Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد در حوزه خدمات رسانی و توانمدسازی باید فارغ از شعارگری باشد

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، فاطمه فاضلی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان، افزود: بحث حاشیه نشینی، مستضعفان، خانوارهای بد سرپرست که هرکدام مسابل خاص خود را دارند باید مورد پیگیری نهادها و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی در ادامه بیان کرد: در ارتباط با سرپرستان خانواده که مسئولیت زندگی را بر عهده دارند، فرزندان بزرگ دارند و همچنین دارای مشکلات عدیده‌ای هستند نقش نهادهای حمایتی در ساماندهی این گروه حائز اهمیت است .

وی ادامه داد: ارایه آموزش‌های مهارتی در اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار دارد اما زنان سرپرست خانوار به دلیل تربیت فرزندان و رسیدگی به امور منزل امکان حضور در کلاس را ندارند بنابراین پیشنهاد می شود مددجویان تحت حمایت این نهاد با فراگیری آموزش در قالب مربی به این افراد کمک کنند .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خانوارهای سیستان و بلوچستان  بیشتر آنها سوزن دوز هستند بنابراین اگر افراد نیازمند پس از شرکت در کلاس های آموزشی سازمان  فنی و حرفه ای و مدرک تخصصی دریافت کنند با معرفی به این نهاد از دریافت تسهیلات برخوردار خواهند شد

فاضلی یادآور شد: افراد بسیاری هستند که قابلیت آموزش را دارند و زنان توانمند هستند اما اگر بیکار شوند و نتوانند گذران زندگی کنند دچار آسیب های اجتماعی خواهند شد .

وی افزود: روستای روشن آباد بخش کورین  ۱۰۰ درصد زنان آن سرپرست خانوار و از کمترین امکانات ضروری زندگی برخورار هستند که در صورت تجهیز مکانی مناسب و تامین چرخ خیاطی  وارد عرصه اشتغال خواهند شد .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توانمندسازی سرپرست خانوار بر بستر اشتغالزایی محقق می شود گفت: خانوارهای روستای روشن آباد بخش کورین که اغلب سرپرست خانوار ندارند یکی از نیازهای اساسی آنها یخچال است

فاضلی با بیان اینکه رویکرد در حوزه خدمات رسانی و توانمدسازی باید فارغ از شعارگری باشد، افزود: هم افزایی و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اتفاقات نیکی را در حوزه زنان سیستان و بلوچستان رقم زده است .

وی با اشاره به پیگیری های لازم برای اعطای دار قالی به زنان این استان با همکاری کمیته امداد امام (ره)، یادآور شد:  وضعیت مسکن و اشتغال مددجویان یکی از مهم ترین دغدغه ها است از این رو برای تهیه اسباب و مواد لازم زنان صنعت‌گر نیز رایزنی صورت گرفته است و در حوزه ارایه تسهیلات اشتغالزایی نیز تفاهم نامه جدیدی با موسسه مالی مهر منعقد شده است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان سیستان و بلوچستان خانواده خدمات رسانی فنی و حرفه ای کمیته امداد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری بود.

وی افزود: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

کد خبر 6085988

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند