Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی کدخدایی در فضای مجازی نوشت: قاعده مقابله به مثل در حقوق بین الملل امری شناخته شده است که در مقابل اقدامات خلاف یک دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اقدام صحیح دولت ایران برای مقابله با جنگ اقتصادی نامشروع و توقیف نفتکش‌ها از جمله مصادیق این قاعده و منطبق با حقوق بین الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

انگلیس از حدود دو هفته پیش یک نفتکش ایرانی را جبل الطارق توقیف کرده است.

کد خبر 4670724

منبع: مهر

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران، گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.

بیشتر بخوانید: توقیف کشتی صهیونیستی توسط نیروی دریایی سپاه

وی همچنین با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دهقان ادامه داد: اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود؛ فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

وی یادآورشد: رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بستر برخی از اقدامات ما بوده و مسیر خود را طی می‌کند. ما در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

کد خبر: 1227494 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: پاسخ ما به ماجراجویی اسرائیل شدید خواهد بود
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • اسراییل مصداق بارز یک رژیم دیوانه وبی‌رحم است/مسئولیت‌پذیری تهران
  • دیوید کامرون خطاب به اسرائیل: درگیری را تشدید نکنید
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد/ تشکیل پرونده قضایی علیه مقامات رژیم صهیونیستی
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • وعده صادق و یادآوری نیاز به طرحی نو در حقوق بین الملل
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران