Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع خبری جمعه شب مدعی شده‌اند نفتکش «استینا امپرو» که در حال حرکت با پرچم انگلیس بوده به سمت ایران هدایت شده است. وزارت دفاع انگلیس گفته از گزارش‌ها در این خصوص مطلع است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ برخی منابع خبری جمعه شب مدعی شده‌اند نفتکش ««استینا امپرو» که قرار بوده عازم عربستان سعودی بوده مسیرش را تغییر داده و به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌براساس گزارش خبرگزاری‌ها، این کشتی از فجیره در امارات حرکت کرده و قرار بوده روانه «الجبیل» در عربستان سعودی شود. منابع خبری مدعی شده‌اند کشتی ظاهراً در حال حرکت به سمت «جزیره لارک» یا «جزیره قشم» است.

پایگاه «ukdefencejournal.org.uk» با نوشتن اینکه کشتی «استینا امپرو» ناگهان به سمت آب‌های ایران تغییر مسیر داده ادعا کرده که ممکن است ایران آن را توقیف کرده باشد.

اطلاعیه سپاه

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

پیش از این نیز سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که یک شناور حامل سوخت قاچاق را در خلیح فارس توقیف کرده است.

واکنش انگلیس

دولت انگلیس نیز عصر جمعه در پی انتشار خبر توقیف کشتی این کشور در تنگه هرمز نشست اضطراری تشکیل داد.

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: ما با بالاترین مقام های دولت ایران درباره صحت گزارش های منتشر شده از خاورمیانه در تماس هستیم.

وی افزود: در ظاهر به نظر می رسد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد نفتکش شده و آن را در اختیار گرفته است.

این سخنگو مدعی شد که ظاهراً این اقدام در واکنش به توقیف نفتکش گریس یک بوده است.

این منابع عصر جمعه اعلام کردند: کشتی «استنا ایمپرو» قرار بوده روانه الجبیل عربستان شود اما ناگهان مسیر خود را تغییر داده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که در حال ارزیابی شرایط و فوراً به دنبال اطلاعات بیشتر است. گزارش های تایید نشده حاکی است که در این کشتی ۲۳ خدمه انگلیسی حضور داشتند.

بیانیه رسمی شرکت استنا ایمپرو درباره توقیف نفتکش

این شرکت مدعی شده که قایق‌ها و بالگردی در تنگه هرمز به نفتکش نزدیک شدند، در زمانی که در آبهای بین المللی بوده است.

استنا ایمپرو مدعی شده که در حال حاضر قادر به برقراری تماس با کارکنان نفتکش نیست.

در بیانیه این شرکت آمده که نفتکش ۲۳ خدمه دارد و گزارشی مبنی بر آسیب رسیدن به آنها منتشر نشده است.

منبع آگاه نظامی:‌ نفتکش، موقعیت‌یاب خود را خاموش کرده بود

یک‌منبع نظامی آگاه جمعه شب در رابطه با دلیل توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز گفت: این نفتکش که توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز عبور می‌کرد.

وی افزود: همچنین این نفتکش دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کرده بود و به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران‌ توجهی نداشت از این رو بر اساس قوانین بین المللی کشتیرانی توقیف شد.

سازمان بنادر: گزارش‌هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی دریافت کردیم

توضیحات مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از دریافت گزارش هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو خبر داد و گفت: بنا بر این گزارش‌ها، از نیروهای نظامی درخواست کردیم، این نفتکش را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند.

واکنش آمریکا

شورای امنیت ملی آمریکا جمعه شب اعلام کرد از توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران مطلع شده است.

شورای امنیت ملی آمریکا گفته به همکاری با شریکان و متحدان خود برای مقابله با آنچه «رفتارهای مخرب ایران» خوانده شده ادامه خواهد داد.

توقیف نفتکش دوم

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، گفته: "توقیف دو کشتی در تنگه هرمز توسط مقام‌های ایرانی بسیار برای من نگران‌کننده است."

آقای هانت گفته این اقدام "غیرقابل‌قبول" است.

همزمان برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که یک نفتکش دوم هم در خلیج فارس به سوی بندر لنگه ایران تغییر مسیر داده است.

آمریکا توقیف نفتکش را محکوم کرده و گفته برای دفاع در برابر اقدامات ایران با متحدان آمریکا همکاری می‌کند. دونالد ترامپ گفته با رهبران بریتانیایی در این باره صحبت می‌کند.

ترامپ در عین حال گفته آمریکا از نظر انرژی خودکفا شده و نفتکش‌های معدودی در منطقه دارد.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده از گزارش‌ها درباره این نفتکش دوم هم مطلع است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش اسرائیل به توقیف کشتی صهیونیستی توسط سپاه پاسداران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «دانیل هگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز-شنبه- در اظهاراتی خصمانه، نیروهای مقاومت در منطقه را «تروریستی» خواند و مدعی شد که «ایران نمایندگان خود در تمام مناطق خاورمیانه و خارج از آن حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند و به آن‌ها آموزش می‌دهد».

طبق گزارش الجزیره، وی که از اقدام ایران در توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی عصبانی است، مدعی شد: ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و پیامدهای افزایش تنش را متحمل خواهد شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: ارتش اسرائیل برای تمام سناریوها آماده است و با همکاری هم‌پیمانان خود اقدامات لازم برای حمایت از اسرائیل را اتخاذ خواهد کرد. ما در آماده باش کامل برای مقابله با تجاوزهای ایران هستیم و آمادگی پاسخگویی را داریم.

این اظهارات سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی است که تل‌آویو در طول ۶ ماه گذشته انواع اقدامات تروریستی را در غزه مرتکب شده است.

این رژیم همچنین در حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمسق، شماری از مستشاران ایرانی و همچنین اتباع سوری را به شهادت رساند.

کد خبر 843928 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • توقیف کشتی اسرائیلی توسط سپاه ضربه به شاهرگ تجاری تل‌آویو بود
  • واکنش کاخ سفید به توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل توسط ایران
  • واکنش وزیر خارجه اسرائیل به توقیف کشتی تجاری توسط سپاه
  • واکنش پرتغال به توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل با پرچم این کشور توسط سپاه
  • واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی توسط سپاه
  • واکنش گستاخانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به توقیف کشتی اسراییلی توسط سپاه
  • واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به توقیف کشتی اسراییلی توسط سپاه
  • اولین واکنش اسرائیل به توقیف کشتی صهیونیستی توسط سپاه پاسداران
  • توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل در نزدیکی تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران
  • ادعای تایمز اسرائیل: یک نفتکش اسرائیلی در تنگه هرمز توقیف شد