خبرها

  • نخست وزیر: ارمنستان برای جلوگیری از جنگ با جمهوری آذربایجان بر چند روستای مرزی خود چشم می پوشد
  • تخلیه یک روستا به‌دلیل بارش‌های سیل‌آسا
  • تخلیه یک روستا در کوهدشت لرستان از بیم رانش زمین
  • یک روستا در کوهدشت از بیم رانش زمین تخلیه شد
  • سرنوشت غریب ایرانی‌ها در روسیه! (+عکس)
  • دستگیری عامل حریق عمدی ۵ منزل مسکونی و خودرو در کاشان
  • مشکل آبرسانی درددل اهالی روستای باباپیر تویسرکان شد
  • دسترسی ۸۹ درصدی روستا‌های خراسان رضوی به اینترنت
  • آغاز کشت نخود سفید بهاره در روستای حصار + تصاویر
  • حمله دست جمعی گله شیر‌ها به تمساح نگون بخت (فیلم)