Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره گفت: از زمان حضور زائران در مدینه منوره تاکنون چهار هزار و ۴۹۹ نفر به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر فعال در این شهر مراجعه کرده اند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الله روستا گفت: سه درمانگاه که یکی از آن‌ها به عنوان مجموعه درمانی اصلی به صورت مجهز و شبانه روزی دایر است و دو درمانگاه و یک مطب نیز در کنار آن وظیفه خدمات دهی به زائران مدینه النبی (ص) را عهده دار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی، کادر پزشکی فعال در این مراکز در مدینه منوره را ۵۴ نفرشامل پزشک عمومی، متخصصان طب اورژانس، زنان، قلب، اعصاب و روان، تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عرب زبان)، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان‌های سعودی ونیز پرستار ذکر و عنوان کرد: در درمانگاه‌ها سرم تراپی و تزریقات نیز برای زائران انجام می‌شود.


رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره با بیان اینکه زائران ایرانی که تا کنون به این مراکز درمانی مراجعه کردند مشکل و بیماری جدی نداشته اند و با یک سری اقدامات درمانی مشکل آن‌ها حل شده و هم اکنون همه زائران در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.


وی توضیح داد: از هزار و ۴۹۹ زائر مراجعه کننده به مراکز درمانی مدینه، هزار و ۳۱ نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند و اغلب مراجعات هم به دلیل درد‌های عضلانی، آلرژی، سرماخوردگی، تشدید بیماری قلبی و مانند آن بوده است.


رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه تصریح کرد: همچنین ۴ دستگاه آمبولانس هم برای اعزام بیماران تدارک دیده شده است.


به گفته روستا، در صورتی که بیماری نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی داشته باشد، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، برای رسیدگی و درمان به بیمارستان‌های مدینه انتقال می‌یابد که تاکنون ۳۵ بیمار خدمات پاراکلینیکی را از بیمارستان‌های کشور میزبان دریافت کردند.


وی ادامه داد: یک زائر ایرانی که بدلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان سعودی بستری شده بود امروز مرخص شد و مشکل و بیماری حادی گزارش نشده است.


روستابا ابراز رضایت همکاری بیمارستان‌های کشور میزبان با مراکز درمانی درپذیرش بیماران ایرانی افزود: خدمات پزشکی به زائران تا آخرین روز حضور آن‌ها در مدینه ادامه خواهد یافت و امید است تمامی آنان در صحت و سلامت کامل مراسم حج تمتع را به جای آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مراکز درمانی پزشک دارو طب اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بابک یکتاپرست گفت: از مجموع ماموریت‌های انجام یافته پرسنل اورژانس از ۲۴ اسفند تا ششم فروردین، بیش از ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ ماموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی و حدود ۳۲ هزار و ۷۰۰ ماموریت ترافیکی بوده است.

­

این مقام مسئول افزود: در این مدت زمان، ۴۱ نفر دچار غرق شدگی شدند که از این تعداد ۱۱ نفر فوت کردند.

­

سخنگوی اورژانس کشور از کاهش ۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس در ۱۲ روز گذشته خبر داد و گفت: پرسنل اورژانس در سراسر کشور در این مدت زمان، ۱۸۲ هزار و ۵۹۹ ماموریت انجام دادند.

­

یکتاپرست با بیان اینکه در این مدت زمان بیش از ۷۷ هزار مصدوم و بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: آمار مراجعین به اورژانس بیمارستان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد کاهش داشته است.

­

سخنگوی اورژانس با اشاره به اینکه در این ۱۲ روز، بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار مراجعه کننده به بخش‌های مختلف اورژانس پیش بیمارستانی مراکز آموزشی و درمانی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در سراسر کشور مراجعه کردند، گفت: از این تعداد، بیش از ۷ هزار بیمار برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به مراکز تخصصی مراجعه کردند و بیش از ۴۷۰ هزار نفر بستری شدند.

­

یکتاپرست افزود: آمار مصدومان و بیمارانی که با اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند، نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته و از ۱۱۳ مورد به ۹۷ مورد رسیده است.

­

این مقام مسئول با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی بازرسی‌های بهداشت در طرح نوروزی امسال گفت: از ۲۴ اسفند تا دیروز، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور بیش از ۸۷۰ هزار مورد بازرسی انجام دادند و منجر به پلمب (مهروموم) بیش از ۲ هزار مرکز متخلف و معدوم شدن بیش از ۸۵۵ هزار مورد مواد غذایی شدند.

­

سخنگوی اورژانس افزود: در این مدت زمان، تعداد کل تماس‌هایی که با شماره اضطراری ۱۱۵ گرفته شد، ۶۰۶ هزار مورد بود که از این تعدادبیش از ۱۳۶ هزار مورد منجر به اعزام شد و بیش از ۳۹ هزار مورد مزاحم تلفنی بود.

دیگر خبرها

  • اقدام عملی نهاد‌های بین المللی برای جلوگیری از اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی
  • مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس
  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • آیا مجامع جهانی، مسئولیتی در توقف نسل کشی در غزه ندارند؟
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز