Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کمیته اضطراری دولت انگلیس بعد از آنکه یک نفتکش این کشور توسط ایران توقیف شد، تشکیل جلسه اضطراری داد.

این جلسه ساعاتی بعد از آن تشکیل شد که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه می افزاید: «نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.»

این نفتکش قرار بوده عازم عربستان سعودی شود، اما مسیرش را تغییر داده و به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت شده است.

مبدأ حرکت این کشتی «الفجیره» در امارات است و قرار بوده روانه «الجبیل» در عربستان سعودی شود. منابع خبری مدعی شده‌اند کشتی در حال حاضر (لحظه تنظیم این خبر) ظاهراً در حال حرکت به سمت «جزیره لارک» یا «جزیره قشم» است.

دولت محلی جبل‌ الطارق ۱۳ تیرماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است.

ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

کارشناسان مسائل حقوقی می‌گویند اقدام انگلیس را غیرقانونی توصیف کرده و می‌گویند بر اساس اصل «استقلال دولت‌ها» و اصل «نسبی بودن معاهدات»، اعضای اتحادیه اروپا نمی‌توانند بدون رضایت دولت‌های ثالث یا غیرعضو، مقررات و مصوبات اتحادیه را بر آنها اعمال کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نفتکش انگلیسی عربستان الفجیره جبل الطارق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دانیل نوبوآ، رییس جمهور اکوادور به‌دلیل بحران انرژی که به جیره‌بندی در این کشور واقع در آمریکای جنوبی منجر شده است، برای دومین بار وضعیت اضطراری اعلام کرد.

نوبوآ که در ماه نوامبر به کرسی ریاست جمهوری اکوادور تکیه زد، اوایل هفته جاری برای دومین بار در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. دلیل اعلام وضعیت اضطراری جدید در اکوادور بحران انرژی است و با قطعی متناوب برق در سراسر این کشور همراه خواهد بود.

به نوشته رویترز، با این حال، قطعی برق فردا به دلیل برگزاری همه‌پرسی به منظور تصویب مجموعه‌ای از تدابیر امنیتی در راستای مبارزه با خشونت در این کشور، به طور موقت تعلیق خواهد شد.

نخستین وضعیت اضطراری در ماه ژانویه با هدف کنترل جرم و جنایت افسارگسیخته در اکوادور اعلام شد و در جریان آن نیروهای ارتش و پلیس مجاز به همکاری نزدیک‌تر بودند.

نوبوآ در آخرین وضعیت اضطراری که ۶۰ روز به طول انجامید، نیروهای ارتش و پلیس را به منظور حفاظت از زیرساخت‌های انرژی به موقعیت مکانی تاسیسات اعزام کرد.

وقوع خشکسالی در اکوادور ناشی از پدیده اقلیمی «اِل‌نینو»، به کاهش سطح آب سدهای برق‌آبی منجر شد که بخش عمده برق این کشور را تامین می‌کنند.

کد خبر 6083306

دیگر خبرها

  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • دستورات جدید رئیسی درباره عفاف و حجاب
  • دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب به وظایف قانونی خود عمل کنند
  • آخرین نطق نادران در مجلس یازدهم /جز شرمندگی چیزی برای این حقیر باقی نماند /استعفای من چه شرایط اضطراری داشت که جلسه غیرعلنی شد؟
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور