Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان اعلام کرد، براساس همکاری مشترک بین عربستان و آمریکا و تمایل دو کشور به "حفظ امنیت منطقه و ثبات آن" پادشاه سعودی با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته این مقام مسؤول، ملک سلمان، پادشاه عربستان به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با میزبانی کشورش از نیروهای آمریکایی به جهت ارتقای سطح عملیات مشترک در دفاع از "امنیت منطقه، ثبات و تضمین صلح در آن" موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این منبع، اما تعداد دقیق نیروهایی که به عربستان اعزام می‌شوند را مشخص نکرد.

این در حالی است که شبکه سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه اعلام کرد،‌ ۵۰۰ نیروی آمریکایی به پایگاه ملک سلطان در شرق ریاض اعزام می‌شوند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از دو مقام دفاعی نقل کرد، با وجود آمادگی‌ها برای استقبال از آتشبارهای سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت و توسعه باند هواپیماها در حال حاضر تعداد محدودی نیرو در منطقه هستند.

وزارت دفاع آمریکا نیز امروز (شنبه) گفت: استقبال از نیروهای ما در عربستان بازدارندگی بیشتر و تقویت توان ما برای حمایت از منافع‌مان را به همراه دارد.

این وزارتخانه افزود: مارک اسپر، جانشین وزیر دفاع اجازه اعزام نیرو و منابع آمریکایی را به عربستان صادر کرد، این گامی برای مقابله با تهدیدات "واقعی" در منطقه است.

فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در کنفرانسی خبری در پایگاه هوایی ملک سلطان در منطقه الخرج در شرق ریاض تاکید کرد: آمریکا با قدرت با شرکای خود در آب‌های منطقه‌ای خلیج فارس همکاری می‌کند.

منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز که گذرگاه انتقال دریایی یک سوم نفت خام جهانی از بیش از دو ماه پیش شاهد تنش بین ایران و آمریکاست که این باعث تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه شده است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نیروهای مقاومت عراق اعلام کرده‌اند که عملیات‌های خود علیه نیروهای آمریکایی را باردیگر آغاز می‌کنند.

در همین ارتباط نیز گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که گروه‌های مسلح عراق به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج آمریکا، عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر خواهند گرفت.

به گفته گردان‌های حزب الله عراق، از سرگیری عملیات علیه آمریکایی‌ها در نتیجه عدم پیشرفت مذاکرات در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سفر «شیاع السودانی»، نخست وزیر به واشنگتن صورت می‌گیرد.

هفته گذشته محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به ایالات متحده با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده بود. در این دیدار السودانی با اشاره به مساله خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفته بود: ما پیرامون مشارکت پایدار بر اساس توافق چارچوب راهبردی رایزنی خواهیم کرد. ما به مصوبات کمیته عالی هماهنگی میان عراق و آمریکا پایبند خواهیم بود. دولت من در اجرای این توافق جدیت دارد.

چند ماه پیش نیز، یک رسانه شاخص آمریکایی در تحلیلی با اشاره به حملات فزاینده گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه نظامیان آمریکایی در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه نوشت: افزایش تلفات نظامی و شمار بالای مجروحان آمریکایی در عراق، واشنگتن را بر آن داشته که درباره چالش پرمخاطره حضور نظامی نیروهایش در خاک عراق وارد مذاکرات اولیه با مقامات عراقی شود.

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به زمزمه آغاز مذاکرات میان مقامات بغداد و واشنگتن درباره خروج احتمالی دست‌کم ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی از خاک عراق افزود: با شدت گرفتن جنگ در غزه و حملات پی‌درپی گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه طی ۳ ماه گذشته، اکنون در پارلمان عراق نیز مطالبات برای خروج آمریکا از خاک این کشور افزایش یافته است.

این گزارش افزوده بود: «طبق اظهارات مقامات وزارت خارجه آمریکا، مذاکرات برای کاهش تدریجی و حساب شده مستشاران نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش در عراق با هدف پایان دادن به مأموریت نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق به زودی آغاز خواهد شد.»

به نوشته واشنگتن تایمز، مقامات آمریکایی با اذعان به ده‌ها مجروح و آسیب مغزی نیروهای نظامی تحت امر خود به دنبال حملات گروه‌های مقاومت عراقی به محل استقرار نظامیانش فاش ساختند که از زمان آغاز حملات از سه ماه گذشته تاکنون، برخی از نیروها نیز دارای جراحت عمیق و وضعیت وخیمی دارند.

از سوی دیگر، «سابرینا سینگ»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بهمن ماه گذشته در سخنانی با اذعان به شدت یافتن دامنه حملات به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق طی ماه‌های جاری در مقایسه با ۱۰ سال گذشته با فرافکنی آشکار درباره موضوع کاهش حضور نیروهای این کشور در عراق مدعی شده بود که مسئله خروج آمریکا به میزان آمادگی نیروهای نظامی عراق در دفاع از حاکمیت ملی و سرزمینی در برابر تهدیدها بستگی دارد.

این روزنامه مطرح آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود درباره چالش آینده حضور نظامی آمریکا در عراق با استناد به ادعاهای دولتمردان آمریکایی که تاکنون درخواست رسمی از سوی بغداد برای ترک این کشور دریافت نکرده‌اند؛ افزود: «اما نیروهای آمریکایی احتمالاً در اقلیم نیمه خودمختار شمال کردستان که دولت آن روابط نزدیک‌تری با واشنگتن دارد، باقی خواهند ماند.»

کد خبر 6084937

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • موافقت قاطع مجلس با کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند نیروهای مسلح