Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این کودک به همراه خانواده با هدف برداشت آب و شستشوی ظروف به رودخانه رفته و در کنار آب مشغول بازی بود که طعه تمساح شد.

پس از حمله تمساح بلافاصله همراهان وی و به ویژه خواهرش با چوب و سنگ به تمساح حمله ور شده و پس از چندین دقیقه جدال با گاندو، از انتقال کودک به داخل آب جلوگیری کرده و این دختر خون آلود را از دهان گاندو نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار جمعه شب اظهار داشت: این کودک با نام حوا رئیسی حدود ۱۰ ساله پس از زخمی شدن از ناحیه دست به درمانگاه روستای درگس منتقل شد و سپس با آمبولانس به بیمارستان امام علی (ع) چابهار انتقال یافت.

محمود حسین بر با بیان اینکه بیمار نیمه جان و به شدت زخمی حدود ساعت ۲۰ امشب به محض ورود به بیمارستان چابهار در اتاق عمل تحت مداوا قرار گرفت، خاطرنشان کرد: دست این کودک توسط گاندو کاملاً شکسته و استخوان های آن نیز از هم جدا و قابل پیوند نیز نیست.

وی افزود: متاسفانه بی آبی و نجات از گرما سبب شده تا کودکان در کنار برکه ها و رودخانه مشغول بازی شوند و همراه خانواده و پدر و مادر برای مراجعه به رودخانه و برداشت آب همراه شوند که این حوادث دردناک پیش می آید.

وی گفت: دست این کودک شدیداً آسیب دیده و بجز پوست چیز دیگری نمانده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار نیز اظهار داشت: حدود ۴۰۰ تمساح پوزه کوتاه یا به زبان بلوچی گاندو در حوزه حفاظت شده باهوکلات زیست می کنند که برخی مواقع شاهد خسارت و تلفات جانی و مالی هستیم.

اشرفعلی حسینی افزود: پس از وقوع این حادثه به بیمارستان امام علی (ع) چابهار مراجعه و از بیمار عیادت و با خانواده حوا رئیسی دیدار و دلجویی و همدردی کردم.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته نیز یکی از اهالی کشاری طعمه تمساح شد و جان خود را از دست داد.

گاندو یکی از جانوران نادر در سیستان وبلوچستان است که در رودخانه سرباز، سد پیشین، سد زیردان و رودخانه قصرقند زیست می کند.

در سالهای اخیر حدود ۲۰ کودک و نوجوان بر اثر غرق شدن در هوتگ (گودال حفر شده برای ذخیره آب باران برای استفاده مشترک انسان و حیوان)، برکه، رودخانه و گودال ها غرق شده و جان خود را از دست داده اند که نیاز است برای آبرسانی روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان بطور اصولی چاره‌اندیشی شود تا شاهد مرگ ناگوار کودکان نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهرستان سرباز تمساح گاندو گاندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ نبی‌الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد با اشاره به حادثه تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: یک کودک ۵ ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارنده سلاح مجاز، حین بازی با سلاح به‌ سمت خاله خود که حدود ۱۴ سال دااشته شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌ نام آنهاست مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

کد خبر 846740 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی استان لرستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک ۲ کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان