Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در گفتگو با ایسنا، گفت: ابلاغی بر اساس مبانی قانونی به شهرستان‌های استان تهران شده است تا اقدامات لازم در جهت اجرای طرح‌های بازافرینی انجام شود و این هماهنگی وجود دارد که در خصوص بازآفرینی بافت‌های فرسوده، اقدامات جدی اغاز شود، اما در این روند با مشکلاتی مواجه هستیم که باید مرتفع شود.
وی افزود: بخشی از موانع جدی ما برای نوسازی بافت‌های فرسوده، موانع حقوقی و قانونی است و باید امور را به صورت توامان در این حوزه و با هماهنگی بین‌بخشی پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهر تهران، موضوعی چندبعدی بوده و در برگیرنده مسائل اجتماعی و اقتصادی مختلف است لذا نیاز است با هماهنگی دستگاه‌های مختلف این کار انجام شود. در حقیقت با وجود ارزش افزوده‌ای که در تهران مطرح است طرح بازآفرینی ۱۸ محله این شهر، طرح بسیار سنگینی قلمداد می‌شود و تمامی دستگاه‌های مرتبط در این حوزه باید هم‌افزایی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در تهران عمده املاک اوقافی در منطقه ۱۲ قرار گرفته است که در hdk محدوده بافت فرسوده بسیار زیاد است و در روند نوسازی به واسطه حضور این املا؛ مشکلاتی ایجاد شده است. تعیین تکلیف اسناد قولنامه‌ای با ثبت اسناد است که باید برای اجرای قانون از همه ظرفیت‌ها بهره گرفته شود. لازم است کارگروهی متشکل از شهرداری، اداره کل اوقاف، ثبت اسناد و سازمان مستغلات شهرداری تهران تشکیل شود و املاک اوقافی فرسوده در تهران تعیین تکلیف شوند.
وی تاکید کرد: البته در سایر شهرستان‌های استان تهران همانند پردیس نیز این مشکل وجود دارد به شکلی که برای اجرای بازافرینی شهری به واسطه نداشتن سند رسمی املاک با مشکل مواجه هستیم. با توجه به کاستی‌های منابع در پایتخت، منازل قولنامه‌ای و اوقافی باید در اولویت اقدام قرار بگیرند.
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی در اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: در طرح بازافرینی شهری باید محله محوری در اولویت قرار گیرد و طرح با توجه به ظرفیت‌ها و فرهنگ و اداب و رسوم همان منطقه اجرایی شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استانداری تهران بافت فرسوده سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی کلونی‌های آسیب در بوستان‌‎های پایتخت

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح سراسری کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران، گفت: در این طرح تمامی بوستان‌های شهر تهران پایش و سپس ساماندهی کلونی‌های آسیب در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، احمد احمدی صدر با پرداختن به طرح سراسری کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران، اظهار کرد: طرح ساماندهی سراسری کاهش آسیب های اجتماعی در کلانشهر تهران با همکاری مناطق ۲۲گانه و نواحی شهرداری از ۱۵ تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد که در این راستا بخش قابل توجهی از کلونی های آسیب‌های اجتماعی پایتخت مورد ساماندهی قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح متفاوت تر از طرح های دیگر است؛ چرا که پس از شناسایی و ساماندهی افراد آسیب دیده نقاطی که به نوعی کلونی و نقطه بی دفاع شهری تبدیل شده بود، توسط نیروهای پرتلاش خدمات شهری شهرداری نواحی پاکسازی می شود تا بستر این نقاط آسیب ساماندهی و برچیده شود.

احمدی صدر ادامه داد: بخشی از کلونی های آسیب در بوستان های جنگلی وجود داشت که با اجرای این طرح این کلونی ها در این بوستان ها شناسایی و ساماندهی شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده کلونی های آسیب با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند تا اقدامات برای رفع نقاط مورد نظر صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند
  • اجرای طرح ساماندهی کلونی‌های آسیب در بوستان‌‎های پایتخت
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ شهر قم
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم
  • خطر زلزله بیخ گوش پایتخت