Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@17:41:35 GMT

طرح دعوا علیه عربستان در شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۴۰۸۹

طرح دعوا علیه عربستان در شورای امنیت

مارک لوکوک هماهنگ کننده سازمان ملل گفته است امارات و عربستان مانع کمک رسانی به مردم یمن می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سازمان ملل دخالت کشورهای عربستان و امارات متحده عربی را در مختل کردن عملیات امدادرسانی ماموران این سازمان به مردم یمن را محکوم کرد. مارک لوکوک هماهنگ کننده سازمان ملل گفته است امارات و عربستان مانع کمک رسانی به مردم یمن می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی طی یک سخنرانی در مجمع کشورهای عضو شورای امنیت گفت: عربستان و امارات هر کدام نزدیک به 750 میلیون دلار برای کمک به سازمان ملل متعهد شده بودند ولی از پرداخت آن طفره می روند. علاوه بر این این کشورها مانع رسیدن کمک های سازمان ملل به شهرهای یمن می شوند.

 

طبق آمارهای رسمی سازمان ملل عربستان و امارات با مانع شدن این کمک ها موجب کشته شدن بسیاری از کودکان در این کشور می شوند. بسیاری از کودکان یمنی به دلیل گرسنگی و بیماری هر روز در این کشور جان خود را از دست می دهند.

 

گزارش های بسیاری وجود دارد که نشان می دهد عربستان سعودی در حملات هوایی خود به طور عمدی زیرساختارهای کشور یمن را تخریب می کند. مقامات یمنی می گویند به خاطر تخریب این زیرساختارها امکانات بهداشتی غذایی به حداقل رسیده است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه استان البرز آذربایجان غربی مقام معظم رهبری آیت الله سعیدی مقاومت حائری مراسم تشییع تشییع سازمان بهزیستی حمله عربستان به یمن تجاوز به یمن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است

به نقل از خبرگزاری فرانسه, تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد حق سلامت افزود که اسرائیل حقوق بشر را به عنوان یک "گزینه انتخابی" تلقی می‌کند.

او به خبرنگاران در ژنو گفت که تنها چند روز پس از جنگ در غزه، "زیرساخت‌های پزشکی آسیب‌های جبران‌ناپذیری دیدند. "

وی ادامه داد که در میان بمباران بی امان غزه توسط اسرائیل، کارمندان بخش سلامت ماه‌ها تحت شرایط وخیم با دسترسی بسیار محدود به تجهیزات پزشکی کار کرده اند.

موفوکنگ که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است، تاکید کرد: این جنگ از ابتدا بر سر حق سلامت بوده است.

پیش از این فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر با صدور پیامی فجایع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه را به شدت محکوم کرد.

همچنین، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اعلام کرد که کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به دلیل مانع تراشی رژیم صهیونیستی قادر به رساندن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه نیستند.

پیش از این نیز دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از دست و پنجه نرم کردن بیش از یک میلیون فلسطینی با قحطی و ناامنی غذایی به دلیل حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و مانع تراشی این رژیم برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به آن خبر داده بود.

این دفتر اضافه کرد: موانع دسترسی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه همچنان پابرجا بوده و زمان در حال از دست رفتن است.

در همین راستا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفته بود: بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، تقریباً ۷۰ درصد از جمعیت شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبه‌رو هستند.

دوجاریک تصریح کرد: با این حال، تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های حیاتی به شمال این منطقه به دلیل محدودیت‌های دسترسی و درگیری‌های جاری با مانع مواجه شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از بدو حمله به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) به طور مداوم نوار غزه را آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی خود قرار داده و علاوه بر شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی و مجروح کردن بیش از ۷۶ هزار نفر از ساکنان آن زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار داده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه علیه مردم غزه رقم زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • شورای امنیتِ کی؟
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود
  • درخشش نورالهی مانع شکست الوحده نشد
  • احضار سفرای چند کشور توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی | دلیل احضار چیست؟
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند