Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت مقامات بروکسل در حال آماده شدن برای پیشنهاد تعویق «برکسیت» به بوریس جانسون هستند. بر این اساس بروکسل به جانسون پیشنهاد خواهد کرد تا تاریخ برکسیت سخت (برکسیت بدون توافق با اتحادیه اروپا) به بعد از سی و یکم اکتبر موکول شود.

«بوریس جانسون» می‌تواند جانشین ترزا می‌ شده و به عنوان نخست‌وزیر انگلیس وارد خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه گاردین به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی نوشت: «این پیشنهاد یک گزارش فنی را شامل می‌شود که هدف آن ایجاد مانع بر سر راه بوریس (جانسون) در "برکسیت سخت" و قرار دادن وی در وضعیت سیاسی دشوار است تا زمان برای به دست آوردن یک توافق فراهم شود.»

بوریس جانسون که ۵۴ سال سن دارد، از چهره‌های شناخته شده کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به دنبال انتقاد از مواضع «ترزا می» در مذاکرات برکسیت، از سمت وزارت امور خارجه این کشور استعفا کرد. او به عنوان نخستین فرد اعلام کرد که وارد رقابت برای جانشینی «ترزا می» خواهد شد. محبوبیت بوریس جانسون در میان هواداران حزب محافظه‌کار بسیار بالا است، به نحوی که در اولین مرحله از رای‌گیری برای تعیین جانشین «ترزا می» در جایگاه رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس، شهردار پیشین لندن و وزیر خارجه سابق انگلیس بیشترین رای را آورد. او توانست در اولین دور، رای ۱۱۴ نماینده محافظه‌کار را به دست آورد، این در حالی است که «جرمی هانت» تنها رقیب اصلی او موفق به کسب ۴۳ رای شد.

با این حال بسیاری از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس درباره این که او فرد مناسبی برای پست نخست‌وزیری است یا نه تردید دارند؛ چرا که او گاف‌هایی زیادی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش می‌دهد. جانسون در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) تا ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵) شهردار لندن بود. رای بالای جانسون که حامی سرسخت «برکسیتِ سخت»، یعنی خروج انگلیس بدون توافق با اتحادیه اروپا است، می‌تواند چشم‌انداز بحران خروج این کشور از اتحادیه اروپا را بیش از پیش روشن‌تر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید انگلیس بر حمایت از اردن

دفتر نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک خبر داد که او و شاه اردن ملک عبدالله دوم درباره جنگ اسرائیل علیه غزه و اوضاع منطقه رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که انتقادها از اقدام اردن در رهگیری موشک‌های شلیک شده به سمت اسرائیل ادامه دارد، شاه اردن و نخست‌وزیر انگلیس درباره اوضاع غزه حرف زدند.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس بیانیه‌ای درباره رایزنی تلفنی سوناک و ملک عبدالله دوم منتشر کرد که در آن آمده، آنها درباره لزوم «کمک انسان دوستانه به غزه» رایزنی کردند.

به روایت لندن، نخست‌وزیر انگلیس بر تداوم حمایت این کشور از اردن تاکید کرد. سوناک با اشاره به اوضاع منطقه گفت که «افزایش تنش در منطقه به نفع هیچ کس نیست».

در شرایطی که انگلیس از ابتدای جنگ اسرائیل علیه غزه در کنار صهیونیست‌ها ایستاده است، سوناک در این رایزنی تلفنی خواستار افزایش کمک‌های انسانی به غزه شده است.

طبق بیانیه لندن درباره تماس تلفنی سران انگلیس و اردن، سوناک بر حمایت از راهکار دو دولتی تاکید کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان