Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا به توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش صدای ایران به نقل از اسپوتنیک، تنها دقایقی پس از توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که از توقیف این نفتکش با خبر است.
شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرده با دیگر شرکای بین‌المللی واشنگتن در حال رایزنی در این ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال توقیف نفتکش انگلیسی با طرح ادعای «رفتارهای مخرب ایران» عنوان شده و این شورا افزوده است که با هدف مقابله با ایران در حال رایزنی است.
این بیانیه تنها کمتر از یک ساعت پس از آن منتشر شد که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.
در اطلاعیه سپاه پاسداران همچنین اعلام شده است که نفتکش مذکور برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی ایران شده است.
گفته شده که نفتکش مذکور از مبدا «الفجیره» در امارات به سمت بندر «الجبیل» در عربستان سعودی. عازم بوده است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نفتکش انگلیسی سپاه آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در آب‌های جنوبی کشورمان

رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در آب‌های دریای عمان و سواحل چابهار که با عنوان «کمربند امنیتی ۲۰۲۴»، از سه‌شنبه آغاز شده بود، پایان یافت.

«حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی دریایی»، هدف غایی رزمایش ۴ روزه‌ای بود که با مشارکت و حضور نمایندگان ۸ کشور در آب‌های جنوب کشورمان برگزار شد.

هدف از برگزاری این رزمایش مشترک «تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه»، «گسترش همکاری‌های چند جانبه» میان کشور‌های شرکت‌کننده و نشان‌دادن حُسن نیت و توانایی این کشور‌ها در حمایت مشترک از صلح جهانی، «امنیت دریایی» و «ایجاد جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک» بود.

علاوه بر موارد یادشده، «تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی»، «مقابله با دزدی و تروریسم دریایی»، «اقدامات بشردوستانه»، «تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی» و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از دیگر اهداف این مانور آبی بودند.

ناو شهید محمودی، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابو مهدی المهندس و ناوچه تندر کلاس شهید توسلی و بالگرد‌های نیروی دریایی سپاه نیز در کنار رزمندگان ارتش در این رزمایش حضور داشته و در کنار یگان‌های شناوری فدراسیون روسیه شامل رزمناو موشکی گارد «واریاگ»، ناو بزرگ ضد زیردریایی «مارشال شاپوشنیکف» به همراه یک ناوچه، دو کشتی جنگی و یک کشتی تدارکاتی نیروی دریایی چین این رزمایش را برگزار کردند.

حضور نمایندگانی از کشور‌های عمان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی در این رزمایش، به نشانه اعتماد و اطمینان منطقه‌ای و جهانی به ظرفیت‌های ایران، روسیه و چین در تحقق امنیت دریانوردی و تجارت جهانی از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت. 

این رزمایش همچنین ابعاد دیگری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی و امنیت‌ساز جمهوری اسلامی ایران را برای منطقه و جهان آشکار ساخت.

یکی از نکات مهم که در رزمایش دریایی ایران، چین و روسیه در دریای عمان از سوی یگان‌های شرکت کننده تمرین شد، «عملیات آزادسازی کشتی ربوده‌شده» بود. نیرو‌های عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیرو‌های عملیات ویژه چین و روسیه از هوا روی عرشه شناور ربوده‌شده فرود آمدند و عملیات آزادسازی کشتی را انجام دادند. این عملیات هشداری روشن به دزدان دریایی و نیرو‌هایی بود که به دلایل مختلف بدنبال ناامن سازی خطوط کشتیرانی تجاری در منطقه از طریق توقیف غیر قانونی شناور‌ها و نفت‌کش‌های تجاری هستند.

نکته قابل توجه اینکه اخیرا در گزارش سالانه ارائه شده از سوی نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به کنگره آمریکا بر قدرت فزاینده ایران، روسیه و چین که توان درهم شکستن برتری شکننده امریکا را دارد تاکید شده بود. در این گزارش نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا اعتراف کرده اند که تحریم‌ها نه تنها نتوانسته این سه کشور را به زانو درآورد بلکه موجب تقویت اتحاد مثلثی آنها نیز شده است. دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا تلویحا اعتراف کردند؛ حمایت از تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها علیه ایران، کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین در جنگ با روسیه و تحریک تایوان علیه چین بخشی از تلاش برای تهدید امنیت ملی و تمامیت ارضی این سه کشور بوده که عقیم مانده است.

منبع: نورنیوز

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • انگلیس ۳ نفتکش ایران را توقیف کرد، شاه گفت انگلیس دو نفتکش را بردارد و یکی را برگرداند
  • پیام فرمانده نیروی دریایی سپاه به‌مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت
  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • حادثه دریایی جدید در جنوب شرق عدن
  • رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود
  • پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در آب‌های جنوبی کشورمان
  • بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات ارتش یمن در دریای سرخ