Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@20:45:25 GMT

نوآک: تولید نفت روسیه به سطح توافق اوپک بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۲۳۶۳

به گزارش فارس به نقل از رویترز، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت این کشور میزان تولید نفت خود را به سطح مورد توافق اوپک و غیراوپکی‌ها رسانده است و تولید نفت این کشور در نیمه دوم جولای به نسبت نیمه اول افزایش می‌یابد.

تولید نفت روسیه در اوایل ماه جولای به علت وجود آلودگی در نفت این کشور که در ماه آوریل کشف شده بود، تقریبا به کمترین میزان در 3 سال گذشته رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوآک به خبرنگاران گفت: «تولید نفت ما بر اساس برنامه‌ها و زمان‌بندی‌هایمان افزایش یافته است. روزهایی بود که تولید نفت مان به کمتر میزان مورد توافق نیز رسیده بود و این مربوط به مشکلات فنی می‌شد.»

روس‌نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه هفته گذشته اعلام کرد ترنس‌نفت، شرکت خط لوله روسیه، دریافت نفت از بزرگ‌ترین واحد بالادستی آن، «یوگانش‌نفت‌گز» را کاهش داده و این اقدام بر تولید نفت روسیه که قبلا نیز تحت تاثیر بحران آلودگی قرار گرفته بود، تاثیر گذاشته است.

نوآک روز پنج‌شنبه گفت دیگر هیچ محدودیتی برای تامین نفت از سوی «یوگانش‌نفت‌گز» وجود ندارد.

روسیه قبول کرده است تا تولید نفتش را 228 هزار بشکه در روز از میزان 11.41 میلیون بشکه در روز اکتبر 2018 کاهش دهد. ماه اکتبر 2018 مبنای کاهش تولید توافق اوپکی‌ها و غیراوپکی‌هاست.

بر اساس این فرمول، تولید نفت روسیه باید حدود 11.17 تا 11.18 میلیون بشکه در روز باشد. منابع صنعتی گفته‌اند تولید نفت این کشور در اوایل جولای به 10.79 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تولید نفت روسیه توافق اوپک قطعنامه ۵۹۸ صندوق توسعه ملی مسعود رجوی میدان حسن آباد شورایاری ها علیرضا دبیر آیت الله حقانی حذف یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست

لوکاشنکو پیشنهاد کرد چون دوره ریاست جمهوری زلنسکی رو به اتمام است، پس دلیلی ندارد که روسیه با رئیس جمهوری اوکراین توافق صلح امضا کند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار اخیر خود با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفته بود که «یک پایان صلح آمیز برای درگیری اوکراین دقیقا چیزی است که ما خواستارش هستیم» اما تاکید کرد که روسیه توافقی را که منافع مسکو را زیر پا می‌گذارد، نمی‌پذیرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، لوکاشنکو در یک نشست خبری به این نکته اشاره کرد که مدت زمان ریاست جمهوری زلنسکی در ماه مه پایان می‌یابد و این بدان معناست که هرگونه توافق با او بی اثر است چون می‌تواند با دولت جدید از هم پاشیده شود و از بین برود.

رئیس جمهور بلاروس ادامه داد:‌ هوشمندان نیست که توافق صلحی با زلنسکی امضا شود. حامیان غربی اوکراین احتمالا رئیس جمهور جدید این کشور را مجبور می‌کنند تا هرگونه توافق به دست آمده بین مسکو و زلنسکی را کنار بگذارد.

به گفته لوکاشنکو، این دقیقا اتفاقی بود که برای توافق‌های لغو شده بلاروس رخ داد. پیوتر پروشنکو، رئیس جمهوری پیشین بلاروس و آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان اعتراف کردند که توافق‌های میانجی با مسکو در سال ۲۰۱۴ به کی‌یف اجازه داد تا نیروهایش را پس از کودتای میدان در اوکراین بار دیگر مجهز کند.

البته هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی پس از پایان دوره پنج سال ریاست جمهوری زلنسکی رخ می دهد چون او بارها با اشاره به وضعیت حکومت نظامی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین را رد کرده است.

همچنین حامیان غربی اوکراین به زلنسکی تاکید کرده‌اند تا در چارچوب زمانی مشخص شده انتخابات را برگزار کند اما او گفته که تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که کشورهای غربی به تامین مالی کی‌یف بپردازند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است
  • ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • اسرائیل مدعی شد: حماس علاقه‌ای به آتش بس ندارد