Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهسا احمدزاده که این روزها نمایش «۵۶، غسالخانه تهران» را در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه دارد، درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش به نویسندگی امیرعلی آزادان از ۱۶ تیرماه اجرای خود را آغاز کرده است اما متاسفانه از آنجا که نمایش ما از بازیگران چهره بی‌بهره است و عوامل و بازیگران از قشر دانشجو هستند کار با استقبال مناسبی روبرو نشده است در حالی که این نمایش از همه ویژگی‌های جذب مخاطب برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: ماجراهای «۵۶، غسالخانه تهران» در سال ۵۶ و اوج درگیری‌ها و شورش‌های مردم رخ می‌دهد. اتفاقات در یک غسالخانه می‌افتد و داستان از اینجا آغاز می‌شود که افرادی را که در درگیری‌ها کشته شده‌اند به غسالخانه‌ای می‌فرستند که امیرعلی و کاظم ۲ مرده‌شور آنجا هستند. در میان این مرده‌ها فردی به نام داوود سگ سیبیل هم وجود دارد که باعث شکل‌گیری اتفاقاتی در داستان می‌شود.

احمدزاده ادامه داد: ۲ دندان جلویی داوود سگ سیبیل طلا است و یکی از مرده‌شورها می‌خواهد با برداشتن این دندان‌ها به زندگی‌اش سروسامان دهد اما طی رخدادهایی دندان‌ها در حلق جنازه می‌افتد و اتفاقات بامزه و طنزی را رقم می‌زند. این شخصیت در واقعیت هم وجود داشته و از افراد لات و لمپن آن دوران بوده است. البته بقیه شخصیت‌های نمایش زاییده تخیل نویسنده هستند که ورود هرکدام به داستان باعث پیچیده تر شدن شرایط می‌شود.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: این نمایش بیشتر از اینکه موقعیت محور باشد دیالوگ محور است از همین رو تماشاگران تا پایان جذب دیالوگ‌ها و رخدادهای پیچیده داستان می‌شوند. ماجراهای «۵۶، غسالخانه تهران» نمایشی رئالیستی محسوب می‌شود که باوجود طنز بودن با چاشنی سیاست نیز همراه است.

‏‎صادق برقعی، حمیدرضا اسدزاده، آریاز ‎ذوالفقاری، عباس طغیانی و امیرعلی آزادان در این نمایش بازی می‌کنند.

این اثر نمایشی تا سوم مرداد هر روز ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود. علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتی بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیکت مراجعه کنند.

کد خبر 4668776 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تماشاخانه دیوار چهارم تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد

«اریکا دی سوزا»، دایی ۶۸ ساله خود به نام «پائولو روبرتو براگا» را در حالی که روی ویلچر نشسته بود به بانک آورد تا به او برای دریافت وام ۳۲۰۰ دلاری کمک کند. او مدعی بود که خواهرزاده و مراقب اصلی مرد است.

کارمندان بانک با دیدن اریکا که تلاش می‌کرد سر دایی خود را بالا نگهدارد، خیلی زود متوجه شدند که براگا مشکلی جدی دارد. او هیچ علامتی از زنده بودن نشان نمی‌داد و اریکا به کارمندان بانک می‌گفت که دایی‌اش خیلی ساکت و آرام است و با کسی حرف نمی‌زند. حتی اریکا سعی می‌کرد با دایی‌اش صحبت کند که طبعتا مرد بی‌جان توانایی پاسخ دادن نداشته است.

اریکا به دایی خود می‌گفت، «دایی حواست هست؟ باید برگه‌ها را امضا کنی. من نمی‌توانم به جای تو امضا کنم. زود باش دیگه! اینقدر خسته‌ام نکن.»

سپس یکی از کارمندان گفت، «به نظر نمی‌آید که حالش خوب باشد.» و کارمند دیگر شروع به فیلم گرفتن از این صحنه عجیب‌وغریب کرد. با وجود اینکه اریکا، مدام می‌گفت که حال دایی‌اش خوب است و او فقط کم حرف می‌زند، کارمندان بانک با اورژانس و همچنین پلیس تماس گرفتند.

پس از آمدن پزشک امداد و پلیس مشخص شد، مرد بیچاره چند ساعتی است که فوت کرده و اریکا که نه‌تن‌ها خواهرزاده او نبود و فقط یکی از اقوام دور او محسوب می‌شد، قصد کلاهبرداری از بانک را داشته است. او اکنون در بازداشت موقت پلیس قرار دارد تا تکلیف نهایی‌اش مشخص شود.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک/ آذرپیرا هم مسافر پاریس شد
  • آذرپیرا هم المپیکی شد
  • ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند» در جشنواره کلاسیک
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • نمایش برخط دو فیلم سینمایی
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • ببینید | چالش حقیقت امیرعلی نبویان در ستاره‌بازی؛از اشک برای دختر اوین رفته تا راز تقلب بزرگ در پدرخوانده