Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید از گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرده مطلع است.همچنبن رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در خلیج فارس گفت که دولت انگلیس درباره این موضوع گفت‌وگو خواهد کرد.

 شورای امنیت ملی آمریکا جمعه شب اعلام کرد از توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران مطلع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شورای امنیت ملی آمریکا گفته به همکاری با شریکان و متحدان خود برای مقابله با آنچه «رفتارهای مخرب ایران» خوانده شده ادامه خواهد داد. 

ترامپ: با انگلیس درباره توقیف نفتکش توسط ایران گفت‌وگو می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در خلیج فارس گفت که دولت انگلیس درباره این موضوع گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه گفت که با دولت انگلیس درباره توقیف نفتکش این کشور توسط ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

ترامپ همچنین مدعی شد که ایران در حال حاضر در مشکل بزرگی قرار دارد و اقتصاد آنها در حال خُرد شدن است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره ماموریت «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی برای مذاکره با ایران گفت: راند از من خواست که آیا می‌تواند در این روند حضور (مذاکره با ایران) داشته باشد که پاسخ "بله" بود. اما من افراد زیادی دارم که در این روند حضور دارند.

جلسه اضطراری دولت انگلیس پس از توقیف نفتکش این کشور

دولت انگلیس بعد از توقیف نفتکشی که با پرچم این کشور در حال حرکت بوده تشکیل جلسه اضطراری داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته اضطراری دولت انگلیس بعد از آنکه یک نفتکش این کشور توسط ایران توقیف شد، تشکیل جلسه اضطراری داد. 

این جلسه ساعاتی بعد از آن تشکیل شد که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است. 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چین با انتقاد شدید از آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم علیه نهاد‌های چینی به دلیل "حملات سایبری" این اتهامات را بی اساس دانست و این حرکت به رهبری ایالات متحده را دستکاری سیاسی توصیف کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین 
کارشناس و پژوهشگر
روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل شرق آسیا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری در پکن گفت چین قاطعانه مخالف هر گونه حمله سایبری است و متعهد به تقویت همکاری با کشور‌های دیگر از طریق کانال‌هایی مانند گفتگوی دوجانبه یا همکاری قضایی بر اساس احترام متقابل، برابری و منافع متقابل برای پاسخ مشترک به تهدیدات امنیت سایبری است.
وی خاطرنشان کرد اکنون همراه با بریتانیا، ایالات متحده به اصطلاح "حملات سایبری چین" را تحریک می‌کند و حتی تحریم‌های یکجانبه بی اساس علیه چین را راه اندازی می‌کند. چین قاطعانه با این موضوع مخالف است، ما به شدت با امریکا و طرف‌های ذیربط مخالفت کرده ایم و اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی خود انجام خواهیم داد.»
کارشناسان نیز می‌گویند مؤسسات امنیت سایبری چین مجموعه‌ای از گزارش‌ها را در مورد حملات سایبری دولت امریکا به چین و سایر کشور‌ها منتشر کرده اند. با این حال، دولت ایالات متحده به طور مداوم چشم خود را بر این گزارش‌ها بسته است. "
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ما از ایالات متحده می‌خواهیم که در فضای مجازی یک رویکرد مسئولانه اتخاذ کند و ترفند‌های خود را متوقف کند. 
اقدامات آمریکا و انگلیس برای افزایش به اصطلاح حملات سایبری چین و اعمال تحریم علیه افراد و نهاد‌های چینی صرفا دستکاری سیاسی است. ما از امریکا و انگلیس میخواهیم که سیاسی کردن مسائل امنیت سایبری و همچنین لکه دار کردن و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه چین را متوقف کنند و به تجاوز سایبری خود علیه چین پایان دهند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • اولین واکنش معین به خبر رفت و آمدش به ایران
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ببینید | اولین واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها