Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@19:43:16 GMT

رقابت ۵۱۰ کودک و نوجوان اصفهانی بر سر صندلی داوری

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۱۹۴۶

رقابت ۵۱۰ کودک و نوجوان اصفهانی بر سر صندلی داوری

۵۱۰ کودک و نوجوان اصفهانی در آخرین جمعه تیر ماه سال ۹۸ در آزمون کتبی انتخاب داوران کودک و نوجوان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

به گزارش ایمنا، حضور پر شور کودکان و نوجوان نصف جهان، تنور گرمای آخرین روزهای تیر ماه را گرم تر کرده بود و بنیاد فرهنگی امام صادق(ع) میزبان کودکان و نوجوانانی بود که آمده بودند استعداد خود را برای داوری یک جشنواره بین المللی محک بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضورعروسک های رنگی و پخش موسیقی کودکانه این نوید را می داد که در سی روز باقی مانده به بزرگترین رویداد بین المللی فیلم این روزهای کشور، شهرحال وهوای کودکانه به خود گرفته است.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در حاشیه برگزاری این آزمون، اظهار کرد: انسان سازی یکی از بعد های مهم جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان است، در سالهای گذشته کودکان و نوجوان زیادی که خروجی جشنواره فیلم و کودک و نوجوان بودند وارد فضای حرفه ای کار شده اند.

ایمان حجتی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان فرصتی است که کودکان و نوجوانان استعداد های خود را شناسایی کنند، گفت: کودکان و نوجوان با استفاده از این فرصت می توانند، از آموزش های لازم  بهره برده و در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان با حضور در کنار بزرگان سینما استعداد خود را پرورش داده و وارد فضای حرفه ای شوند.

وی با اشاره به اینکه کودکان امروز تحلیل گر و دارای اطلاعات عمومی بالا هستند، ادامه داد: ۵۱۰ داوطلب در مدرسه سینمایی ثبت نام کردند و با توجه به تفکیک داوران کودک و نوجوان از خبرنگاران نوجوان، امسال شاهد استقبال بیشتری بوده ایم.

در ادامه مدیر مدرسه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان  با اشاره به روند برگزاری آزمون گفت: ۵۱۰ کودک ونوجوان در رده های سنی  ۹ تا ۱۴ سال در آزمون کتبی با یکدیگر رقابت می کنند و از بین آنها ۱۵۰ نفر به مصاحبه حضوری دعوت می شوند که در نهایت از بین این افراد ۳۲ نفر برای داوری آثار سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان انتخاب خواهند داشت.

فرید صلواتی افزود: داوطلبین در این آزمون درک تصویر بالا و روحیه ارزیابی و نظردهی خواهند داشت.

در حاشیه برگزاری این آزمون نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی که جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان در استان همدان برگزار شد، یکی از مطالبات مردم بازگشت جشنواره به اصفهان بود و خوشبختانه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برای اصفهان مصوب شده است و باید از این رویداد بین المللی پاسداری کرد.

علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان در بعد بین المللی شناخته شده نیست، تصریح کرد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیازمند این است که در قابلیت بین المللی خود را  تعریف کند که با توجه به پتانسیل ها و مدیریت اصفهان، توانایی انجام چنین کاری در استان امکان پذیر است.
وی ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان نهادینه شده و هرساله مخاطبان زیادی در این جشنواره حضور دارند همچنین در بعد کشوری جشنواره شناخته شده است، اما در بعد بین الملل  به برنامه ریزی های بیشتری نیاز داریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مشارکت شهروندان  به صورت داوطلبانه را قابل تحسین دانست وافزود: در فرایندی داوران کودک و نوجوان جشنواره انتخاب می شوند و این  فرصت برای علاقه مندان ایجاد شده است اصفهان به عنوان قطب فیلم کودک معرفی شود. همچنین به دلیل اینکه استان اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته شده است جشنواره تکیه گاهی خوبی برای دفاع از جایگاه شهر دوستدار کودک است.

کودکان و نوجوانان اصفهانی پشت نیمکت های مدرسه سینمایی جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان، استعداد خود را ارزیابی کردند به گونه ای که ماهور صابریان به عنوان یکی از داوطلبین سطح سوالات را سخت دانست و حدس زد در آزمون قبول نشود، بهار منصوریان نیز با ماهور هم عقیده بود و علاقه داشت بتواند در این آزمون موفق شود.

محمد مسیح آقکوچکیان با اطمینان خود را داور سی و دومین جشنواره بین المللی فلیم های کودکان و نوجوان دانست و از اینکه سوالات نسبت به سال های گذشته آسان تر بود ابراز خوشحالی کرد.
 

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کودک نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا علیه‌السلام گفت: با نظر هیأت داوران بخش پرده خوانی و نقالی روستایی رضوی، ۱۰ نقال و پرده خوان در کنگان بوشهر به رقابت خواهند پرداخت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا علیه‌السلام گفت: هنر نقالی، یکی از قدیمی‌ترین اشکال هنر تئاتر که از زمان‌های باستانی وجود داشته است و همچنین پرده‌خوانی یکی دیگر از شاخه‌های هنر تئاتری است که بر اساس کلام و داستان‌نویسی اجرا می‌شود. با توجه به اهمیت حفظ هنرهای باستانی کشور، جشنواره امام رضا (ع) یکی از بخش‌های جشنواره روستایی آسمان هشتم را به این موضوع اختصاص داده است.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا گفت: با فراخوان این موضوع، 32 هنرمند این عرصه با بارگزاری آثار خود در سایت شمس توس، اعلام آمادگی خود را برای شرکت در این بخش اعلام کردند.

هیأت انتخاب آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی معرفی شدند

زمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوعیت پرده‌خوانی، امام رضا است، 6 نفر در رده سنی نوجوانان و 4 نفر در رده سنی بزرگسالان موفق به حضور در اختتامیه این رقابت‌ها شدند. داوری این بخش بر عهده آقای محسن میرزا علی از نقالان و پرده خوانان صاحب نام و به دبیری محمد جهانپا برگزار خواهد شد. باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته اختتامیه این بخش با حضور برگزیدگان 6 و 7 اردیبهشت ماه در شهر کنگان بوشهر برگزار خواهد شد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان