Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@13:42:26 GMT

جرمی هانت: لندن به دنبال راهکاری دیپلماتیک است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۳۲۶۹

خرداد؛ وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به توقیف یک نفت‌کش این کشور توسط ایران گفت که لندن به دنبال راهکاری دیپلماتیک برای حل‌وفصل این موضوع است.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، پس از توقیف یک نفت‌کش این کشور توسط ایران، گفت که این «کاملا غیرقابل قبول است» و لندن به گونه‌ای «ملاحظه‌شده اما قدرتمند» به توقیف این نفت‌کش از سوی ایران پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هانت گفت که در این باره با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده است و می‌خواست با محمدجواد ظریف،همتای ایرانی گفت‌وگو کند.
وی همچنین در این باره گفت: ما به دنبال انتخاب‌های نظامی نبوده و خواهان یک راهکار دپلماتیک برای حل‌وفصل این وضعیت هستیم اما مصمم هستیم که این[مسئله] باید حل شود.
وزیر امور خارجه انگلیس افزود: اگر آزادی کشتیرانی محدود شود، ایران بزرگ‌ترین بازنده خواهد بود، به نفع آن‌هاست که هرچه سریع‌تر درباره این وضعیت تصمیم‌گیری کنند.
اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در حالی مطرح می‌شود که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کردکه «یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.»
تردد از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز،  خاموش کردن دستگاه موقعیت‌یاب و توجه نکردن به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از جمله دلایل توقیف این نفتکش باشد. برچسب ها: جرمی هانت

منبع: خرداد

کلیدواژه: جرمی هانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل

 اسرائيل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائيلی با انتشار ویدیویی در صفحه توییتر خود از جهان خواسته پیش از آنکه به گفته او خیلی دیر شود، جلوی ایران را بگیرند.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، کاتز در این ویدیو که در آن گروهی از شهروندان در حال مراسم عزاداری محرم هستند تاکید می‌کند که خطر ایران بسیار نزدیک است و باید هرچه سریعتر مقابل این کشور ایستاد. او همچنین در این پست توییتری به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی جمله «همین حالا ایران را متوقف کنید پیش از آنکه خیلی دیر شود» را نوشته است. 

مشخص نیست ارتباط این ویدیو به ایران چیست و حضور گروهی از شهروندان در مراسم عزاداری و سینه‌زنی با خطرات برآمده از ایران چه ارتباطی دارد. 

او در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است. 

در این ویدیو وزیر خارجه اسرائيل تلاش کرده ایران را به عنوان خطری بزرگ برای جهان به تصویر بکشد و در آن تصاویری از برج ایفل دیده می‌شود در حالی‌که گروهی از مسلمانان فریاد الله اکبر سر می‌دهند.

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعمال فشار اسرائیل بر 1+5 : شکست مذاکرات هسته ای با ایران را اعلام کنید انتقاد نتانیاهو از نتایج مذاکرات تهران و 1+5 : به ایران وقت ندهید ادعای روزنامه صهیونیستی: از طریق اردن و ترکیه، با ایران روابط بازرگانی داریم

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست