Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@09:55:03 GMT

ماجرای ترور امام جمعه گرمسار چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۲۰۲۳

ماجرای ترور امام جمعه گرمسار چیست؟

ساعت 19:34 عصر امروز خبری جعلی در یکی از رسانه‌های معاند نظام اسلامی و ملت ایران منتشر شد که از ترور حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی، امام جمعه گرمسار حکایت داشت.

خبر به‌سرعت از طریق رسانه‌های معاند دیگر و برخی رسانه‌های کپی‌کار داخلی بازنشر شد و در شهر گرمسار نیز تعجب شهروندان را برانگیخت.

در این خبر با تیتر «حمله مسلحانه به امام جمعه گرمسار» آمده بود: «ساعت 14:30 دقیقه امروز جمعه 28 تیرماه، امام جمعه گرمسار در مسیر حرکت به سمت ایوانکی مورد هجوم مسلحانه سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی قرار گرفت و از ناحیه کتف چپ، مجروح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله، مأموران راهور ناجا با موتورسوار مهاجم به امام جمعه گرمسار درگیر شده و یک مأمور راهور در این تیراندازی به قتل رسید.

امام جمعه گرمسار هم‌اکنون به دلیل جراحات وارده در بیمارستان معتمدی گرمسار بستری شده است».

اما واقعیت چیست؟

بر اساس آنچه رسانه‌های محلی منتشر کرده‌اند، نماز جمعه این هفته گرمسار امروز به امامت حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی امام جمعه این شهر اقامه شده است.

از آنجایی که هنگام اذان ظهر به افق گرمسار حدود ساعت 13 و 10 دقیقه است و به‌طور طبیعی خطبه‌های نماز جمعه و دیدارهای مردمی و حواشی آن تقریباً دو ساعت به طول می‌انجامد، اساساً در ساعت 14 و 30 دقیقه که مورد ادعای این رسانه معاند است، امام جمعه گرمسار در محل میعادگاه نماز جمعه این شهر حضور داشته؛ چنانچه خود و نمازگزاران حاضر در محل نیز این امر را تأیید می‌کنند.

بنابراین، در این ساعت به هیچ وجه امکان عزیمت امام جمعه گرمسار به سمت ایوانکی که در خبر جعلی فوق مورد ادعا قرار گرفته است، امکان ندارد.

بررسی‌های خبرنگار فارس از شورای تأمین استان سمنان و شهرستان گرمسار نیز حکایت دارد امروز هیچ واقعه خاصی در استان سمنان به‌ویژه در شهرستان مورد ادعای این رسانه معاند گزارش نشده است؛ چه برسد به اینکه یکی از نیروهای پلیس راهور نیز به شهادت رسیده باشد.

سالم هستم و خبر ترور دروغ است

اما در همین حال، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی امام جمعه گرمسار در گفت‌وگویی که ساعتی پیش با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان انجام داده است، می‌گوید: امروز جمعه، 28 تیر و ساعت 20 و 25 دقیقه است؛ ما هم در دفترمان در جوار مسجد جامع گرمسار هستیم.
وی تصریح می‌کند: نمی‌دانم این شایعه را به چه دلیل پخش کردند؛ امروز نماز جمعه را مثل هفته‌های گذشته خواندیم و مثل همیشه آخرین نفری بودیم که از مسجد خارج شدیم.

امام جمعه گرمسار اضافه کرد: ما هر هفته پاسخگوی مردم هستیم و امروز هم نه کسی مزاحم ما شد و نه کسی سراغمان آمد؛ نماز جمعه اقامه شد و خیلی طبیعی به خانه رفتیم.
آرامی بیان کرد: عصر هم در مورد موزه شهدا مصاحبه‌ای داشتیم و مستندی در این‌باره در حال تهیه است؛ بعد هم به مسجد آمدیم و شرایط خیلی عادی است.

فیلمی کاملاً کذب

در خبر جعلی ابتدایی، فیلمی به محتوای ساختگی خبر الصاق شده است که نشان می‌دهد در درگیری رخ‌داده، یک مأمور پلیس راهور گرمسار به شهادت رسیده است.

این رسانه معاند ادعا هم می‌کند که در این درگیری و حسب فیلم منتشره، یکی از مأموران پلیس راهور در جریان این ترور ساختگی به شهادت رسیده است؛ اما همه این‌ها داستانی ساخته ذهن متوهم و بیمار رسانه‌های معاند نظام اسلامی است.

سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان هم به خبرنگار فارس می‌گوید: رسانه معاندی شایعه کرده و هیچ مشکلی در گرمسار نداریم و این خبر کذب است.
وی تصریح کرد: این مورد در شبکه‌های مجازی شایعه شد؛ آن را صد درصد کذب می‌دانم و همکاران پلیس راهور استان سمنان صحیح و سالم در حال انجام وظیفه هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت امام جمعه گرمسار/ امشب

تیر آخر به رسانه معاند

اما تیر آخر بر این رسانه معاند و خبر جعلی‌اش، اقدام امام جمعه گرمسار است که در صحت و سلامت کامل، امشب در مسجد جامع این شهر حاضر شد و نماز مغرب و عشاء را نیز اقامه کرد.

حجت‌الاسلام آرامی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، دقایقی با مردم نیز درباره این خبر جعلی و ساختگی سخن گفت.

64231

کد خبر 1281375

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حمله تروریستی تروریسم شبکه های اجتماعی ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس محمدجواد ظریف ایران و انگلیس خلیج فارس باشگاه استقلال پهپاد هواپیمای بدون سرنشین نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود

همزمان با روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران و برای نخستین بار توسط ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد فخارزاده در نشست خبری رونمایی کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز با بیان اینکه رسالت ستاد نماز جمعه تنها به جنبه عبادی آن خلاصه نمی شود و در سایر عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم فعالیت دارد، اظهار داشت: امروز نگاه افکار عمومی به وظیفه ستاد نماز جمعه فقط برگزاری آیین نماز جمعه است و این گونه تصور می‌شود که این ستاد جز این مهم رسالت دیگری ندارد.

وی با تصریح بر اینکه در مرکز استان امام جمعه وظیفه نمایندگی ولی‌فقیه در استان را نیز دارد و وظایف و فعالیت‌های گسترده‌تر و بیشتری بر عهده اوست، افزود: علاوه بر این، امام جمعه در مرکز استان و شهرستان ها، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان نیز است و علاوه بر رسالتی که در راستای برپایی نماز جمعه دارد، در حیطه فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی نیز وظایفی را عهده‌دار است.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز گفت: تاکنون در ستاد نماز جمعه کمتر شاهد رونمایی از کتاب بوده‌ایم و ستاد‌های نماز جمعه چندان به این حوزه ورود نکرده‌اند، لذا معتقدیم رونمایی از کتاب جزئی از حیطه فرهنگی ستاد‌های نماز جمعه است و باید در این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشند.

فخارزاده بیان کرد: ستاد نماز جمعه شیراز با ورود به این عرصه به دنبال فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعداد‌های مختلف در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله نویسندگی است که امیدواریم این اقدام در سایر نقاط کشور نیز دنبال شود.

سید نوید اخلاقی، نویسنده کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی نیز در این نشست با بیان اینکه کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی می‌تواند به عنوان یک منبع و مرجع، مورد استفاده و رجوع دانشجویان علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد، گفت: این دومین اثر تولیدی ام پس از کتاب بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال 1399 است.

وی ادامه داد: در کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی نیز به تحلیل مکاتب سیاسی و سیاست گریزی و برداشت‌های مختلف از عالم سیاست با نگاه علمی پرداخته شده است.

اخلاقی عنوان کرد: از منتقدین منصف و اساتید متخصص تقاضا دارم که این کتاب را نقد کنند، چرا که معتقدم این کتاب می‌تواند در دانشگاه به عنوان یک منبع و مرجع مورد استفاده دانشجویان رشته علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد.

وی گفت: همچنین از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌کنم که روز چهارشنبه 29 فروردین ماه در آیین رسمی رونمایی از کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی حضور یابند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در حمایت از پاسخ به رژیم صهیونیستی پس از نماز جمعه
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • اعتراف رسانه های معاند به شکست رژیم صهیونیستی
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود
  • حمایت کیهان از کاظم صدیقی در نماز جمعه جنجالی
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز