Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:46:44 GMT

آزمایشگاه فضایی چین به ایستگاه پایانی رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۲۷۸۹

آزمایشگاه فضایی چین به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش سازمان هوا فضای چین این آزمایشگاه با ۶۰۰ کیلوگرم بار محموله در ۱۴ نوع مختلف، ۶۰ آزمایش علمی و آزمون فناورانه را به طور کامل انجام داد و ۴ بار نیز موفق به ملاقات مداری با فضاپیماهای شنجو ۱۱ و تیِن‌جو یک شد.

دستاوردهای متعدد علمی این آزمایشگاه، تأثیر بسزایی در طراحی ایستگاه فضایی آینده چین داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین آزمایشگاه فضایی چین با نام تیِن‌گونگ ۱ در سال ۲۰۱۱، با هدف اثبات فناوری‌های کلیدی به فضا پرتاب شد که در نهایت طی یک بازگشت بدون کنترل، در سال ۲۰۱۸ به زمین سقوط کرد.

صنعت فضایی در چین در سال های گذشته، پیشرفت زیادی کرده است به طوری که برای اولین بار در جهان، در سال ۲۰۱۸ میلادی یک کاوشگر را در مناطق دور دست ماه فرود آورد.

چین سومین کشور دنیا پس از آمریکا و روسیه است که ماموریت های فضایی با فرستادن انسان به فضا انجام می دهد.

چین با صرف هزینه های هنگفت چند میلیارد دلاری در سال های اخیر تلاش کرده است تا به قدرت فضایی در دنیا تبدیل شود و می خواهد ایستگاه فضایی خود را تا سال ۲۰۲۳ میلادی پرتاب نماید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطار نیشابوری را بهتر بشناسیم

عطار نیشابوری، معروف به عطار، یک شاعر و عارف بزرگ ایرانی در قرن دهم میلادی در شهر نیشابور متولد شد و در حدود سال ۱۰۵۹ میلادی در همان شهر درگذشت. عطار نیشابوری بیشتر به خاطر آثار ادبی و فلسفی خود شناخته می‌شود و کتابی که با آن به شهرت رسیده «مصیبت نامه» از شاهکارهای ادبیات فارسی است.

الهی‌نامه، مصیبت‌نامه، اسرارنامه، خسرو نامه، مختارنامه، منطق‌الطیر و تذکره‌الاولیا از مهم‌ترین آثار عطار نیشابوری هستند که به شکل داستان‌ها، حکایات و ترانه‌های شعری معنوی، مسائل فلسفی و اخلاقی را بیان می‌کند.

عطار نیشابوری همچنین دیوان‌های شعر و غزل‌های زیبای دیگری نیز نوشته است که تأثیرگذاری زیادی در ادب فارسی داشته‌اند. او با استفاده از زبان شعر، مفاهیم عمیق و روحانی را به خوبی بیان کرده و تأثیر بسزایی بر ادب فارسی و هنر عرفانی گذاشته است.

کد خبر 744087

دیگر خبرها

  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی | تحقق رویای حسین شریعتمداری؟
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی؛ آیا باید نگران بود؟
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی / آیا باید نگران بود؟
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد
  • اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • کریدور BTK در ایستگاه پایانی تکمیل
  • عطار نیشابوری را بهتر بشناسیم