Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@06:15:43 GMT

واکنش اقلیم کردستان به ترور دیپلماتهای ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۲۳۱۸

اقلیم کردستان عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد که نتایج تحقیقات انجام شده درباره حمله به کنسولگری ترکیه در اربیل نشان می‌دهد که این حمله اقدامی تروریستی و از پیش طراحی شده بود.   اقلیم کردستان عراق افزود: دستگاه‌های مسئول در تحقیقات خود درباره حمله به کنسولگری ترکیه در اربیل پیشرفتی محقق کرده اند.   در این اطلاعیه آمده است که تحقیقات درباره وقوع این حمله تروریستی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  روز گذشته بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در شهر اربیل معاون کنسولگری ترکیه در کردستان عراق به همراه دو دیپلمات این کشور کشته شدند.   به نوشته «السومریه‌نیوز»، این افراد در رستورانی در منطقه «عین کاوه» در اربیل در حال غذا خوردن بودند که افراد ناشناس به لباس غیرنظامی به سوی آن‌ها تیراندازی کردند.   *تسنیم       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتائب حزب‌الله عراق: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوعلی العسکری رئیس دفتر امنیتی در کتائب حزب‌الله عراق جمعه شب بیانیه‌ای پنج بندی در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد و درباره چندین موضوع به دولت عراق و مقامات مسئول هشدار دارد.

وی در یکی از بند‌های این بیانیه به دولت، چارچوب هماهنگی و مسئولان ذی‌ربط در پرونده پایان دادن به اشغال عراق در خصوص اعطای مصونیت به ارتش نیرو‌های اشغالگر آمریکایی» هشدار داد و افزود در صورت اعطای چنین مصونیتی «در‌های جهنم باز خواهد شد.

رئیس دفتر امنیتی در کتائب حزب‌الله عراق افزود: نیرو‌های اشغالگر در زمین و آسمان رفتار خود را تغییر نداده‌اند؛ بلکه حتی اظهارات آنها همچنان حاکی از فرار برای خریدن زمان بیشتر و ماندن در کشور است.

ابوعلی العسکری در بخش دیگری از این بیانیه به موضوع «برکناری رهبران یا جایگزینی آنها با افراد دیگر در سازمان الحشد الشعبی» پرداخت و تصریح کرد که آنچه الحشد الشعبی به دولت و مردم عراق اعطا کرده، مستوجب دفاع از آن و احترام به رهبران آن است. برکناری رهبران یا جایگزینی آنها با دیگران در الحشد باید با تصمیمی درون سازمانی صورت گیرد و در غیر این صورت اشتباهی بزرگ محسوب می‌شود.

وی درباره انتخاب رئیس پارلمان نیز گفت که برای جلوگیری از ایجاد تفرقه در قوه مقننه، نباید یک شخصیت جنجالی به ریاست پارلمان برسد. وی باید مطابق با توافقات قبلی و عرف معمول انتخاب شود.

رئیس دفتر امنیتی در کتائب حزب‌الله عراق درباره اربیل نیز هشدار داد و اعلام کرد که مسئولان جمع‌آوری اطلاعات باید ارائه اسناد و اعترافاتی را آغاز کنند که بیانگر آن است که اربیل یک لانه جاسوسی توطئه‌آمیز است که برای آسیب رساندن به امنیت عراق تلاش می‌کند و پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در عراق محسوب می‌شود.

ابوعلی العسکری تاکید کرد که رئیس سابق منطقه کردستان عراق مسعود بارزانی باید بفهمد که ما آماده‌ایم او را تنبیه کنیم و به نقطه اول برگردانیم و بداند که عملکرد باراستان (دستگاه اطلاعاتی حزب بارزانی) لو رفته است.

وی در بخش دیگری از این بیانیه به ترور فرمانده شهید کتائب حزب‌الله ابوباقر الساعدی اشاره کرد که در نزدیکی خانه‌اش و در یک منطقه مسکونی ترور شد و گفت که ترور این فرمانده و سایر فرزندان عراق «بهای سنگینی» دارد که باید پرداخت شود.

ابو باقر الساعدی معروف به «ابی باقر دیالی»، فوریه گذشته توسط آمریکا در شرق بغداد ترور شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش معاون رئیس جمهور دیوارکشی ترکیه در مرز ایران
  • جزئیات تازه از تفاهمات عراق و ترکیه درباره مقابله با «پ.ک.ک»
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران
  • وزیر کشور عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • کتائب حزب‌الله عراق: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده می‌شود