Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل ماه جاری، خبرهایی در فضای مجازی منتشر شد که به ما از وجود کدهایی در نسخه بتای نرم‌افزار گوگل اطلاع می‌دادند. گفته می‌شد این کدهای پیدا شده برای قابلیتی جدید به نام Ambient Mode در دستیار صوتی گوگل هستند. امروز اسکرین شات‌هایی از این حالت جدید منتشر شده که در آن فعال سازی نسخه 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

24 همان نرم‌افزار به ما نشان داده می‌شود.

اسکرین شات‌های منتشر شده از Ambient Mode

پیش از همه، اسکرین شات اولی زمان و نماد آب و هوا (خورشید، باران، ابر و غیره) را در سمت چپ صفحه نمایش نشان می‌دهد. در ردیف بعدی یک جمله خوش آمد گویی که بر اساس زمان تنظیم می‌شود (صبح بخیر، عصر بخیر، شب بخیر) وجود دارد. در زیر صفحه نمایش شما آیکون دستیار صوتی گوگل را مشاهده می‌کنید. ضربه زدن روی آن به شما پیامی را نشان می‌دهد. جمله «سلام، چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟» ترجمه متن این پیام است که به کاربر اجازه می‌دهد از دستیار خود انجام عملیات مختلف را درخواست کند.

ضربه زدن روی ساعت موجود در این بخش صفحه، رابط کاربری همیشه روشنی را بالا می‌آورد که هنگام شارژ شدن گوشی‌های پیکسل، در زمان استفاده از استندهای مخصوص، دیده می‌شود. همچنین یک رابط کاربری دوم نیز وجود دارد که به نظر می‌رسد بخشی از حالت Ambient باشد. این صفحه به شما میانبری‌های برای دستیار صوتی گوگل نشان می‌دهد که با آن چه در بخش "کمک کننده دیجیتال" مشاهده می‌کنید یکسان هستند.

بیشتر بخوانید: بهبود عملکرد گوگل فوتوز با قابلیت‌های جدید

در بالای صفحه یک نشان‌دهنده دما بزرگ دیده می‌شود. اگر بخواهیم بر اساس اسکرین شات‌های منتشر شده قضاوت کنیم میان‌برهایی نیز برای به دست آوردن مسافت بین دو لوکیشن در گوگل مپ نیز در این بخش وجود دارد. علاوه بر آن میان‌برهایی برای تماس تلفنی، یادآوری‌ها و هشدارها نیز تعبیه شده‌اند. موضوع هر یادآوری می‌تواند بسته به زمان روز و مکان فعلی کاربر تغییر کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد ویجت‌های ظاهر می‌شوند که کاربران از طریق آن‌ها می‌توانند پخش رسانه از صفحه را کنترل کنند. از آنجا که گوگل هنوز در حال توسعه این ویژگی است، از متن سیاه در یک پس زمینه سیاه استفاده کرده که خواندن را سخت می‌کند.

لازم به ذکر است که کاربران پیکسل باید صبر کنند تا گوگل به صورت رسمی تغییرات دستیار هوشمند خود و Ambient Mode را معرفی کنند تا بتوانیم بفهمیم دقیقا چه توانایی‌هایی به آن اضافه شده است. هم اکنون برخی از میانبرهایی که در حالت Ambient وجود دارند را می‌توانید در صفحه گوگل اسیستنت مشاهده کنید.

انتهای پیام/

انتشار اسکرین‌شات‌های حالت Ambient در دستیار صوتی گوگل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)

مهم‌ترین اتفاقی که نه تنها در ایران، بلکه در جهان جستجو شد، پاسخ و حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل بود. بعد از آن، ماه رمضان و شب قدر و دعاهای این ماه بیشترین جست‌وجو را داشتند. نکته جالب اینجاست، مردمی که دعای مجیر جست‌وجو می‌کنند، مرگ «فرامرز اصلانی» خواننده هم برایشان مهم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)
  • استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید
  • نابودگر دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • عکس| نابودگر دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • قاتل دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید